Tappehallerne - billeder af det væsentlige
Fra : Hekto

Dato : 25-02-06 21:48

.... billederne vil indeholde scener der måske kan virke anstødelige på
ejere af japanske motorcykler!

Iøvrigt en elendig udstilling!!!! Meget få forhandlere havde gjort
noget ud af det. Italian Bike Store og Skruzuki holdt fanen højt; men
ellers var det ikke andet end brugte cykler der blev udstillet!
BUUUUUHHHH!

Det muntre indslag var selvfølgelig Køge MC's museumsudstilling ... med
priser på! *ROFLMAO*

http://www.hekto.dk/pictures/tappehal06/default.htm

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Thomas Jensen

Dato : 25-02-06 22:04

Hekto wrote:
> ... billederne vil indeholde scener der måske kan virke anstødelige på
> ejere af japanske motorcykler!

ikke anstødt, men har et spørgsmål, jeg har haft længe
Når man ser en ducati med rørstellet (kender ikke den rigtige
betegnelse) så er der ofte en del strips på, direkte på malingen, som er
tydelige.
ridser det ikke i længden ?

nok lidt OT, men nu kunne jeg huske at spørge :)

mvh

Thomas Jensen
Yamaha FZ6S ´04
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Hekto

Dato : 25-02-06 22:41

> Når man ser en ducati med rørstellet (kender ikke den rigtige
> betegnelse) så er der ofte en del strips på, direkte på malingen, som
> er tydelige.
> ridser det ikke i længden ?

Ikke det jag har set; men jeg er jo heller ikke så plaget af det
nymodens! Jeg har dog strips; men ikke så synlige.

Generelt har der været nogle år hvor de ikke har trukket ledninger og
slanger så pænt. Det skulle blive meget anderledes på den nye Monster
695.. siger de.

Fra : Jens B. Rasmussen

Dato : 25-02-06 22:27

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
> [...]
> BUUUUUHHHH!
>
> Det muntre indslag var selvfølgelig Køge MC's museumsudstilling ... med

Hej Hekto

Meget fint billeder - godt jeg ikke tog derud kan jeg se !

og vil så lige give svar på tiltale til sidst

"jeg kan se du også har taget et billed af den sidste nye 4 hjulede ducati -
de har også installeret kaffemaskine"

det skulle nu være muligt at gætte hvilket et jeg tænker på ...

Jens Brauer Rasmussen
Suzuki RF900

Fra : Hekto

Dato : 25-02-06 22:39

> "jeg kan se du også har taget et billed af den sidste nye 4 hjulede
> ducati -
> de har også installeret kaffemaskine"
>
> det skulle nu være muligt at gætte hvilket et jeg tænker på ...

.... specielt udviklet til piger!

Fra : Jens B. Rasmussen

Dato : 26-02-06 01:06

> ... specielt udviklet til piger!
>
> --
> /Hekto
> Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Hej igen

ja siddekomforten ser dog lidt skidt qua de hårde sæder ! men chancen for
at få klip i kørekortet er nok tilsvarende mindre ! mens ens kontital vil
nok have steget en smule efter en tur til italien -

Jens B. Rasmussen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-02-06 01:21

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> writes:

> [...]
> noget ud af det. Italian Bike Store og Skruzuki holdt fanen højt; men
> ellers var det ikke andet end brugte cykler der blev udstillet!

Nåh? Dem hos Triumph så da mest nye ud.

Men det har vel en del med det danske marked at gøre. De fleste af os
køber jo kun brugt. Det er til at tude over, hvad man kunne få for
pengene i lande med en anden afgiftspolitik.

Jeg har nu ikke noget at udsætte på, at der står nogle brugte
maskiner. Jeg kan bare ikke forstå ideen i at stille dem så tæt, at
man ikke kan se dem alligevel. Det var vist MC Hjørnet, der tog prisen
for fleste cykler pr. m^2 denne gang.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Kun sammen kan vi lukke kunder hver især."
The RockBear. ((^)) - Ole, salgschef

Fra : Hekto

Dato : 26-02-06 10:43

> Nåh? Dem hos Triumph så da mest nye ud.

Ja, glemte i farten Triumph. De havde faktisk en pæn stand!!!
Det bliver spændende at hvordan den nye 636'er vil klare sig på
markedet. Den er pæn, og lille og let.

Fra : MKS - 74

Dato : 26-02-06 09:01

On Sat, 25 Feb 2006 21:48:03 +0100, "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13>
wrote:

>... billederne vil indeholde scener der måske kan virke anstødelige på
>ejere af japanske motorcykler!

Megalomane vrangforestillinger...

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Hekto

Dato : 26-02-06 10:42

> Megalomane vrangforestillinger...

Så, så Michael ... jeg lider ikke af storhedsvanvid!

Jeg kører jo 600cc - li'som dig!

Fra : MKS - 74

Dato : 26-02-06 10:54

On Sun, 26 Feb 2006 10:41:57 +0100, "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13>
wrote:

>Så, så Michael ... jeg lider ikke af storhedsvanvid!

Er du ikke fanatisk Ducatist da?.....Godt så

>Jeg kører jo 600cc - li'som dig!

Lige i øjeblikket kører jeg ikke noget som helst udover min 3-gears
citybike, min nye 600 kommer ikke hjem før om en lille uges tid.

Fra : Hekto

Dato : 26-02-06 12:38

> Er du ikke fanatisk Ducatist da?.....Godt så

> Lige i øjeblikket kører jeg ikke noget som helst udover min 3-gears
> citybike, min nye 600 kommer ikke hjem før om en lille uges tid.

Nej, nej ... slet ikke fanatisk! Alle andre har bare ikke fattet en dyt
af hvad det går ud på!

Nå, det blev ikke denne week-end?

Fra : MKS - 74

Dato : 26-02-06 12:53

On Sun, 26 Feb 2006 12:38:22 +0100, "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13>
wrote:

>Nej, nej ... slet ikke fanatisk! Alle andre har bare ikke fattet en dyt
>af hvad det går ud på!

Lidt ligesom man godt kan være forfulgt selvom man er paranoid? De
billeder kan da højst være anstødelige, hvis man havde forventet noget
spændende eller kontroversielt

>Nå, det blev ikke denne week-end?

Hvad blev? Hvis du tænker på min nye 600'er så haster det bestemt ikke
voldsomt (udover der sidder en tysker i Magdeburg og glæder sig til
lidt Euro), den kommer ikke ud at køre før tidligst om et par uger
alliwl, og det var aldrig meningen at den skulle hjem i denne weekend.

Fra : Hekto

Dato : 26-02-06 13:48

> Lidt ligesom man godt kan være forfulgt selvom man er paranoid? De
> billeder kan da højst være anstødelige, hvis man havde forventet
> noget
> spændende eller kontroversielt

Jeg havde egentlig troet at du var andet og mere end visuelt begavet
Michael!!!

Der er ganske mange finesser på Durbahn raceren; men den har også taget
to år at udvikle ... hvem der skal køre den bliver også en
overraskelse.

Det afhænger selvfølgelig af interesse og viden, om man kan se hvad det
er. Koblingstrækket er bygget om, og selve tørkoblingen er af een eller
anden grund blevet forbundet til okiesystemet. Kølesystemet synes også
at være modificeret. Hvorfor ved jeg ikke endnu.
At den så er et kulfiber-orgie er kun en detalje.

> [...]
> lidt Euro), den kommer ikke ud at køre før tidligst om et par uger
> alliwl, og det var aldrig meningen at den skulle hjem i denne

Det havde jeg bare fået forståelsen af; men dyskeren kan sikkert sulte
lidt endnu!

Fra : MKS - 74

Dato : 26-02-06 14:06

On Sun, 26 Feb 2006 13:47:34 +0100, "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13>
wrote:

>Jeg havde egentlig troet

Tro er noget du gør ved bønnemødet i det lokale Duc-chapter.....

>Der er ganske mange finesser på Durbahn raceren; men den har også taget
>to år at udvikle

Wauv - 2 år, jeg tror jeg dåner

> ... hvem der skal køre den bliver også en
>overraskelse.

Kenny Roberts?

>At den så er et kulfiber-orgie er kun en detalje.

Tjah, det er alle racere over et vist niveau, så det skal vel hverken
trække ned eller op, men man kan jo gøre det mere eller mindre
elegant, indtil de beviser det modsatte er der ikke meget som Ducati
kan på racerbanen som andre ikke kan gøre bedre...as in life.

>Det havde jeg bare fået forståelsen af; men dyskeren kan sikkert sulte
>lidt endnu!

Ikke sikkert, de er hårdt spændt for nede i Tyskerlandet i øjeblikket,
men blot han ved den er solgt/købt går det jo nok .

Fra : Hekto

Dato : 26-02-06 14:42

> Wauv - 2 år, jeg tror jeg dåner

Ja, ja ... du er overreligiøs!

> Kenny Roberts?

Er han dansker????

> [...]
> elegant, indtil de beviser det modsatte er der ikke meget som Ducati
> kan på racerbanen som andre ikke kan gøre bedre...as in life.

Se .d.o.!

Durbahn er vist noget af endesperado på steroider! www.durbahn.de ...
verdens mest informative hjemmeside om racere ... NOT!

> Ikke sikkert, de er hårdt spændt for nede i Tyskerlandet i
> øjeblikket,
> men blot han ved den er solgt/købt går det jo nok .

Hmmm ... jeg luget gode priser!!!!

Fra : MKS - 74

Dato : 26-02-06 15:09

On Sun, 26 Feb 2006 14:42:17 +0100, "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13>
wrote:

>Ja, ja ... du er overreligiøs!

I believe in a higher truth....

>Hmmm ... jeg luget gode priser!!!!

Damn er det allerede blevet tid til at luge, jeg håbede det kunne
vente lidt endnu . Men ellers har jeg lidt ondt af vores store nabo
sydpå, de har det ikke alt for godt, mens det går forrygende i lille
Lykkeland...

Fra : Hekto

Dato : 26-02-06 15:17

> [...]
> nabo
> sydpå, de har det ikke alt for godt, mens det går forrygende i lille

*LOL* luget selvf.

Ja, vi er bedre til at tegne end de er!!!

Fra : MKS - 74

Dato : 26-02-06 15:29

On Sun, 26 Feb 2006 15:17:16 +0100, "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13>
wrote:

>Ja, vi er bedre til at tegne end de er!!!

Ekstremt surrealistisk ja hvad Jydepesten har sat gang i, men ikke
noget der reelt (endnu) har påvirket min hverdag, i hvert fald ikke på
samme måde som massearbejdsløshed har påvirket tyskerne og med de
betydelige spændinger der eksisterer øst-vest.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 26-02-06 17:23

MKS - 74 skrev den 26 feb 2006 i

klip

> [...]
> vente lidt endnu . Men ellers har jeg lidt ondt af vores store nabo
> sydpå, de har det ikke alt for godt, mens det går forrygende i lille

Kom i den forbindelse i tanker om et citat:

"Sure, Honda Hawks sell for $1,500 in Alabama, but you're in San Francisco,
so you pay more. If you don't like it, live in Alabama. See how you like
that! (And you might: Alabama is a great place to live. If you're a banjo.
I'm kidding. Banjos warp from the humidity.*)"

fra: http://www.motorcycle.com/mo/mcgabe/05_Buying_A_Motorcycle_2/index.motml

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : MKS - 74

Dato : 26-02-06 17:34

On 26 Feb 2006 16:23:14 GMT, Arne Lorenzen
<alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

>"Sure, Honda Hawks sell for $1,500 in Alabama, but you're in San Francisco,
>so you pay more. If you don't like it, live in Alabama. See how you like
>that!

Det er jo rigtigt, vi i DK er jo verdensmestre i at brokke os over
stort set alting, fordi vi på mange måder har været snotforkælede
siden barnsben, men tag ud i verden i et par år, så får man af og til
et andet syn på vores lille smørhul. Det er ikke ensbetydende med at
alting er som det bør være, og ikke kan blive bedre......men det kunne
dæleme også være (langt) ringere....

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 27-02-06 11:02

Arne Lorenzen <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> [...]
> that! (And you might: Alabama is a great place to live. If you're a banjo.
> I'm kidding. Banjos warp from the humidity.*)"

Damn. Det kunne jeg godt have brugt i sidste uge... :)

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.

Fra : Armand

Dato : 26-02-06 14:28

Hekto skrev:

> Iøvrigt en elendig udstilling!!!! Meget få forhandlere havde gjort noget
> ud af det. Italian Bike Store og Skruzuki holdt fanen højt; men ellers
> var det ikke andet end brugte cykler der blev udstillet! BUUUUUHHHH!

Så fat det dog:
Der er ikke én eneste importør der udstiller ved "-hal udstillingerne" -
Det er ene og alene et sammensurium af forhandlere fra især KBH og
yderliger nogle fra resten af Sjælland! Egentlig er der ikke noget galt i
dét; men kunderne (de besøgende) bilder sig selv ind at arrangementerne er
et godt alternativ til Importør-arrangementerne (á Bella-centret), og
arrangørerne gør ikke noget for at rette denne vildledning når de kører
PR-cirkusset i stilling - F.eks. havde BT i forbindelse med udstillingen
et MC-tilæg i midten af ugen og dét var Bella-messen værdig!
IMHO er, at det ér sq også kun Kjøvenhavnstrup at det kan lade sig gøre at
tørre folk i billetkøen gang på gang med så skuffende en udstilling - I
Ringkøbing havde fremmødet nok være mere end halvveret andet år hvorefter
der ikke længere ville være potentiale for fremtidige udstillinger!
Og så kan jeg ikke helt undgå at tænke på om flytningen fra Øksne-hallerne
er et (vellykket?) forsøg på at fange dem der havde opgivet dén udstilling
efter de sidste par år :-/

At Suzuki holder fanen så højt skyldes forøvrigt at Enghave egentlig ér
Suzukiimport-DK

--
Armand.

Fra : Hekto

Dato : 26-02-06 14:45

> [...]
> stilling - F.eks. havde BT i forbindelse med udstillingen et MC-tilæg
> i midten af ugen og dét var Bella-messen værdig!

Jeg har fattet det Armand!
Jeg har tilgengæld ikke fattet hvorfor de slæber alle de gamle brugt
cykler til staden, og tror at de kan sælge dem til nyprisen???
Jeg forstår heller ikke hvorfor der ikke var stande - ud over nogle få
- der havde taget udstyr og andet tilbehør med ... det var derfor at VI
kom.

Dine øvrige betragtninger er sikkert rigtige.

Fra : Steen Gruby

Dato : 26-02-06 16:05

On Sun, 26 Feb 2006 14:44:50 +0100, "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13>
wrote:

Hej.

>Dine øvrige betragtninger er sikkert rigtige.

Der er en verden til forskel på om det er importør- eller
forhandlerforeningen der holder udstilling.
Førstnævnte har interesse i at promovere de nye modeller, forhandlerne
slår på tromme for alt der kan sælges, ligegyldigt årgang.
Jeg finder også at udstillingen ligner en joke, lige bortset fra
Triumph's Classic Race Trident fra starten af 70'erne.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 02-03-06 23:46

Hekto wrote:

> ... billederne vil indeholde scener der måske kan virke anstødelige på
> ejere af japanske motorcykler!

Hop i havet Ducatist!

I know - misundelse er en grim ting...

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-03-06 07:09

Tony Lorentzen wrote:

> I know - misundelse er en grim ting...

Apropos - hvis trangen bliver for stærk og du får budt lidt for højt på
en af de røde balanceforvirrede cykler, kan Fazeren få et godt otium hos
mig - GRATIS

--
vh
Torben