> Hvis tb magter at afmontere toppen er det enkelt at gå ét skridt videre og
> skille stempler/cylindre ad for at kontrolere olieringenes ende-gab(*)
Enkelt... Tjae, jeg øvede mig på min reservemotor, og det drillede da en
del, men lykkedes til sidst
- Foringen er forøvrigt enkelt at diagnosticere ud fra nedslidningen af
hone(=slibe)-sporene "på > langs" i.f.t. "på tværs".
Reserven er helt blank. Det er svært at se spor fra honingen, men mål er ok.
Jeg kan dog tydligt se honespor i bunden (hvor stemplet jo ikke kommer)
Ligeledes er jeg bekendt med at man kan måle hvor meget "slib" der er på
stempelringene når de sidder i cylinderen, men olieskraberen ? Den består
af to tynde ringe og en zigzag ring. Det bliver da ikke helt nemt at se
frispil på denne?
> På den anden side, hvis den skadede motor ikke har haft nogen væsentlig
> olieforbrug kan det sikkert lønne sig at montere det komplette
> cylinder/stempel -sæt fra dén!
Pas. Den har aldrig virket i mit ejerskab (fik den med ved en af mine cbr
handler.) den bærer dog tydelig præg af at noget har været nede i bunden af
motoren som ikke skulle være der. Der er dog ikke noget at se på
cylinderblokken. Men kan jeg bare flytte rundt på de dele og så forvente at
to halve motorer spiller sammen, eller skal de først planslibes el.l ?
>