Intercom
Fra : stig elversøe

Dato : 04-03-06 20:54

Hej

Jeg er ny mc'ist med 1 sæson på bagen. Sidste år savnede jeg meget, at kunne
kommunikere med mine skiftende passagerer. Har søgt lidt her og der på
intercomanlæg men synes det ser meget dyrt og besværligt ud.

Er der nogen som har erfaringer og tips ?

Har set noget walkie-talkie halløj på www.brinck.dk til små penge - men dur
det i praksis ?

Stig

Fra : SB

Dato : 04-03-06 22:36

"stig elversøe" <elversoee@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på intercomanlæg men synes det ser meget dyrt og besværligt ud.
>
> Er der nogen som har erfaringer og tips ?

Ellers er der
http://www.high-com.dk/shop/default.asp

det er til en lidt anden pris
og vist ganske udemærket

Søren

Fra : Thomas

Dato : 04-03-06 23:40

> [...]
> på intercomanlæg men synes det ser meget dyrt og besværligt ud.
>
> Er der nogen som har erfaringer og tips ?

Min oplevelse er, at du får den kvalitet, du betaler for. Jeg bruger selv
www.autocom.co.uk .Det er ikke helt billigt, men det er kvalitet. Bedre end
Baehr efter min mening - og de billige anlæg er spild af penge. Autocom
importeres af TMP og sælges ved flere forhandlere - Køge MC, Mazi motor
o.s.v.

Venlig hilsen
Thomas

Fra : M. Hoey

Dato : 05-03-06 00:42

> [...]
> på intercomanlæg men synes det ser meget dyrt og besværligt ud.
>
> Er der nogen som har erfaringer og tips ?

Hej Stig

Kig på DMCN, www.dmcn under anmeldelse af produkter, der er flere
anmeldelser af 'samtaleanlæg'

--
Mvh.

M. Hoey
Suzuki GT750A 1976
Honda VFR RC36-2 1996
http://www.dfmc.dk/?id=355

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 05-03-06 09:15

Det var smuk og solrig dag da stig elversøe skrev
news:4409f03a$0$247$157c6196@dreader1.cybercity.dk i
dk.fritid.motorcykel:

> [...]
> der på intercomanlæg men synes det ser meget dyrt og besværligt ud.
>
> Er der nogen som har erfaringer og tips ?

Jeg har prøvet at lave et anlæg selv, men er desværre strandet pga
manglende viden omkring min mikrofon. Jeg har købt et headset hos louis.de
og har så lavet et filter der skulle fjerne vindstøj. Hvis man fjerner
vindstøjen burde man kunne have det tændt hele tiden og således ikke behøve
tænd sluk knapper, hvilket jeg finder besværligt under kørsel.

Hvis jeg engang får det til at virke skal jeg nok fortælle det.

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Bjarne

Dato : 05-03-06 16:03

SB skrev:

> Ellers er der
> http://www.high-com.dk/shop/default.asp
>
> det er til en lidt anden pris
> og vist ganske udemærket

Jeg har to gange købt noget til indbygning i hjelmen fra High-com, det
har fungeret udmærket, men kun i få dage, så er ledningerne gået
itu, ikke noget der kunne ses, men inderlederne er ganske enkelt
knækket.
En anden makker fra klubben har samme problem!!!!!!
Har hørt at High-com vil ændre kabeltype, men ved ikke om de er
blevet bedre.

Skuffet High-com bruger.

Bjarne
BWM R80/7 RS

Fra : Molnit

Dato : 05-03-06 16:44

stig elversøe skrev:
> Hej
>
> Jeg er ny mc'ist med 1 sæson på bagen. Sidste år savnede jeg meget, at kunne
> kommunikere med mine skiftende passagerer.

   Hvad vil du snakke med dem om ? en af de store plusser på MC er da at
man ikke skal belemres med knævren fra pasagerene ;)

   VH
   Lars Molnit

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-06 16:56

"Molnit" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> Hvad vil du snakke med dem om ? en af de store plusser på MC er da at man
> ikke skal belemres med knævren fra pasagerene ;)

Ha-nemli.............fatter heller ikk' at folk vil bruge penge på
det..............

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Molnit

Dato : 05-03-06 17:46

Dennis Hellan Pedersen (4690) skrev:
> "Molnit" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> Ha-nemli.............fatter heller ikk' at folk vil bruge penge på
> det..............

   Så heller en kaffe maskine, så kan folk knævre når de dukker op til
kaffe/garage møder ;)

VH
Lars Molnit

Fra : Schlæger

Dato : 05-03-06 17:39

Molnit wrote:

>    Hvad vil du snakke med dem om ? en af de store plusser på MC er da at
> man ikke skal belemres med knævren fra pasagerene ;)

Som min kæreste ganske klogt udtrykte det: "At køre MC kræver en
fabelagtig hukommelse"

Mch - Schlæger (ønsker sneen ad h****** til)