|
| ColorTune ... Vejledning Fra : Moller |
Dato : 23-02-06 15:02 |
|
Hejsa,
Jeg har nu bestilt et sæt ColorTune, og derved har jeg fået tilsendt
den komplette manual som pdf, hvis der stadig er nogen som ikke kan finde
den.
Grundet til jeg skriver det er at jeg mindes der var nogen som
efterspurgte den, samt var der nogen som spurgte om erfaringer med det ;)
så de vil komme senere.
VH
Moller
Som glæder sig til den lille pakke, så man kan syncronisere Banditten,
samt en gang for alle justeret Tomgangen ind :)
| |
Flyrider (24-02-2006)
| Kommentar Fra : Flyrider |
Dato : 24-02-06 16:37 |
|
"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:dtkf8k$ghm$1@abbeden.bunk.cc...
> Hejsa,
> Jeg har nu bestilt et sæt ColorTune, og derved har jeg fået tilsendt den
> komplette manual som pdf, hvis der stadig er nogen som ikke kan finde den.
>
> Grundet til jeg skriver det er at jeg mindes der var nogen som
> efterspurgte den, samt var der nogen som spurgte om erfaringer med det ;)
> så de vil komme senere.
>
> VH
> Moller
> Som glæder sig til den lille pakke, så man kan syncronisere Banditten,
> samt en gang for alle justeret Tomgangen ind :)
>
Ja, se det bliver jo spændende. Jeg efterspurgte på et tidspunkt noget
manualværk, og fik også fat i noget. Jeg afprøvede mit ene rør i efteråret,
men måtte opgive. Motoren gik ad h..... til i tomgang med en masse
udsættere. Først når jeg kom op over 1500 rpm begyndte den at gå lidt mere
roligt, men aldrig jævnt nok til at justere den efter. Det er jo trods alt
tomgangen der skal justeres. Så jeg måtte ty til mine gasmålere og
tachometer samt gehør. Så det var godt jeg fik det billigt på ebay:) Men det
er spændende om du når et bedre resultat, så giv endelig lyd fra dig når du
har afprøvet det.
--
Palle Flygenring
Yamaha Dragstar 1100
www.flygenring.dk
| |
Moller (24-02-2006)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 24-02-06 19:39 |
|
Flyrider wrote:
> Ja, se det bliver jo spændende. Jeg efterspurgte på et tidspunkt noget
> manualværk, og fik også fat i noget. Jeg afprøvede mit ene rør i efteråret,
> men måtte opgive. Motoren gik ad h..... til i tomgang med en masse
> udsættere. Først når jeg kom op over 1500 rpm begyndte den at gå lidt mere
> roligt, men aldrig jævnt nok til at justere den efter. Det er jo trods alt
> tomgangen der skal justeres. Så jeg måtte ty til mine gasmålere og
> tachometer samt gehør. Så det var godt jeg fik det billigt på ebay:)
hmmm, mon det kan tænkes det har været udsat for overophedning ???
noget som de advare en del imod i manualen ;) og så sat på ebay.de for
at få lidt ind på den :)
Men det
> er spændende om du når et bedre resultat, så giv endelig lyd fra dig når du
> har afprøvet det.
:) starter med at justere den ene MZ ind med den ;) vil tage nogen
billeder af det og sætte på www.molnit.com samt skrive lidt om det, så
kan folk selv bedømme om det er brugbart eller ej ;)
Krydser fingre for det bare var en defect på din ;)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit , www.molnit.com
| |
Flyrider (25-02-2006)
| Kommentar Fra : Flyrider |
Dato : 25-02-06 09:26 |
|
"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:43ff52e0$0$15791$14726298@news.sunsite.dk...
> Flyrider wrote:
>
>> Ja, se det bliver jo spændende. Jeg efterspurgte på et tidspunkt noget
>> manualværk, og fik også fat i noget. Jeg afprøvede mit ene rør i
>> efteråret, men måtte opgive. Motoren gik ad h..... til i tomgang med en
>> masse udsættere. Først når jeg kom op over 1500 rpm begyndte den at gå
>> lidt mere roligt, men aldrig jævnt nok til at justere den efter. Det er
>> jo trods alt tomgangen der skal justeres. Så jeg måtte ty til mine
>> gasmålere og tachometer samt gehør. Så det var godt jeg fik det billigt
>> på ebay:)
>
> hmmm, mon det kan tænkes det har været udsat for overophedning ??? noget
> som de advare en del imod i manualen ;) og så sat på ebay.de for at få
> lidt ind på den :)
>
>
> Men det
>> er spændende om du når et bedre resultat, så giv endelig lyd fra dig når
>> du har afprøvet det.
>
> :) starter med at justere den ene MZ ind med den ;) vil tage nogen
> billeder af det og sætte på www.molnit.com samt skrive lidt om det, så kan
> folk selv bedømme om det er brugbart eller ej ;)
>
> Krydser fingre for det bare var en defect på din ;)
>
>
> --
> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
> Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
> www.dfmc.dk/Lars_Molnit , www.molnit.com
Jeg tror det er glasset de er bange for ikke kan tåle overhedning. Ellers er
der jo intet der kan gå i stykker andet end elektroden. Og jeg tror man skal
passe lidt på hvor man har hovedet henne, for hvis glasset ryger en tur
så..........
Men kan man bruge det medfølgende vinkelspejl, hvad jeg ikke jeg ikke kunne,
går det jo nok.
Ser frem til resultatet.
--
Palle Flygenring
Yamaha Dragstar 1100
www.flygenring.dk
| |
Futte & Co. (25-02-2006)
| Kommentar Fra : Futte & Co. |
Dato : 25-02-06 09:35 |
|
Moller wrote:
> VH
> Moller
> Som glæder sig til den lille pakke, så man kan syncronisere Banditten,
> samt en gang for alle justeret Tomgangen ind :)
>
Hvis ColorTune er samme produkt som vi så i de sene tredsere, så bliver
du nok skuffet . Dengang var det i pricippet et glastændrør og en
farvetabel, (underligt ord, deet). Er det stadig samme koncept?
--
Jørgen, Brøndby
Honda CB550F, den fine årgang 1975
Victoria KR 26 N Aero, en fornem 54'er
http://dfmc.dk/?id=70
| |
Moller (25-02-2006)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 25-02-06 13:57 |
|
Futte & Co. wrote:
> Moller wrote:
>
>> VH
>> Moller
>> Som glæder sig til den lille pakke, så man kan syncronisere Banditten,
>> samt en gang for alle justeret Tomgangen ind :)
>>
>
>
> Hvis ColorTune er samme produkt som vi så i de sene tredsere, så bliver
> du nok skuffet . Dengang var det i pricippet et glastændrør og en
> farvetabel, (underligt ord, deet). Er det stadig samme koncept?
Det er Glas tændrøret, farvetabellen er ikke i manualen, andet end hvad
farve typer der indikere hvad osv.
Men nu siger du skuffet ? hvorfor ? når man tænker på konceptet som
sådan, kan jeg ik lige se nogen problemer, andet end hvis rørende er
utætte, eller laver misfirering.
Jeg er da klar over at det er noget der kræver tid og tåldmodighed,
lige som ved alm. tændrørs test, og ikke bare at smide i, se farven og
derud fra kan sige de gyldne ord :)
Nå, men nu for vi jo af se ;) pakken er lige kommet ind af døren, og
jeg har købt til 10, 12 og 14mm rør :) så er jeg jo dækket ind til at
både MZ'en, Banditten, fruens bil eller andre kan lege med :)
En ting som er fed i den pakke, som jeg ik har set herhjemme, og ikke
engang på værkstederne er denne " http://www.carbtune.com/bevel.html" Har
lige været ude at teste den, og jeg kan med lethed justere CO skruen på
Bandittens yderste Cyll. fra den anden side ;) så jeg kan vist roligt
sige at man nu kan justere dem alle uden at skulle brænde fingerne :)
den sammen med Colortune(hvis skidtet virker) så tror jeg der kan opnås
et rigtig godt resultat.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit , www.molnit.com
| |
Futte & Co. (25-02-2006)
| Kommentar Fra : Futte & Co. |
Dato : 25-02-06 16:13 |
|
Moller wrote:
>
> Men nu siger du skuffet ? hvorfor ? når man tænker på konceptet som
> sådan, kan jeg ik lige se nogen problemer, andet end hvis rørende er
> utætte, eller laver misfirering.
>
> Jeg er da klar over at det er noget der kræver tid og tåldmodighed,
> lige som ved alm. tændrørs test, og ikke bare at smide i, se farven og
> derud fra kan sige de gyldne ord :)
>
Jeg mener at hvis produktet var så godt, har eksisteret i rigtig mange
år, hvorfor bruges det så ikke mere end det gør. Det burde da være i
enhver hjemmemekanikers værktøjsæt. Hvorfor er det så ikke det ?
Jeg sidestiller derfor produktet med den slags produkter der forhandles
gennem fjernsynet
Det er altså ingen kritik, men bare almindelig skepsis
Iøvrigt, hvordan vil du bruge et glastændrør der er sort og fedtet?
--
Jørgen, Brøndby
Honda CB550F, den fine årgang 1975
Victoria KR 26 N Aero, en fornem 54'er
http://dfmc.dk/?id=70
| |
Moller (25-02-2006)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 25-02-06 17:16 |
|
Futte & Co. wrote:
> Jeg mener at hvis produktet var så godt, har eksisteret i rigtig mange
> år, hvorfor bruges det så ikke mere end det gør. Det burde da være i
> enhver hjemmemekanikers værktøjsæt. Hvorfor er det så ikke det ?
Åh, den slags, jeg trode du havde praktisk erfaring med det :) Vend det
til en anden side, hvorfor kan hjemmemekanikerne ikke lære at læse
tændrørende korekt ? hvorfor har de ikke et syncroniseringsværktøj
liggende ? hvorfor har de ikke måleur, gradskive og strobolys liggende ?
Jeg har det meste af det liggenede, og de ting virker. Ens for tingende
er at de koster en god sjat penge, OG kræver at brugeren kan benytte
dem, da de ikke er så nemme som der står på pakkerne :) Colortune er for
en dels tilfælde ikke billigt, og så er det ik noget som der vælter med
reklamer om(ret ukendt for mange), samt kun tilgængelig for dem som tør
handle via Webshops.
> Jeg sidestiller derfor produktet med den slags produkter der forhandles
> gennem fjernsynet
;) TV-shop produkter ååååhhhh.... nogen af tingende virker skam, de
koster så kun 10% uden TV-shop klistermærket :) Jeg vil i dag mere
sammeligne en kineser cykel med et TV-shop produkt :)
> Det er altså ingen kritik, men bare almindelig skepsis
> Iøvrigt, hvordan vil du bruge et glastændrør der er sort og fedtet?
hmmm, de 3 stks. der ligger her er ikke sort, og pinligt rene :) så
hvor for du sort og fedtet fra ??? Nå, men nu for vi af se, så længe de
ikke er sat i og testet er der ingen af os to som kan udtale sig om det
da vi ikke har prøvet dem i praksis :) men vender frygteligt tilbage med
billeder så snart det er testet ;) eller en sviner af produktet hvis det
virkelig er ubrugeligt :)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit , www.molnit.com
| |
|
|