|
| Alt på plads, og et spørgsmål o Fra : Lasse Nygaard |
Dato : 22-02-06 00:22 |
|
Nu er det mig til at "blære" mig.
I fredags bestod jeg køreprøve, i første forsøg, jeg fik synet
motorcyklen uden nogle anmærkninger.
Idag har jeg så været ved forsikringen og på motorkontoret!
Nu til spørgsmålet.
MC'en er en killer at få gang i når den er kold, det lader til når jeg
skruer tomgangsskruen ind, at den så starter noget lettere, men det er
jo ikke en holdbar løsning i længden.
Jeg har et lidt svagt batteri, men det får jeg ladet op via en god
køretur :)
Startproceduren er egentlig bare, fuld choker, ingen gas, slukket lys og
alt for meget trampen i kickstarteren.
| |
Simon Rasch 9640 (22-02-2006)
| Kommentar Fra : Simon Rasch 9640 |
Dato : 22-02-06 01:10 |
|
<SNIP>
> Nu til spørgsmålet.
>
> MC'en er en killer at få gang i når den er kold, det lader til når jeg
> skruer tomgangsskruen ind, at den så starter noget lettere, men det er jo
> ikke en holdbar løsning i længden.
>
> Jeg har et lidt svagt batteri, men det får jeg ladet op via en god køretur
> :)
>
> Startproceduren er egentlig bare, fuld choker, ingen gas, slukket lys og
> alt for meget trampen i kickstarteren.
Tillykke med alle successerne !
Hvor er spørgsmålet ?
(ved godt at du ønsker et hint til hvordan du gør din MC lettere at starte)
Jeg er bedre ordkløver end mekaniker, men virker din choker/kabel osv...?
Kontroller tændrør og gå derefter i krig med karburator. Det lyder som om
den får for lidt "salle" til at køre når den er kold.
Simon
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (22-02-2006)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 22-02-06 07:49 |
|
> MC'en er en killer at få gang i når den er kold, det lader til når jeg
> skruer tomgangsskruen ind, at den så starter noget lettere, men det er jo
> ikke en holdbar løsning i længden.
>
> Jeg har et lidt svagt batteri, men det får jeg ladet op via en god køretur
> :)
>
> Startproceduren er egentlig bare, fuld choker, ingen gas, slukket lys og
> alt for meget trampen i kickstarteren.
Hej Lasse
Hvilken MC har du?
--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC og Ténéré.dk
| |
Lasse Nygaard (22-02-2006)
| Kommentar Fra : Lasse Nygaard |
Dato : 22-02-06 08:34 |
|
Jens Jacob Bager Jensen skrev:
>> MC'en er en killer at få gang i når den er kold, det lader til når jeg
>> skruer tomgangsskruen ind, at den så starter noget lettere, men det er jo
>> ikke en holdbar løsning i længden.
>>
>> Jeg har et lidt svagt batteri, men det får jeg ladet op via en god køretur
>> :)
>>
>> Startproceduren er egentlig bare, fuld choker, ingen gas, slukket lys og
>> alt for meget trampen i kickstarteren.
>
> Hej Lasse
>
> Hvilken MC har du?
>
Det glemte jeg da helt :(
Honda CB500K fra 1978
Her til morges kunne jeg slet ikke få gang i den.
| |
Steen Lindved Nielse~ (22-02-2006)
| Kommentar Fra : Steen Lindved Nielse~ |
Dato : 22-02-06 08:32 |
|
Lasse Nygaard <nugiz@compuclub.dk> wrote in
news:43fba098$0$15782$14726298@news.sunsite.dk:
> Nu er det mig til at "blære" mig.
>
> I fredags bestod jeg køreprøve, i første forsøg, jeg fik synet
> motorcyklen uden nogle anmærkninger.
>
> Idag har jeg så været ved forsikringen og på motorkontoret!
>
> Nu til spørgsmålet.
>
> MC'en er en killer at få gang i når den er kold, det lader til når jeg
> skruer tomgangsskruen ind, at den så starter noget lettere, men det er
> jo ikke en holdbar løsning i længden.
>
> Jeg har et lidt svagt batteri, men det får jeg ladet op via en god
> køretur :)
>
> Startproceduren er egentlig bare, fuld choker, ingen gas, slukket lys og
> alt for meget trampen i kickstarteren.
Hej Lasse
Tillykke med det hele.
Hvis du lyster kan du komme forbi og låne en min OPTIMATE lader,
for at være sikker på at batteriet er helt i orden.
Steen
Mosevangen Esbjerg
| |
Lasse Nygaard (22-02-2006)
| Kommentar Fra : Lasse Nygaard |
Dato : 22-02-06 08:35 |
|
Steen Lindved Nielsen skrev:
> Lasse Nygaard <nugiz@compuclub.dk> wrote in
> news:43fba098$0$15782$14726298@news.sunsite.dk:
>
>> Nu er det mig til at "blære" mig.
>>
>> I fredags bestod jeg køreprøve, i første forsøg, jeg fik synet
>> motorcyklen uden nogle anmærkninger.
>>
>> Idag har jeg så været ved forsikringen og på motorkontoret!
>>
>> Nu til spørgsmålet.
>>
>> MC'en er en killer at få gang i når den er kold, det lader til når jeg
>> skruer tomgangsskruen ind, at den så starter noget lettere, men det er
>> jo ikke en holdbar løsning i længden.
>>
>> Jeg har et lidt svagt batteri, men det får jeg ladet op via en god
>> køretur :)
>>
>> Startproceduren er egentlig bare, fuld choker, ingen gas, slukket lys og
>> alt for meget trampen i kickstarteren.
>
> Hej Lasse
>
> Tillykke med det hele.
>
> Hvis du lyster kan du komme forbi og låne en min OPTIMATE lader,
> for at være sikker på at batteriet er helt i orden.
>
> Steen
> Mosevangen Esbjerg
Mosevangen, tjaeh, stik mig en adresse og et tidspunkt, så kan det være
jeg kan få gang i motorcyklen senere idag, ellers må jeg vel bare tage
batteriet med :)
| |
Steen Lindved Nielse~ (22-02-2006)
| Kommentar Fra : Steen Lindved Nielse~ |
Dato : 22-02-06 09:11 |
|
Lasse Nygaard <nugiz@compuclub.dk> wrote in
news:43fc1416$0$15793$14726298@news.sunsite.dk:
> nugiz@compuclub.dk
Har sendt dig en mail.
Steen
| |
Anders Majland (22-02-2006)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 22-02-06 10:41 |
|
>>> Jeg har et lidt svagt batteri, men det får jeg ladet op via en god
>>> køretur :)
>> Hvis du lyster kan du komme forbi og låne en min OPTIMATE lader,
>> for at være sikker på at batteriet er helt i orden.
Er batteriet mere end et par år gammelt er det sikkert på tide at få det
udskiftet. Et "gammelt" batteri har ikke samme kapacitet som det havde fra
nyt og det vil også have sværere ved at levere den nødvendige høje
startstrøm. Desuden er kapaciteten i batteri kun omkring det halve ved 0
grader i forhold til 20grader...
| |
Lasse Nygaard (22-02-2006)
| Kommentar Fra : Lasse Nygaard |
Dato : 22-02-06 13:46 |
|
Anders Majland skrev:
>>>> Jeg har et lidt svagt batteri, men det får jeg ladet op via en god
>>>> køretur :)
>>> Hvis du lyster kan du komme forbi og låne en min OPTIMATE lader,
>>> for at være sikker på at batteriet er helt i orden.
>
> Er batteriet mere end et par år gammelt er det sikkert på tide at få det
> udskiftet. Et "gammelt" batteri har ikke samme kapacitet som det havde fra
> nyt og det vil også have sværere ved at levere den nødvendige høje
> startstrøm. Desuden er kapaciteten i batteri kun omkring det halve ved 0
> grader i forhold til 20grader...
>
>
Jeg prøver nu at lade det op alligevel :)
| |
Anders Majland (22-02-2006)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 22-02-06 15:39 |
|
>> Er batteriet mere end et par år gammelt er det sikkert på tide at få det
>> udskiftet. Et "gammelt" batteri har ikke samme kapacitet som det havde
>> fra nyt og det vil også have sværere ved at levere den nødvendige høje
>> startstrøm. Desuden er kapaciteten i batteri kun omkring det halve ved 0
>> grader i forhold til 20grader...
> Jeg prøver nu at lade det op alligevel :)
Et fladt batteri er jo ikke nogen hjælp så selvfølgelig... Jeg har et par
gange her i vinterkulde haft problemer med at starte min gyngehest hvis den
har stået stille mere end en uge. Der har jeg så givet den lidt ekstra
startstrøm ved at kople et ekstra batteri i parallel med dens eget. Et par
startkabler og en egnet "doner" (havetraktor bil eller lign) kan hurtigt
afgøre om det er strøm nok i det monterede. Mit batteri er kun godt 2år
gammelt (og 40000km)
| |
Lasse Nygaard (23-02-2006)
| Kommentar Fra : Lasse Nygaard |
Dato : 23-02-06 15:33 |
|
Anders Majland skrev:
>>> Er batteriet mere end et par år gammelt er det sikkert på tide at få det
>>> udskiftet. Et "gammelt" batteri har ikke samme kapacitet som det havde
>>> fra nyt og det vil også have sværere ved at levere den nødvendige høje
>>> startstrøm. Desuden er kapaciteten i batteri kun omkring det halve ved 0
>>> grader i forhold til 20grader...
>> Jeg prøver nu at lade det op alligevel :)
>
> Et fladt batteri er jo ikke nogen hjælp så selvfølgelig... Jeg har et par
> gange her i vinterkulde haft problemer med at starte min gyngehest hvis den
> har stået stille mere end en uge. Der har jeg så givet den lidt ekstra
> startstrøm ved at kople et ekstra batteri i parallel med dens eget. Et par
> startkabler og en egnet "doner" (havetraktor bil eller lign) kan hurtigt
> afgøre om det er strøm nok i det monterede. Mit batteri er kun godt 2år
> gammelt (og 40000km)
>
>
Med et helt friskt batteri er der ingen forskel, der er ikke gang i den
overhovedet.
Fik gang i den i 5 sekunder igår, så gik den ud, og jeg fik ikke liv i
den igen.
Nu prøver jeg nye tændrør!
| |
Lasse Nygaard (23-02-2006)
| Kommentar Fra : Lasse Nygaard |
Dato : 23-02-06 20:18 |
|
Lasse Nygaard skrev:
> Anders Majland skrev:
>>>> Er batteriet mere end et par år gammelt er det sikkert på tide at få
>>>> det udskiftet. Et "gammelt" batteri har ikke samme kapacitet som det
>>>> havde fra nyt og det vil også have sværere ved at levere den
>>>> nødvendige høje startstrøm. Desuden er kapaciteten i batteri kun
>>>> omkring det halve ved 0 grader i forhold til 20grader...
>>> Jeg prøver nu at lade det op alligevel :)
>>
>> Et fladt batteri er jo ikke nogen hjælp så selvfølgelig... Jeg har et
>> par gange her i vinterkulde haft problemer med at starte min gyngehest
>> hvis den har stået stille mere end en uge. Der har jeg så givet den
>> lidt ekstra startstrøm ved at kople et ekstra batteri i parallel med
>> dens eget. Et par startkabler og en egnet "doner" (havetraktor bil
>> eller lign) kan hurtigt afgøre om det er strøm nok i det monterede.
>> Mit batteri er kun godt 2år gammelt (og 40000km)
>>
> Med et helt friskt batteri er der ingen forskel, der er ikke gang i den
> overhovedet.
>
> Fik gang i den i 5 sekunder igår, så gik den ud, og jeg fik ikke liv i
> den igen.
>
> Nu prøver jeg nye tændrør!
Held eller ej, nu kom der gang i den, og det blev til en 50km tur.
Efter 20km kom der et lille puf fra cylinder nr. 4, det kom sådan en
gang i mellem, ikke det store, eller af nogen betydning for performancen.
| |
Harry Teicher (22-02-2006)
| Kommentar Fra : Harry Teicher |
Dato : 22-02-06 11:27 |
|
Anders Majland skrev:
> >>> Jeg har et lidt svagt batteri, men det får jeg ladet op via en god
> >>> køretur :)
> >> Hvis du lyster kan du komme forbi og låne en min OPTIMATE lader,
> >> for at være sikker på at batteriet er helt i orden.
>
> Er batteriet mere end et par år gammelt er det sikkert på tide at få det
> udskiftet. Et "gammelt" batteri har ikke samme kapacitet som det havde fra
> nyt og det vil også have sværere ved at levere den nødvendige høje
> startstrøm. Desuden er kapaciteten i batteri kun omkring det halve ved 0
> grader i forhold til 20grader...
Jeg er den tidligere ejer - og jeg tror også at batteriet er synderen.
Den er i hvertfald to år gammel og jeg har kørt forholdsvis korte tur
med den. Når batteriet er ok, starter den øjeblikkeligt - lad endlig
være med at pille i karunaderne osv da fejlet IKKE ligger der
Og....tilykke med kortet, Lasse! Hvaså - beholder du clubmanstyret
på, jeg synes nu den er flottest med denne styr meeen, jeg er nok ved
at være for gammel...!
| |
Lasse Nygaard (22-02-2006)
| Kommentar Fra : Lasse Nygaard |
Dato : 22-02-06 13:49 |
|
Harry Teicher skrev:
> Anders Majland skrev:
>
>>>>> Jeg har et lidt svagt batteri, men det får jeg ladet op via en god
>>>>> køretur :)
>>>> Hvis du lyster kan du komme forbi og låne en min OPTIMATE lader,
>>>> for at være sikker på at batteriet er helt i orden.
>> Er batteriet mere end et par år gammelt er det sikkert på tide at få det
>> udskiftet. Et "gammelt" batteri har ikke samme kapacitet som det havde fra
>> nyt og det vil også have sværere ved at levere den nødvendige høje
>> startstrøm. Desuden er kapaciteten i batteri kun omkring det halve ved 0
>> grader i forhold til 20grader...
>
> Jeg er den tidligere ejer - og jeg tror også at batteriet er synderen.
> Den er i hvertfald to år gammel og jeg har kørt forholdsvis korte tur
> med den. Når batteriet er ok, starter den øjeblikkeligt - lad endlig
> være med at pille i karunaderne osv da fejlet IKKE ligger der
>
> Og....tilykke med kortet, Lasse! Hvaså - beholder du clubmanstyret
> på, jeg synes nu den er flottest med denne styr meeen, jeg er nok ved
> at være for gammel...!
>
Beholder clubmanstyret, det er nok ikke din alder der gør det, mere det
at styret ikke var indstillet ordenligt, du har brugt de forkert muskler
i arme og overkrop, simpelthen :)
Jeg har gjort som du har sagt, fuld choker, slukket lys, og så trampet i
kickstarteren.
Jeg har dog haft mest held med at skrue tomgangsskruen ind, så den fik
en anelse gas.
Måske åbner chokeren ikke helt op, det vil jeg finde ud af.
Skal have lavet noget vedligehold, på den også.
Oliefilter, kædekit, bremseklodser.
Og så lige måske kikke på tændingen og skifte tændrør til nogle DR7EA igen.
| |
|
|