Gs500 startproblemer fortsat
Fra : Patrick Westergaard

Dato : 14-02-06 16:44

hej

nu fik jeg så endelig liv i min cykel men har lige et hurtigt spørgsmål, den
øverste slange på karburatoren(som sidder fast på et mellemstykke imellem de
2 karburatorerer) skal den sidde til noget??? fik selvfølelig ikke taget
notits af det da jeg tog den af, kan mærke den suger luft ind igennem den
slange når motoren kører..., men luften skal da kun komme via luftfiltret???

mvh
Patrick

Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 14-02-06 17:11

"Patrick Westergaard" <patrick@nospam.gyxi.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> igennem den slange når motoren kører..., men luften skal da kun komme via

Tror du ikke der går en slange fra tanken, der skal på den?
Det kunne lyde som om det er den der skal åbne vaccum hanen, hvis
der ellers er sådan en på den.

> mvh
> Patrick
Thomas

Fra : Patrick Westergaard

Dato : 14-02-06 20:13

Nej slangen fra tanken er rigtigt forbundet

lige en sidebemærkning at når tanken står på pri pisser der benzin ud af
slangen hvis man har kørt motoren i et stykke tid....

Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 14-02-06 21:16

> Nej slangen fra tanken er rigtigt forbundet
>
> lige en sidebemærkning at når tanken står på pri pisser der benzin ud af
> slangen hvis man har kørt motoren i et stykke tid....

Der går normalt 2 slanger op til benzinhanen.
En til benzin og en til vaccum.

Hvis den suger på det T-stykke uden der er forbundet noget, så skal der
ihvertfald sættes noget på.
Går ud fra det er et T stykke, sådan som du beskriver det?

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-06 21:54

Thomas B. Andersen skrev i meddelelsen
<43f23a69$0$16993$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...

>"Patrick Westergaard" <patrick@nospam.gyxi.dk> skrev i en meddelelse

>Der går normalt 2 slanger op til benzinhanen.
>En til benzin og en til vaccum.

Nemlig ja, men vacummslangen går til manifolden, typisk kun den ene, mellem
karburatoren og topstykket.

>Hvis den suger på det T-stykke uden der er forbundet noget, så skal der
>ihvertfald sættes noget på.

Ikke nødvendigvis, overløbs/udluftningsslanger fra svømmerhusene er tit ført
sammen, men skal stadig ende i fri luft.

mvh
Orla

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-06 21:50

Patrick Westergaard skrev i meddelelsen
<43f22bc5$0$15789$14726298@news.sunsite.dk>...
>Nej slangen fra tanken er rigtigt forbundet
>
>lige en sidebemærkning at når tanken står på pri pisser der benzin ud af
>slangen hvis man har kørt motoren i et stykke tid....

Se det er nok overløbs/udluftningsslangen fra svømmerhusene, og den skal
ganske rigtigt ende i fri luft.

Grunden til at der løber benzin ud efter lidt tid er den enkle, at
karburatorernes svømmerventiler ikke længere fungerer, eller er blokeret af
snavs fra benzinen. Rensning, måske nye svømmerventiler.

mvh
Orla

Fra : André S Hansen

Dato : 14-02-06 23:33

meddelelse news:43f24b69$0$38721$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
> af
> snavs fra benzinen. Rensning, måske nye svømmerventiler.

Vil give Orla ret. dine svømmer lukker ikke rigtig, check højden, kan slå op
hvor de skal lukke, men slange er til benzinhane, der skal ikke komme benzin
ud af den, husk at lade være med at lade benzinhane stå på prime, så fylder
du motor med benz, hvis dine svømmere ikke lukker rigtig, så løber benz til
tanken er tom, har læst om flere, der har fyldt motor med benz, på GS500E,
hvis svømmere ikke lukker og hane står på prime

André S Hansen

Fra : André S Hansen

Dato : 15-02-06 00:01

"André S Hansen" <bobbleboyfjerndette@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> "Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
> meddelelse news:43f24b69$0$38721$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Sorry trækker mine ord i mig igen, slange fra t-stykker er udluftnings
slange, se.
http://www.gstwin.com/images/how_to/fuel%20hose/www_gs500_de_HoseRouting.jpg
Der må ikke løbe benz ud af den, check højden på dine svømmere, ser her
hvordan.
http://www.gstwin.com/float_height_check.htm
Vakum slange går kun til venstre karburator, var lidt for hurtig

Man lærer noget nyt hver dag

André S Hansen

Fra : Orla Pedersen

Dato : 15-02-06 11:25

André S Hansen wrote:

> Sorry trækker mine ord i mig igen, slange fra t-stykker er udluftnings
> slange, se.
> http://www.gstwin.com/images/how_to/fuel%20hose/www_gs500_de_HoseRouting.jpg

Min krystalkugle* er klarere end din, jeg har end ikke set et GS
karbunade setup, men hvorfor skulle det være anderledes end alle andre
japanere.

* TM by Armand

mvh
Orla

Fra : Armand

Dato : 16-02-06 18:25

Orla Pedersen skrev:

> [...]
>

> Min krystalkugle* er klarere end din, jeg har end ikke set et GS
karbunade setup, men hvorfor skulle det være anderledes end alle andre

Og dog:
Det ser da lidt sammenflikket ud for en ellers enkel twin og skyldes
tydeligt at man har ført benzinhanen frem/ud til en tilgængelig
stelmontering hvorved der atypisk ligefrem også er en fødeledning til
benzinhanen

> * TM by Armand

Hæ!
Man sætter vel sit aftryk
Men indimellem ér det nødvendig med enten en krystalkugle eller en stor
portion fantasi for at kunne sætte sig ind i det skriftligt forklarede
fikumdik på fruppen

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 16-02-06 16:54

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 17-02-06 09:13

Armand skrev den 16 feb 2006 i

[klip]

> Men indimellem ér det nødvendig med enten en krystalkugle eller en stor
> portion fantasi for at kunne sætte sig ind i det skriftligt forklarede
> fikumdik

fikumdik som i: "uklar", "bøvlet" eller "rodsammen"?

Blev nysgerrig og fandt:
http://www.elkan.dk/webforum/forum_posts.asp?TID=132&PN=1&get=last

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Armand

Dato : 18-02-06 18:45

Arne Lorenzen skrev:
> Armand skrev den 16 feb 2006 i

> fikumdik som i: "uklar", "bøvlet" eller "rodsammen"?
> Blev nysgerrig og fandt:
> http://www.elkan.dk/webforum/forum_posts.asp?TID=132&PN=1&get=last

OK. Min brug af ordet er altså ikke nyligt verificeret, og min opfattelse
var lidt afvigende á: "omsvøb" (á forsøg på at skjule noget gennem
kringlet tale)!
Meningen i pågældende sætning var således nærmere: "sproglige
fiksfakserier" (for at tilnærme mig ordbogens forklaringer mest muligt)

--
Armand.

Fra : Martin Guld Thomsen

Dato : 15-02-06 01:42

"Patrick Westergaard" <patrick@nospam.gyxi.dk> wrote in message

> lige en sidebemærkning at når tanken står på pri pisser der benzin ud af
> slangen hvis man har kørt motoren i et stykke tid....

Pri står for priming og skal kun bruges når man har været kørt helt tør.
Priming betyder noget i retningen af motor spædning, altså frit løb for
benzinen.

Mange, inkl. mig selv, tror det står for primær første gang de ser det :)

Mvh.
Martin Guld Thomsen

Fra : André S Hansen

Dato : 14-02-06 21:18

> [...]
> igennem den slange når motoren kører..., men luften skal da kun komme via

Skal sidde på benzinhane, den er vakumstyret, on og reserve, pri skal kun
bruges, hvis skålen har været tømt, (man er løbet tør for benz). altså man
får ikke benzin, hvis den ikke sidder på benzinhane

André S Hansen
GS500E

Fra : André S Hansen

Dato : 14-02-06 21:56

> [...]
> igennem den slange når motoren kører..., men luften skal da kun komme via

Har lagt foto på dk.binaer.motor (GS500E Vakum)

På min skal den sidde helt bagpå benzinhanen

Mvh
André S Hansen

Fra : Patrick Westergaard

Dato : 16-02-06 12:56

Jeg takker mange gange for jeres hjælp, skal kigge på cyklen imorgen og så
se om jeg kan få løst problemet

mvh

Patrick