Psycho Cowboy skrev:
>
> Som subj. siger... Nogen der har erfaring med Louis' Procycle SAE 5W-40 i
> en sportsmotorcykel?
> Alternativt kan jeg vælge Procycle SAE 10W-50, men ville gerne ned på 5W,
> da den jo har nogle lidt bedre koldstartsegenskaber.
> Det er nok fluekn*pperi at spørge om, men normalt har jeg kørt med Castrol
> 10W-50, og nu synes jeg lige, jeg vil prøve det andet som er en del
> billigere - og måske bedre?
>
På min tidligere GPZ900R var det ganske tydeligt at koblingen ikke brød
sig om at komme under 10W - - : Den huggede simpelthen ukontrollabelt i
under tilkobling, hvilket især umuliggjorde drag-starter ved lyskrydset
(hugge-i ved lavere omdrejninger = færdig dyst. Hugge-i ved højere
omdrejninger = vildt løftet forhjul => færdig dyst
), men var
lettest at detektere ved startforsøg i højgear (koblingen lod sig ikke
file men kom til et punkt hvor den pludselig bed!)
Hvis(!) det problem også skulle være tilfældet for din GIX'er er den
akkurat lige så ubrugelig ved grønt lys som Ninja'en var; men der er kun
én måde at finde ud af det på
--
Armand.