? om køb af telt til touren
Fra : Arne Lorenzen

Dato : 15-02-06 08:59

Halløj på NGén -

Hvilket 2-mandstelt med ståhøjde, rigtig god plads i apsis, over 2000 i
vandsøjletryk, der ikke koster ret meget over 1000K, bliver stående i
blæsevejr og ikke vejer over 4kg vil man anbefale? Måske er der udsalg et
eller andet sted....

Ok - forslag til alternativer der ikke helt opfylder kriterierne modtages
også med tak

Indtil videre har jeg været indenom:
http://www.louis.de
http://www.effektlageret.dk
http://www.eurekaeurope.com
http://www.eurekaoutlet.com
http://www.nordisk-outdoor.dk
http://butik.hks-camping.dk
http://www.friluftsland.dk
http://net.friluftslageret.dk
http://www.spejdergear.dk
http://www.wolfcamper.dk
http://www.nhcamping.dk
http://www.travelshopone.com
http://rejsequip.dk
http://www.outwell.dk
http://www.spejder-sport.dk
http://www.toursport.dk

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Anders Majland

Dato : 15-02-06 09:51

> [...]
> vandsøjletryk, der ikke koster ret meget over 1000K, bliver stående i
> blæsevejr og ikke vejer over 4kg vil man anbefale? Måske er der udsalg et

Til den pris ville jeg overvejet et brugt (aner ikke hvor de købes)

Men det afhænger også af din definition af blæsevejr ....

/A

Fra : Esben

Dato : 15-02-06 10:44
Fra : Arne Lorenzen

Dato : 15-02-06 18:57

Esben skrev den 15 feb 2006 i

> hej. jeg har brugt dette her i snart 4 år.
> det er et rigtigt godt telt.
>
> http://server01.hein-gericke-store.com/openshop?id=000000dd00000488000190
> 06000000211f0214b7&ArtDetailByID.article_id=6363&Article_Array_actual=2&I
> nclArtList.currblock=1

Det telt havde jeg også kigget på - ved ikke lige hvordan det opfører sig i
blæsevejr - og det var en del over budgettet. Men fandt så samnme telt til en
nogen anden udsalgspris her

<http://www.doorout.com/index.php?pid=1450&uid=59&gid=4&hauptkategorie=Zelte&
unterkategorie=Camping+mit+Stehhoehe&produkt=Zelt+Jump+Outdoor+Bikie>

Modellen kan jeg se fås i mindst 3 kvaliteter, hvoraf denne nok er den
ringeste: http://www.nhcamping.dk/default.php3?ID=1121&RecordID=4447

Tak for info -

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Peter

Dato : 15-02-06 20:12

"Esben" <ebo@oncable.dk> wrote in message
[...]

Det ser godt ud. Holder det virkelig et pakkemål på 38 x Ø 25 cm

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Biker-Torben®

Dato : 15-02-06 11:23

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
> [...]
> eller andet sted....
>
> Ok - forslag til alternativer der ikke helt opfylder kriterierne modtages

Ganske imponerede liste - men du mangler www.hjortnaes.dk - der er også en
del telte.

Hilsen
Biker-Torben®
www.bikertorben.dk
www.mc-rejser.dk

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 15-02-06 19:44

Arne Lorenzen skrev:

> Hvilket 2-mandstelt med ståhøjde

Overvej om det er vigtigt med ståhøjde. Det er lidt vanskeligere at
holde varmen i.

/JD

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 16-02-06 00:27

Jimmy Damsgård skrev den 15 feb 2006 i

> Overvej om det er vigtigt med ståhøjde. Det er lidt vanskeligere at
> holde varmen i.

Wellwell - kvinden i mit liv har visse krav - deriblandt ståhøjde i teltet
når vi kører efter det gode vejr til sommer. Så mangler vi kun
rundsiddegruppen

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Peter

Dato : 15-02-06 20:49

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
> Halløj på NGén -
>
> Hvilket 2-mandstelt med ståhøjde, rigtig god plads i apsis, over 2000 i
> vandsøjletryk, der ikke koster ret meget over 1000K, bliver stående i
> blæsevejr og ikke vejer over 4kg vil man anbefale? Måske er der udsalg et
> eller andet sted....
>
> Ok - forslag til alternativer der ikke helt opfylder kriterierne modtages
> [...]

Der er også http://www.hdcamp.dk/

Er der nogen der har erfaringer med deres telte?
Er de så nemme at slå op og ned som de påstår på hjemmesiden?
Hvordan er kvaliteten?
Holder de vægt og pakkemål?

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 15-02-06 23:20

Peter wrote:
> "Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message

> Der er også http://www.hdcamp.dk/
>
> Er der nogen der har erfaringer med deres telte?
Min køre makker købte et sidste år - så det er "3.parts oplysninger jeg
her løber med...

> Er de så nemme at slå op og ned som de påstår på hjemmesiden?

ja - uhyre nemt må man sige

> Hvordan er kvaliteten?
virker rigtig god, da jeg gik han efter i sømmene med henblik på evt.
selv at købe et

> Holder de vægt og pakkemål?

pas

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : Henrik

Dato : 15-02-06 12:37

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vandsøjletryk, der ikke koster ret meget over 1000K, bliver stående i
> blæsevejr og ikke vejer over 4kg vil man anbefale? Måske er der udsalg et

1000K ville normalt blive opfattet som 1 million :p