Motorcykel for to kasser øl
Fra : Dr.Enduro

Dato : 14-02-06 10:21

Artikel fra Fyens Stiftstidende i dag:

"Motorcykel for to kasser øl
DAVINDE: Det må få alle alarmklokker til at ringe, hvis man køber en
motorcykel for to kasser øl.
Om de gjorde det eller ej for en 34-årig mand fra en landejendom i
nærheden af Davinde, vides ikke, men i hvert fald blev han fundet i
besiddelse af en sådan.
Det skete, da politiet forleden foretog en ransagning på landejendommen.
Her fandt betjentene blandt andet en stjålet motorcykel af mærket Suzuki
TS 185, som den 34-årige havde købt for to kasser øl.
Samtidig blev der fundet lidt hash, en springkniv og en butterflykniv.
Manden bliver nu sigtet for hæleri, overtrædelse af våbenloven samt
loven om euforiserende stoffer."

Jeg ved selvfølgelig, om manden i det her tilfælde har rent mel i posen,
men jeg mindes da flere indlæg her i forummet, der fortalte om mc'er,
der har skiftet ejer for mindre en to kasser øl. Uheldigt, at han så
også havde noget galar og lidt legetøj liggende...

--

Hilsen Jan

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-02-06 10:43

Dr.Enduro wrote:
> [...]
> der har skiftet ejer for mindre en to kasser øl. Uheldigt, at han så
> også havde noget galar og lidt legetøj liggende...

Jeg købte på et tidspunkt i mine knallertdage 3 MZ ES150 for ~400kr,
de var rimeligt gamle og rimeligt grimme og der groede mos på dem :)
men motorene virkede, og det var dem jeg skulle bruge.

Det var godt nok med et rimeligt knallertbandit agtigt formål,
politiet havde beslaglagt cylinderen på min fantastiske meget grimme
Gilera, og en ny/anden var mere eller mindre umulig at få fat
i.
Så bemærkede jeg at motoren fra sådan en MZ ES150 faktisk godt
kunne være i stellet (med ganske få modifikationer, og så var
det et spørgsmål om at vende baghjulet modsat og lave kabeltræk til bagbremsen.

Såæh, jeg kørte et halvt års tid på en 150cc "knallert".

Det endte ud i noget værre klamp hvor der blandtandet blev monteret
en maxi-fælg på et MZ-nav for at få "lidt bedre" bremser, men det
virkede da nogenlunde og jeg havde aldrig nogle uheld med maskinen.

Hold kæft hvor man dog var en bølle for 12-14 år siden, jeg
fortjente fanme en bøde

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Fra : Hekto

Dato : 14-02-06 11:22

Hans Joergensen formulated on tirsdag :

> [...]
> virkede da nogenlunde og jeg havde aldrig nogle uheld med maskinen.
>
> Hold kæft hvor man dog var en bølle for 12-14 år siden, jeg

En lille stund med et tankevækkende tilbageblik.

Folk over 25 burde være døde!

Ifølge dagens lovgivere og bureaukrater burde de af os, som var børn i
40'erne, 50'erne, 60'erne, 70´erne, ja til og med tidligt i 80'erne
ikke
have overlevet. Vore børnesenge var malet med blybaseret maling. Vi
havde
ingen børnesikring på medicinflasker, døre eller skabe, og når vi
cyklede,
bar ingen af os hjelm.

Som børn kørte vi i biler uden sikkerhedsseler eller airbags.

Vi drak vand fra haveslangen og ikke af flasker.

Vi spiste brød med smør, drak sodavand med sukker i, men blev aldrig
overvægtige , fordi vi altid var ude at lege. Vi delte gerne en
sodavand med
andre og drak af samme flaske, uden at nogen rent faktisk døde af det.

Man brugte timer på at bygge sæbekassebiler af ting, der var kasseret,
og
ræsede i fuld fart ned ad bakken bare for så at finde ud af, at vi
havde
glemt at sætte bremser på. Efter nogle ture i grøften lærte man at løse
problemet. Vi tog hjemmefra tidligt om morgenen for at lege ude hele
dagen
og kom først hjem, når gadelygterne blev tændt. Ingen kunne få fat i os
løbet af dagen - ingen mobiltelefon. Utænkeligt!

Vi havde ingen Playstations, Nintendo 64 eller X-boxe - i det hele
taget
ingen TV-spil, ikke 99 TV-kanaler, ingen videofilm, surround-sound,
mobiltelefoner, DVD, hjemme-PC'er eller chatrooms på Internettet.
Vi havde venner! Vi gik ud og fandt dem!

Vi faldt ned fra træer, skar os, brækkede arme og ben, slog tænder ud,
Men
ingen blev sagsøgt efter disse uheld. Det var uheld. Ingen andre kunne

skylden - kun os selv. Husker du uheldene? Vi sloges, blev gule og blå
og
lærte at komme os over det.

Vi fandt på lege med pinde og tennisbolde og spiste jord og græs. Til
Trods
for advarslerne var det ikke mange øjne der blev stukket ud, og græsset
voksede ikke ud af ørerne. Vi cyklede og gik hjem til
hinanden, bankede på døren, gik lige ind og blandede os i samtalen.

Nogle elever var ikke så kvikke som andre i skolen, så de dumpede og
måtte
gå et år om. Frygteligt!

Denne generation har fostret nogle af de mest risikovillige, bedste
problemløsere og investorer nogensinde. De sidste 50 år har været en
eksplosion af nyskabelser og nye ideer. Vi havde frihed, fiaskoer,
succes'er
og ansvar, og vi lærte at forholde os til det alt sammen.

Og du er en af dem

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-02-06 11:50

Hekto wrote:
> [...]
> glemt at sætte bremser på. Efter nogle ture i grøften lærte man at løse
> problemet. Vi tog hjemmefra tidligt om morgenen for at lege ude hele

Lærte du at løse problemet?

// Hans, der engang kørte ind i en mur på en puch maxi fordi
// alternativet var en kældertrappe... *host*

Fra : Hekto

Dato : 14-02-06 12:20

Hans Joergensen brought next idea :
> Lærte du at løse problemet?

Det gjorde alle jo! At vælge muren frem for trappen var jo en løsning
ikke? =

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-02-06 12:46

Hekto wrote:
> Det gjorde alle jo! At vælge muren frem for trappen var jo en løsning
> ikke? =

Det gjorde stadig rimeligt ondt ;)

Og jeg fatter den dag i dag ikke hvorfor jeg ikke tænkte over at den
herlige Maxi med de dårlige bremser ville trække noget bedre op af
indkørslen med et 15t fortandhjul end den gjorde med et 18t, og
derfor ville have noget mere fart der skulle bremses af oppe for
enden

// Hans

Fra : Anders Majland

Dato : 14-02-06 14:35

> [...]
> indkørslen med et 15t fortandhjul end den gjorde med et 18t, og
> derfor ville have noget mere fart der skulle bremses af oppe for

Kender det kun alt for godt - Det er uheldigt at glemme at den elendige
kabeltrukne skivebremse foran på k50'eren er igen er i udu og først komme i
tanke om det da der var alt for kort til cykelbommene til at bagbremsen
havde nogen synderlig effekt på hastigheden. Det kostede en bukket forgaffel
og ømme juveler ...

/A

Fra : Mikkel Hansen

Dato : 14-02-06 15:04

Hekto wrote:
> [snip hekto's barndom]

Og hvis man fortalte det til de unge nu om dage, ville de tro det? Næææeeeh!

http://en.wikipedia.org/wiki/Four_Yorkshiremen_sketch

Fra : Simon Rasch 9640

Dato : 14-02-06 20:00

<SNIP Hektos barndom>

Ja, og når vi skulle i byen lod vi nøglen sidde i yderdøren, så vores venner
kunne lukke sig ind hvis de kom forbi !!

Simon
årgang 1972

Fra : Simon Rasch 9640

Dato : 14-02-06 20:03

> Jeg købte på et tidspunkt i mine knallertdage 3 MZ ES150 for ~400kr,
> de var rimeligt gamle og rimeligt grimme og der groede mos på dem :)
> men motorene virkede, og det var dem jeg skulle bruge.
<SNIP>

og jeg købte en Suzuki TS185 for 500,- Den skulle synes, men inkl. syn, div.
reservedele og en Haynes står den mig nu i 1500,- Jeg kontrollerede ikke om
den var stjålet, men den gik da gennem syn uden at jeg fik håndjern på

Simon Rasch

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-06 22:02

Hans Joergensen skrev i meddelelsen ...

> [...]
bagbremsen.

>Såæh, jeg kørte et halvt års tid på en 150cc "knallert".

Min fætter kørte Victon

Gæt kombinationen

mvh
Orla

Fra : Steen Gruby

Dato : 14-02-06 22:42

On Tue, 14 Feb 2006 22:02:29 +0100, "Orla Pedersen"
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

Hej Orla.

>Min fætter kørte Victon
>
>Gæt kombinationen

Victoria 250 cc i et Everton stel ?

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-06 23:11

Steen Gruby skrev i meddelelsen ...
>On Tue, 14 Feb 2006 22:02:29 +0100, "Orla Pedersen"
><o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:
>
>Hej Orla.

>Victoria 250 cc i et Everton stel ?

Bingo ! En helt igennem ustabil konstruktion

mvh
Orla

Fra : Moller

Dato : 14-02-06 12:55

Dr.Enduro wrote:

> [...]
> der har skiftet ejer for mindre en to kasser øl. Uheldigt, at han så
> også havde noget galar og lidt legetøj liggende...

   hmmmm, købte en CZ180 for 2 kasser slotsøl + 300Kr. sidste år... Men
igen der er jo parpir med sådan noget skidt, ellers lader man det stå :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Dr.Enduro

Dato : 14-02-06 13:00

Moller wrote:

> Men igen der er jo parpir med sådan noget skidt, ellers lader man det stå :)

Jep, det må jo være moralen i det her tilfælde.

--

Hilsen Jan