/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Forsatte koldstartsproblemer!
Fra : Lasse Nygaard


Dato : 27-02-06 17:11

Som jeg tidligere har skrevet herinde, har jeg stadig
koldstartsproblemer på min Honda CB500K '78.

Jeg har skiftet tændrørene på cylinder 1 og 4, da jeg med min
tændrørsnøgle til hele 267,- åbenbart ikke kunne gå helt derned imellem.

Batteriet blev ladet op, og nye tændrør kom på, uden hjælp.

Der er ABSOLUT intet at komme efter når den er varm, så starter den pronto.

Af den grund heller jeg mest til at det er chokeren der ikke åbner HELT
op når denne er trukket.

Imorges åbnede jeg helt op for chokeren, trykkede på elstarteren og lød
den køre uden held, men holdte på, drejede gassen lidt, stadig uden
held, efter gassen var sluppet gik der lige et sekund, og så skete der
noget, det gjorde jeg et par gange, og så startede den. Derfor tror jeg
det kan have noget med chokeren at gøre.

Hvad tror i?

 
 
Futte & Co. (27-02-2006)
Kommentar
Fra : Futte & Co.


Dato : 27-02-06 17:32

Lasse Nygaard wrote:
>
>
> Imorges åbnede jeg helt op for chokeren, trykkede på elstarteren og lød
> den køre uden held, men holdte på, drejede gassen lidt, stadig uden
> held, efter gassen var sluppet gik der lige et sekund, og så skete der
> noget, det gjorde jeg et par gange, og så startede den. Derfor tror jeg
> det kan have noget med chokeren at gøre.
>
> Hvad tror i?


Hej Lasse!
Jeg tror du skal prøve med halv choker, ingen gas.
Så gir' du den et lille nøk ekstra for hvert forsøg. Endelig uden at gi'
gas. Hvis dine kab. står for fede, drukner du motoren ved for meget
choker og samtidig gasgivning.
Bare fordi der er en chokerfunktion er det ikke sikkert den skal bruges,
vel
Iøvrigt er der ikke noget der hedder "åbnede jeg helt op" , det er
ligesom at bakke baglæns, ik

--

Jørgen, Brøndby
Honda CB550F, den fine årgang 1975
Victoria KR 26 N Aero, en fornem 54'er
http://dfmc.dk/?id=70

Lasse Nygaard (27-02-2006)
Kommentar
Fra : Lasse Nygaard


Dato : 27-02-06 17:46

Futte & Co. skrev:
> Lasse Nygaard wrote:
>>
>>
>> Imorges åbnede jeg helt op for chokeren, trykkede på elstarteren og
>> lød den køre uden held, men holdte på, drejede gassen lidt, stadig
>> uden held, efter gassen var sluppet gik der lige et sekund, og så
>> skete der noget, det gjorde jeg et par gange, og så startede den.
>> Derfor tror jeg det kan have noget med chokeren at gøre.
>>
>> Hvad tror i?
>
>
> Hej Lasse!
> Jeg tror du skal prøve med halv choker, ingen gas.
> Så gir' du den et lille nøk ekstra for hvert forsøg. Endelig uden at gi'
> gas. Hvis dine kab. står for fede, drukner du motoren ved for meget
> choker og samtidig gasgivning.
> Bare fordi der er en chokerfunktion er det ikke sikkert den skal bruges,
> vel
> Iøvrigt er der ikke noget der hedder "åbnede jeg helt op" , det er
> ligesom at bakke baglæns, ik
>
Alle chokerpositioner er også prøvet, uden held, uden fuld choker under
opstart sker der heller intet.

Armand (27-02-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 27-02-06 21:33

Lasse Nygaard skrev:
> Som jeg tidligere har skrevet herinde, har jeg stadig koldstartsproblemer på
min Honda CB500K '78.
> Batteriet blev ladet op, og nye tændrør kom på, uden hjælp.
> Der er ABSOLUT intet at komme efter når den er varm, så starter den pronto.

Tag nu lige og gi' den et par startkabler fra naboens/familiens/firmaets
bil - Og bliv overrasket over virkningen

--
Armand.



Lasse Nygaard (27-02-2006)
Kommentar
Fra : Lasse Nygaard


Dato : 27-02-06 22:36

Armand skrev:
> Lasse Nygaard skrev:
>> Som jeg tidligere har skrevet herinde, har jeg stadig
>> koldstartsproblemer på
> min Honda CB500K '78.
>> Batteriet blev ladet op, og nye tændrør kom på, uden hjælp.
>> Der er ABSOLUT intet at komme efter når den er varm, så starter den
>> pronto.
>
> Tag nu lige og gi' den et par startkabler fra naboens/familiens/firmaets
> bil - Og bliv overrasket over virkningen
>

Det kan jeg jo ikke rigtigt rende rundt med hele tiden :)

Armand (27-02-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 27-02-06 22:51

Lasse Nygaard skrev:
> Armand skrev:
>>
>>> Batteriet blev ladet op, og nye tændrør kom på, uden hjælp.
>>> Der er ABSOLUT intet at komme efter når den er varm, så starter den
>>> pronto.
>>
>> Tag nu lige og gi' den et par startkabler fra
>> naboens/familiens/firmaets bil - Og bliv overrasket over virkningen
>>
>
> Det kan jeg jo ikke rigtigt rende rundt med hele tiden :)

Det er netop for at konstantere at ordentlig batteri-kapacitet (fra en
bil)kan klare problemet, og i tilfælde af: Konkludere at motorcyklens eget
batteri (frisktopladet eller ej) åbentlyst ikke magter diciplinen længere
og at der skal et nyt til :-|

Selvom akkumulatoren er en almindelig sliddel, er den for dyr at fejlsøge
på ved at købe nyt for at se om det hjælper - Men suplement med
startkabler fra en bil gør det samme, hvorved man kan gøre konklusionen
uden at købe ny akkumulator til modellen først - Altså et ganske nyttigt
værktøj, sådan nogle startkabler

--
Armand.




Lasse Nygaard (27-02-2006)
Kommentar
Fra : Lasse Nygaard


Dato : 27-02-06 23:11

Armand skrev:
> Lasse Nygaard skrev:
>> Armand skrev:
>>>
>>>> Batteriet blev ladet op, og nye tændrør kom på, uden hjælp.
>>>> Der er ABSOLUT intet at komme efter når den er varm, så starter den
>>>> pronto.
>>>
>>> Tag nu lige og gi' den et par startkabler fra
>>> naboens/familiens/firmaets bil - Og bliv overrasket over virkningen
>>>
>>
>> Det kan jeg jo ikke rigtigt rende rundt med hele tiden :)
>
> Det er netop for at konstantere at ordentlig batteri-kapacitet (fra en
> bil)kan klare problemet, og i tilfælde af: Konkludere at motorcyklens
> eget batteri (frisktopladet eller ej) åbentlyst ikke magter diciplinen
> længere og at der skal et nyt til :-|
>
> Selvom akkumulatoren er en almindelig sliddel, er den for dyr at
> fejlsøge på ved at købe nyt for at se om det hjælper - Men suplement med
> startkabler fra en bil gør det samme, hvorved man kan gøre konklusionen
> uden at købe ny akkumulator til modellen først - Altså et ganske nyttigt
> værktøj, sådan nogle startkabler
>
Arh, på den led :)

Jeg har fået afvide det er mine karburattorer der er "Clogged" eller min
choker, det starter jeg lige med at tjekke inden :)

Torben Scheel (28-02-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 28-02-06 07:39

Lasse Nygaard wrote:

> Jeg har fået afvide det er mine karburattorer der er "Clogged" eller min
> choker, det starter jeg lige med at tjekke inden :)

Nogen _vil_ ikke over gærdet hvor det er lavest

Armands forsøg er harmløst og ganske nemt - ville det ikke være herligt
at kunne lade karburatorerne sidde på, hvis det viser sig ikke at være
dem der fejler noget?

--
vh
Torben

Lasse Nygaard (28-02-2006)
Kommentar
Fra : Lasse Nygaard


Dato : 28-02-06 11:27

Torben Scheel skrev:
> Lasse Nygaard wrote:
>
>> Jeg har fået afvide det er mine karburattorer der er "Clogged" eller
>> min choker, det starter jeg lige med at tjekke inden :)
>
> Nogen _vil_ ikke over gærdet hvor det er lavest
>
> Armands forsøg er harmløst og ganske nemt - ville det ikke være herligt
> at kunne lade karburatorerne sidde på, hvis det viser sig ikke at være
> dem der fejler noget?
>
Jo, jeg tror bare ikke det kan være det altså, når nu den starter lige
dårligt, uanset hvor godt batteriet er ladet op.

Men jeg vil da prøve :) Skal ledningerne bare tilsluttes direkte på de
ledninger der normalt ville være tilsluttet batteriet?

Torben Scheel (28-02-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 28-02-06 11:48

Lasse Nygaard wrote:

> Men jeg vil da prøve :) Skal ledningerne bare tilsluttes direkte på de
> ledninger der normalt ville være tilsluttet batteriet?

Lad MC batteriet være tilsluttet
Sæt den røde ledning fra plus på bilen til plus på MC'ens batteri
Sæt den sorte fra stel på bilen (minuspolen) til stel på MC'en (ikke
minuspolen men f.eks. en motorbolt - det gnistrer og batteriet KAN lave
knaldgas.)

Forsøg at starte MC
Hvis det mislykkes, så start bilen og prøv igen.

Først herefter ved du om det er et batteriproblem.

Kablerne afmonteres et af gangen med motorbolt først.

Min FJ'er har den type problemer, og starter i reglen lige når man
slipper startknappen hvor spændingen stiger nok til at der kan genereres
gnist. Batteriet er et spritnyt DELO, så startermotoren trænger nok til
en overhaling.

--
vh
Torben

Lasse Nygaard (28-02-2006)
Kommentar
Fra : Lasse Nygaard


Dato : 28-02-06 12:58

Torben Scheel skrev:
> Lasse Nygaard wrote:
>
>> Men jeg vil da prøve :) Skal ledningerne bare tilsluttes direkte på de
>> ledninger der normalt ville være tilsluttet batteriet?
>
> Lad MC batteriet være tilsluttet
> Sæt den røde ledning fra plus på bilen til plus på MC'ens batteri
> Sæt den sorte fra stel på bilen (minuspolen) til stel på MC'en (ikke
> minuspolen men f.eks. en motorbolt - det gnistrer og batteriet KAN lave
> knaldgas.)
>
> Forsøg at starte MC
> Hvis det mislykkes, så start bilen og prøv igen.
>
> Først herefter ved du om det er et batteriproblem.
>
> Kablerne afmonteres et af gangen med motorbolt først.
>
> Min FJ'er har den type problemer, og starter i reglen lige når man
> slipper startknappen hvor spændingen stiger nok til at der kan genereres
> gnist. Batteriet er et spritnyt DELO, så startermotoren trænger nok til
> en overhaling.
>
Det må jeg prøve :)

Armand (28-02-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-02-06 19:47

Lasse Nygaard skrev:
> Torben Scheel skrev:
>>
>> Armands forsøg er harmløst og ganske nemt - ville det ikke være
>> herligt at kunne lade karburatorerne sidde på, hvis det viser sig ikke
>> at være dem der fejler noget?
>>
> Jo, jeg tror bare ikke det kan være det altså, når nu den starter lige
> dårligt, uanset hvor godt batteriet er ladet op.

- - - - - men let lader sig træde igang (á: starteren IKKE suger på det
svage batteri)- Vend lige dén engang :-|

--
Armand.


Lasse Nygaard (28-02-2006)
Kommentar
Fra : Lasse Nygaard


Dato : 28-02-06 20:14

Armand skrev:
> Lasse Nygaard skrev:
>> Torben Scheel skrev:
>>>
>>> Armands forsøg er harmløst og ganske nemt - ville det ikke være
>>> herligt at kunne lade karburatorerne sidde på, hvis det viser sig
>>> ikke at være dem der fejler noget?
>>>
>> Jo, jeg tror bare ikke det kan være det altså, når nu den starter lige
>> dårligt, uanset hvor godt batteriet er ladet op.
>
> - - - - - men let lader sig træde igang (á: starteren IKKE suger på det
> svage batteri)- Vend lige dén engang :-|
>
Let lader sig træde igang? Det gør den jo heller ikke...

Armand (28-02-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-02-06 19:50

orben Scheel skrev:
> ...........
> Min FJ'er har den type problemer, og starter i reglen lige når man
> slipper startknappen hvor spændingen stiger nok til at der kan genereres
> gnist.

Og dét er forøvrigt måden at starte en motorcykel på: Kortvarige tryk på
starterknappen, derved at der er max batteri-spænding samt
motoromdrejninger lige i dét øjeblik man slipper knappen :-|

--
Armand.




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste