Hvilket EU er billigst at købe MC i ?
Fra : Anonym

Dato : 25-02-06 21:14

Hvilket med afgift ?

Hvilket UDEN afgift ?

Hvilket EU land er billigst at købe motocross maskiner i ?
Og er det iøvrigt lovligt at købe motocross'er i et EU land ?
(jeg vil selvføldelig ikke betale yderligere til dk-staten end det jeg
giver i det pågældende land)

Fra : Armand

Dato : 26-02-06 14:33

Anonym skrev:
> [...]
> Og er det iøvrigt lovligt at købe motocross'er i et EU land ?
> (jeg vil selvføldelig ikke betale yderligere til dk-staten end det jeg

Ha!
DU har lige hængt dig selv ud som et typisk eksempel på den klynkende
skatte-hadende dansker!

1:
Det er i grunden kun DK der har afgift på private køretøjer, i de øvrige
EU-lande kan der højest være tale om forhøjede moms-satser. Så køretøjer
vil være uden afgift uanset hvilket EU-land du importerer fra :-|

2:
Den af dig så frygtede afgift er en indregistrerings(!) -afgift, så
der er IKKE afgift på motocross-MC'er/roadracere/gokarts/F1-racere - You
name it :-|

3:
Herhjemme er motocross-maskiner faktisk betragteligt dyrere end
almindelige motorcykler derved at grundprisen på gade-køretøjer er klemt
optimalt ned for at minimere den procentuelle(!) reg.afgift, hvilket ikke
er nødvendigt på køretøjer der ikke skal på gaden og samtidig virker
decideret billige i forhold til de hårdt beskattede gade-køretøjer. Derfor
tager importører og forhandlere virkelig fat når det gælder prissætning af
f.eks. motocrossere!
Man kan faktisk tale om at købmændene tørrer dig mere end skattefar(´s 25%
moms) :-|

Hvorfor skulle det være ulovligt at importere en motocrosser?
Man skal i princippet jo kun køre på den i sin "baghave" hvor loven som
sådan ikke rækker :-|
Det samme er også baggrunden for de utallige kinesiske mikro-motorcykler
der sælges fra ethvert gadehjørne!

Alt i alt synes jeg at dine spørgsmål afslører så ringe viden om de mest
basale forhold omkring køretøjer og afgift, at du ikke burde beskæftige
dig med high-end løsninger som privatimport, som indeholder langt flere
detaljer og deciderede fælder end blot "hvordan undgår jeg den danske
afgift" :-|
Køb nu bare en crosser og vær glad for den, og ikke mindst at du kan køre
allerede i morgen (i bedste fald) :-|

--
Armand.

Fra : Anonym

Dato : 26-02-06 23:51

Lad mig gerne slå fast:
JEG VIL SKIDE PÅ DET DANSKE SKATTESYSTEM.
og jeg står ved det, intet hykleri og dobbeltmoral herfra

Nå men dit svar var ellers aldeles fremragende. Min viden om MC-er og
afgift er meget ringe, og det eneste jeg har af erfaring der, er at jeg
har bygget en del MC helt fra bunden, med sandblæsning af stel,
renovering af motor incl krumtap og gearkasse, osv. Har kun haft ca
25-30 MC-er og har været til vurdering hos ToldSkat sølle to gange.
Ja min viden er lig nul om emnet, men jeg nåede dog at få betalt
depositum til ToldSkat og få importøren til at udstede erklæringer,
samt at få bilinspektionens attest på at stelnummeret ikke var falsk,
osv. og det hele endte med at der kom plader på.

Men jeg har endnu ikke importeret fra udlandet, men vil da virkelig
gerne høre hvad sådan en haj som dig ved om dette højmatematiske og
formelsvære emne ?
Er det omvekslingen til € du tænker på skulle være så svært ?
Nej spøg til side
Hvad er fælderne ?

Jeg forventer da at gå ind i en butik i f.eks Tyskland, og vælge
modellen, betale med VISA og læsse dyret i min kassevogn. Hvad kunne
give problemer her ?

Ved brugtkøb og køb via eBay er der jo uanede muligheder for at blive
snydt, men hører gerne din erfaring ?

Fra : Armand

Dato : 27-02-06 00:25

Anonym skrev:

> [...]
> samt at få bilinspektionens attest på at stelnummeret ikke var falsk,
> osv. og det hele endte med at der kom plader på.

Men du kan ikke gennemskue at en crosser ikke har plade på og derfor ikke
skal pålægges reg.afgift!?

> Hvad er fælderne ?

I almindelighed:
- At vide hvad toldvæsenet (hidtid:" T&S", nu: "SKAT") vil have for geden
efter den er hjemtaget - Alt for mange har kommet til at købe et køretøj
fordi det virkede så billigt at det var utænkeligt(?) at afgiften ville
være mere end forskellem op til dansk prisleje
- At købe noget der vitterligt hár været EU-registreret!
- Realisere hvad hjemtransporten koster, og sammenholde dét beløb med den
besparelse man regner med at have ved købet!
- Genkende droslings-niveauer der ellers ikke forekommer herhjemme!
- m.m.m.

> Jeg forventer da at gå ind i en butik i f.eks Tyskland, og vælge
> modellen, betale med VISA og læsse dyret i min kassevogn. Hvad kunne
> give problemer her ?

Hør her: Det var dig der startede med at spørge, og nu belærer du mig :-/

--
Armand.

Fra : Dr.Enduro

Dato : 27-02-06 08:44

Armand wrote:

> [...]
> - m.m.m.

> Hør her: Det var dig der startede med at spørge, og nu belærer du mig :-/

Jeg bliver altid mistænksom, når brugere ved navn "Anonym" eller
lignende stiller usædvanlige spørgsmål ---->
http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_troll

--

Hilsen Jan

Fra : bem

Dato : 27-02-06 11:43

"Dr.Enduro" <janeiffert@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg bliver altid mistænksom, når brugere ved navn "Anonym" eller
> lignende stiller usædvanlige spørgsmål ---->
> http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_troll

Hvad er det egentlig du bliver mistænksom over om Anonym ville gøre ved dig?
Er du selv, eller de fleste andre, mindre anonyme, bare fordi vi
underskriver os med et eller andet navn?
Desuden kan der være fornuftige grunde til ikke at afsløre hele sin
identitet. Spørg selv Armand, der engang blev truet med bøllebank i en mail
sendt til ham af én, der ikke syntes om hans indlæg.

/Bo - sådan nogenlunde anonym

Fra : Dr.Enduro

Dato : 27-02-06 21:08

bem wrote:

> Hvad er det egentlig du bliver mistænksom over om Anonym ville gøre ved dig?

Forstår ikke helt hvad du mener, jeg er ikke bange for noget.

> Er du selv, eller de fleste andre, mindre anonyme, bare fordi vi
> underskriver os med et eller andet navn?

Ja, det mener jeg nu. For det første kan du lynhurtigt slå min adresse
op på kraks, for det andet smider jeg et indlæg herinde en gang imellem,
så folk der læser herinde kender lidt til mig, mens jeg aldrig har hørt
noget til "Anonym" før. Men ok, selvfølgelig kan det være en
tilfældighed, det er bare en tanke jeg fik.

--

Hilsen Jan

Fra : bem

Dato : 28-02-06 09:30

> Forstår ikke helt hvad du mener, jeg er ikke bange for noget.

Nej, jeg mente nu heller ikke bange i betydningen frygt. Jeg forstår bare
ikke, hvorfor man er en troll, hvis man er anonym? Definitionen på troll i
dit link er:
"In Internet terminology, a troll is a person who posts rude or offensive
messages on the Internet, such as on online discussion forums, to disrupt
discussion or to upset its participants......."

Det synes jeg da ikke, der er belæg for at mene i dette tilfælde, eller er
det mig, der misforstår dig.?

/Bo

Fra : Dr.Enduro

Dato : 28-02-06 14:29

bem wrote:

> Det synes jeg da ikke, der er belæg for at mene i dette tilfælde, eller er
> det mig, der misforstår dig.?

Ja, måske. Jeg forstår det snarere i den betydning, at man under falsk
navn poster et indlæg for at skabe lidt rav i den, jeg opfatter heller
ikke "Anonyms" indlæg som stødende. Men som sagt, jeg aner ikke, om det
er tilfældet her, det var bare en tanke jeg fik.

--

Hilsen Jan

Fra : Armand

Dato : 27-02-06 21:29

bem skrev:
> [...]
> Er du selv, eller de fleste andre, mindre anonyme, bare fordi vi
> underskriver os med et eller andet navn?

Prøv lige at hæfte dig ved de sidste fem bogstaver i ovenstående link
inden du bliver for nærtagende!

> Desuden kan der være fornuftige grunde til ikke at afsløre hele sin
> identitet. Spørg selv Armand, der engang blev truet med bøllebank i en mail
> sendt til ham af én, der ikke syntes om hans indlæg.

Ja det kan være svært at indse at hele verden ikke er ligeså benovet over
ens seneste erhvervelse, som man selv er

--
Armand.

Fra : Anonym

Dato : 27-02-06 16:58

Det var meningen at fremstå uvidende, selvfølgelig er jeg klar over at
crossere ikke belægges med registreringsafgift.

Men du har da henledt min opmærksomhed på noget som jeg havde overset,
nemlig neddroslingen. Er det muligt at købe nye MC-er i DE og SE som
IKKE er neddroslet ? Jeg kender intet til disse landes systemer.

Hvad er så fælderne ved køb at helt nye MC-er ? Du skriver "HAR været
EU registreret", betyder det at den SKAL have været indregistreret
først ?

Hvis jeg nu køber en spritny MC årg.2003 (som findes i flere butikker
har jeg set i DE), er det så ikke 2003-afgiften som SKAT kræver i
reg.afg ? eller beregnes den af en konkret vurdering ?

Kan der spares noget ved at den først indregistreres i DE i f.eks nogle
dage/uger og kører lidt, for derefter at afmeldes igen i DE og
importeres som brugt til DK ?

Og så vil jeg gerne belæres om hvordan og hvor jeg f.eks køber en ny
crosser af mærket Suzuki RM-450 som koster 55K i DK.
Er DE eller SE billigst ?

Hvad er bøden for at blive taget på gaden med crosser, og stiger bøden
hvis man først leger "katten efter musen" ?
Jeg har sommerhus i Nord Thy og det er fedt at køre nede på stranden og
i klitterne, det er der masser der gør har jeg set.
Kan crosseren konfiskeres hvis man indhentes eller bliver skudt ned ?

Og hvad gør policen hvis man tages i at køre uden plader på en MC ?
bare en lille testtur inden foråret. Det er 15år siden jeg sidst blev
fanget og der fik jeg MC-en hel igen + en bøde.

/ Ærbødigst - den slemme uartige dreng som intet ved om noget som helst.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 27-02-06 19:28

Anonym skrev den 27 feb 2006 i

klip en smøre om at slippe for dit og dat

> [...]
> fanget og der fik jeg MC-en hel igen + en bøde.
>

> / Ærbødigst - den slemme uartige dreng som intet ved om noget som helst.

Det her minder betænkeligt meget om trolleri.
I hvert fald så længe der står "anonym" i signaturen

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-06 20:32

Arne Lorenzen skrev i meddelelsen ...

>Det her minder betænkeligt meget om trolleri.
>I hvert fald så længe der står "anonym" i signaturen

Det ér trolleri, se blot afsenderadressen, og det sidst tilkomne indlæg

mvh
Orla

Fra : Dr.Enduro

Dato : 27-02-06 21:09

Arne Lorenzen wrote:

> Det her minder betænkeligt meget om trolleri.
> I hvert fald så længe der står "anonym" i signaturen

Yes sir.

--

Hilsen Jan

Fra : Armand

Dato : 27-02-06 21:47

Anonym skrev:
> [...]
crosser af
> m&#65533;rket Suzuki RM-450 som koster 55K i DK.... Er DE eller SE billigst ?
> .....Kan crosseren konfiskeres hvis man indhentes eller bliver skudt ned ?
> Og hvad g&#65533;r policen hvis man tages i at k&#65533;re uden plader
p&#65533; en MC ?
> bare en lille testtur inden for&#65533;ret. Det er 15&#65533;r siden jeg
sidst blev
> fanget og der fik jeg MC-en hel igen + en b&#65533;de.
> / &#65533;rb&#65533;digst - den slemme uartige dreng som intet ved om noget
som helst.

Ja, det skal jeg love for!
Du roder fortsat rundt i begreberne, så jeg opgiver at skulle gå i
detaljer og står af hér :-|

/
Armand.

Fra : Anonym

Dato : 28-02-06 00:46

Rolig nu, jeg er helt ny her og hverken ude på at genere folk eller
trolle

og ja - både mit navn og email er fake, men jeg fatter ikke rigtig at
du ville være mere tryg, hvis jeg kaldte mig Ole Hansen og havde en
hotmailadresse hos MS. Du hedder jo heller ikke Dr.Enduro, vel