Batterier
Fra : Flyrider

Dato : 12-02-06 11:21

Er der nogen af jer der har erfaring med Thansen´s akkuer ved navn AERO?
Kan ikke finde noget på nettet, så hvis nogen kender fabrikatet, så smid
venligst et link.
Det koster under det halve af et tilsvarende Yuasa, men hvis man kun (som
sædvanlig) får hvad man betaler for, kan det jo være ligemeget.

--
Palle Flygenring
Yamaha Dragstar 1100

Fra : M. Hoey

Dato : 12-02-06 11:55

"Flyrider" <flyrider@flygenring.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det koster under det halve af et tilsvarende Yuasa, men hvis man kun (som
> sædvanlig) får hvad man betaler for, kan det jo være ligemeget.

Se længere oppe i tråden 'Indkøbshistorie' fra 08-02-2006, flere er vist
færdige med at handle der, ihvertfald hvad det angår batterier

--
Mvh.

M. Hoey
Suzuki GT750A 1976
Honda VFR RC36-2 1996
http://www.dfmc.dk/?id=355

Fra : Hekto

Dato : 12-02-06 13:02

> Se længere oppe i tråden 'Indkøbshistorie' fra 08-02-2006, flere er
> vist færdige med at handle der, ihvertfald hvad det angår batterier

De batterier jeg har købt hos Thansen har været OK.
Jeg har så også sat mig en smule ind i det, og bare købt dem på mål.
Thansens reservedelslister giver vist ikke de rigtige anvisninger, er
der noget der tyder på.

Så DIY - og køb billige batterier.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Armand

Dato : 12-02-06 14:34

M. Hoey skrev:

> Se længere oppe i tråden 'Indkøbshistorie' fra 08-02-2006, flere er vist
færdige med at handle der, ihvertfald hvad det angår batterier

Tjaeh :-/

S.-P. har enten fået luft over sit skuffende mili-køb eller også har han
endnu ikke fået købt en linial - Han har ihvertfald ikke fundet tid/nød
til at svare på min seneste anfægtelse i dén debat!

- -
Armand.

Fra : Armand

Dato : 12-02-06 12:30

M. Hoey skrev:

> [...]

endnu ikke fået købt en linial - Han har ihvertfald ikke fundet tid/nød
til at svare på min seneste anfægtelse i dén debat!

..
..
..
..
..

..
..
..
..
..
..
..
..

Fra : ole@comealong.dk

Dato : 12-02-06 12:51

Hejsa
Har lige købt et til min Suzuki TS 185 (6v) Det virker pt fint.

Fra : Ole

Dato : 12-02-06 13:07

On Sun, 12 Feb 2006 11:21:22 +0100, "Flyrider"
<flyrider@flygenring.dk> wrote:

> [...]
>Det koster under det halve af et tilsvarende Yuasa, men hvis man kun (som
>sædvanlig) får hvad man betaler for, kan det jo være ligemeget.

Jeg har købt 2 stk. 12v 5a til hhv. en Peugeot Buxy EU scooter og en
Honda ANF 125 Innova.

Scooteren havde jeg i 1½ år (6000 km) og den er netop solgt.
Efter at have stået stille i ca. 2 mdr. startede den uden problemer.
Honda'en har kun kørt ca. 500 km med det nye batteri, så der har jeg
ingen erfaringer.

Til prisen mener jeg at kvaliteten er ok.

Når min rigtige cykel (V-Strom 650) engang skal have nyt batteri, så
bliver det nok en Yuasa igen.

Fra : Armand

Dato : 12-02-06 14:33

Flyrider skrev:
> [...]
> Det koster under det halve af et tilsvarende Yuasa, men hvis man kun (som
> sædvanlig) får hvad man betaler for, kan det jo være ligemeget.

Hvorfor det?
Hvis du alligevel ikke kører om vinteren (= i frostvejr) hvor fårene
virkeligt skilles fra bukkene, á koldstarts-kapacitet, så kan de vel ikke
være mærkbart ringere andet end holdbarhedsmæssigt. Og hvorfor ikke skifte
discount-batteri hvert andet år (hvis(!) det viser sig nødvendigt) istedet
for sit mærke-batteri hvert fjerde :-/

--
Armand.

Fra : Lars Nielsen

Dato : 12-02-06 15:05

> [...]
> discount-batteri hvert andet år (hvis(!) det viser sig nødvendigt) istedet

- Hvis det er så simpelt som det, bør vi være miljøbevidste nok til ikke at
svine med et "nyt" batteri hvert andet år!!!

Lars / Viborg

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-06 16:44

Hej

Til de priser T.Hansen har kan man købe nye af anerkendte mærker på
den anden siden af grænsen (Tyskland)

--
Venlig Hilsen
Greetings

Preben Christensen
www.cobra-mc.dk

Fra : Moller

Dato : 12-02-06 16:53

Preben Christensen wrote:
> Hej
>
> Til de priser T.Hansen har kan man købe nye af anerkendte mærker på
> den anden siden af grænsen (Tyskland)

   Og spare endnu mere på ukendte på den anden side af grænsen, så kan man
tåle at skifte endnu oftere ;)

   Jeg bruger kun det absolut biligste nu, for så længe ladesystem osv. er
i orden på maskinen, så er der absolut ingen forskel at mærke, det er
min erfaring, men nogen kan jo være uheldige osv... :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Armand