Renovering af gaffelben
Fra : Thomas Christensen

Dato : 20-02-06 13:54

Hej!

Er der nogle her i DK som renoverer forgaffelinderrør?

Jeg har set på en hollandsk hjemmeside at man kan få dem renoveret, så de
bliver som nye igen. Men hvis det kan lade sig gøre uden at sende dem til
Holland er det jo nemmere.

Mvh
Thomas Christensen.

Fra : Jacob

Dato : 20-02-06 14:54

Thomas Christensen skrev:

> [...]
> bliver som nye igen. Men hvis det kan lade sig gøre uden at sende dem til

Hej Thomas,
Jeg har sidste år været igennem processen - for det er en proces. Den
chrome man lægger på er ikke normal chrom, men en såkaldt hårdt
forchromning. Det betyder at der ikke er så mange der pusler med den
slags.

Jeg fandt Jan Strate - Strates Maskinfabrik på Falster:
http://www.stratesmaskinfabrik.dk/. Prøv at tale med ham. Laver et
meget flot stykke arbejde og virker absolut kompetent. Men det er ikke
gratis.

Jeg skulle give ca. 2.500 kr. pr. ben, men de var også MEGET rustne og
det ene bukket. Det vil sige, at han rettede benene op, han fjernede
den gamle chrom, lage ny chrom på og sleb dem til målet. De blev som
nye.

Alternativet er jo at købe - enten nye ben, originale eller uoriginale
- eller alternativt købe et par fine brugte ben.

VH Jacob

Fra : Jørgen Toft

Dato : 23-02-06 19:38

Hej Thomas