MZ eller Kanuni
Fra : Ole Sørensen

Dato : 12-02-06 18:43

Hej alle
Min vinter-yamaha DT 175 er blevet stjålet, og jeg skal have en anden.
Hvad er bedst - en ældre MZ Saxon Tour 251 eller en nyere MZ Kanuni
251?
Med venlig hilsen
Olesir

Fra : Moller

Dato : 12-02-06 19:38

Ole Sørensen wrote:
> Hej alle
> Min vinter-yamaha DT 175 er blevet stjålet, og jeg skal have en anden.
> Hvad er bedst - en ældre MZ Saxon Tour 251 eller en nyere MZ Kanuni
> 251?

   Af de to... så er det lige meget... Hvis du læser på MZklub.dk's side,
så vil de nok vælge en MZ ETZ 251 inden de blev lavet i Saxon udgaven.
Grunden til det er ene og alene at de nye MZ'ere ikke er til at få
reservedele til ;) lidt komisk, at vi har cykler her, hvor man skal ha
en model der er over 10 år gammel for at reservedels ordningen er til at
leve med :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Henrik Mahler

Dato : 14-02-06 15:08

moller har ret, jeg spurgte sidste sommer
her i gruppen om MZ var et godt køb mht til
reservedele osv da jeg havde forelsket mig
i en saxon tour, 4-5 stykker sagde ja og så
købte jeg en, dette har jeg siden fortrudt,
køb en ældre model eller noget helt andet

(benzinøkonomien er jeg heller glad for)

men som sagt check rette forum (mz)

Fra : Moller

Dato : 14-02-06 16:12

Henrik Mahler wrote:
> [...]
> købte jeg en, dette har jeg siden fortrudt,
> køb en ældre model eller noget helt andet
>
> (benzinøkonomien er jeg heller glad for)

   ;) du er så muggen Henrik... hæ hæ, men jo, de nye modeller ala den
Henrik fik købt er ret skidte hvad gælder reservedele ;)

   Omkring Benzin økonomien... hmmm... kig inde i MZklub.dk's forum, så
kommer det frem der, men jo den er nu ik imponerende mod små firtaketere
som kan klare 40-50km/L ;)

Fra : Henrik Mahler

Dato : 14-02-06 16:37

det er ikke altid så slemt som det lyder

Iøvrigt er det jo ligegyldigt m benzinøkonomien
hvis man bare skal køre nogle få km hver sommer
eller bare ha sig et vinter/reserve-køretøj

Kanuni er/blir iøvrigt udfaset ifl hjemmesiden

Hvordan dette vil påvirke stumpmarkedet ved jeg
ikke, har faktisk ingen ide om hvor stumperne
kommer fra, tykiet, tyskland, eller noget tredie