/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Føring af bremseslanger...
Fra : Tue


Dato : 12-02-06 14:57

Jeg er ved at montere nye stålarmerede bremseslanger på min SV650S
fra 1999.
Før løb én slangerne fra bremsecylinderen(den ved håndtaget) ned
til en fordeler (ca. halvvejs mellem bremsecylinderen og
bremsekalibrerne) hvorfra der løb en slange til hver af
bremsekalibrerne.
Er det OK at montere de nye stålarmerede bremseslanger således at der
løber én slange fra bremsecylinderen og ned til den ene
bremsekaliber. Og en slange mellem de to bremsekalibrere.???


 
 
Armand (12-02-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-02-06 15:10

Tue wrote:

> Jeg er ved at montere nye stålarmerede bremseslanger på min SV650S...
> Er det OK at montere de nye stålarmerede bremseslanger således at der
> løber én slange fra bremsecylinderen og ned til den ene
> bremsekaliber. Og en slange mellem de to bremsekalibrere.???

Hydraulisk er det ikke betænkeligt; men ved toppunktet af den korte
slanges vej mellem calibrene vil der næsten med sikkerhed opstå en
luftlomme som ikke lige lader sig flytte (= "udlufte") =

Hvad er grunden til den ændrede føring? At spare 5cm slange??
Tit ses stålarmerings-ombygninger som to lige lange slanger der føres
mellem hver caliber og hovedcylinderen, er dét ikke et alternativ for dig
også?

--
Armand.



Tue (12-02-2006)
Kommentar
Fra : Tue


Dato : 12-02-06 15:22

Jeg har købt nogle armerede bremseslanger, der ligger op til den
"alternative" slangeføring. Det var mest det hydrauliske der gjorde
mig nervøs, men tak for reminderen om luft i slangen mellem kaliberne.


Studen (12-02-2006)
Kommentar
Fra : Studen


Dato : 12-02-06 15:22

"Tue" <TueSJensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1139752617.589204.223680@g44g2000cwa.googlegroups.com...
>Jeg er ved at montere nye stålarmerede bremseslanger på min SV650S
>fra 1999.
>Før løb én slangerne fra bremsecylinderen(den ved håndtaget) ned
>til en fordeler (ca. halvvejs mellem bremsecylinderen og
>bremsekalibrerne) hvorfra der løb en slange til hver af
>bremsekalibrerne.
>Er det OK at montere de nye stålarmerede bremseslanger således at der
>løber én slange fra bremsecylinderen og ned til den ene
>bremsekaliber. Og en slange mellem de to bremsekalibrere.???

JA! Det er helt alm. når man går fra standard-slanger til armerede. Du kan
vælge imellem at gøre, som du selv skriver, eller køre 2 slanger fra selve
bremsecylinderen - du skal så have fat i en speciel bolt til
bremsecylinderen. Jeg kontaktede http://www.slangespecialisten.com/ og fik
at vide, at jeg kunne vælge disse 2 løsninger (jeg tror ikke der er
nævneværdig forskel på "effekten"). Desuden giver de vist 25% hvis man har
mulighed for at dukke op med maskinen under armen (eller de originale
slanger - kunne jeg forestille mig)

Stud



Moller (12-02-2006)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 12-02-06 16:49

Studen wrote:

> bremsecylinderen. Jeg kontaktede http://www.slangespecialisten.com/ og fik
> at vide, at jeg kunne vælge disse 2 løsninger (jeg tror ikke der er
> nævneværdig forskel på "effekten").

   Tjaaa... jeg fik den 3 løsning ;) nemlig lavet dem som de var lavet fra
fabrikken, nemlig ned til fordeleren... alt det andet pjat kan jeg ik se
nogen fordele i, ud over lidt vægt besparelse, og ekstra meget besvær
ved udluftningen ;)

   Nå ja, jeg brugte slangespecialisten... næste gang for jeg dem lavet
hos lydmuren, da han ligger inden med den gode slange med sort
beskyttelse rundt om ;) sådan en fik jeg lavet til koblingen, og det var
alle pengende værd ;) især at mer prisen mellem ham og slange
specialisten vs. lydmuren som både tog slangen af, lavede den nye,
monterede og udluftede ;) og jeg kørte derfra kort efter uden at ha rørt
en finger, så er jeg doven fremover :)


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit , www.molnit.com

Ukendt (12-02-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-02-06 22:06


"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:43ef58da$0$15784$14726298@news.sunsite.dk...
> Nå ja, jeg brugte slangespecialisten... næste gang for jeg dem lavet
> hos lydmuren, da han ligger inden med den gode slange med sort
> beskyttelse rundt om ;) sådan en fik jeg lavet til koblingen, og det var
> alle pengende værd ;) især at mer prisen mellem ham og slange
> specialisten vs. lydmuren som både tog slangen af, lavede den nye,
> monterede og udluftede ;) og jeg kørte derfra kort efter uden at ha rørt
> en finger, så er jeg doven fremover :)

Det er også meget hurtigere at lave slangerne direkte på cyklen og så kommer
de til at side helt rigtigt.
Den stålarmeret vil kun side som den selv vil
Ulempe skal laves præcis, fordel sider meget bedre en gummislanger.
Så jeg råder altid folk til at komme med cyklen, hvis de da ikke vil forsøge
sig selv.
Slangen med sort beskydelse omkring findes også med klar beskydelse og vist
også et par farver, hvis man er til det

--

Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk



Tue (13-02-2006)
Kommentar
Fra : Tue


Dato : 13-02-06 09:03

Og så er det jeg gerne vil have nogle gode råd/ideer til at udlufte
slangen mellem de to kalibrere


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177506
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408561
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste