Christian S wrote:
> Jeg overvejer at nedgeare min 98´ Suzuki Gsx-R 600, men hvor meget skal man
> geare den? nogle forslag
> Har hørt 2 tænder på baghjulet er ok
Har du brug for det ? hvad gør den nu, siden du vil ha den gearet om ?
... altså omgearing er ik noget man gør fordi andre gør det. Men noget
man forsøger sig frem med. et fortandhjul f.eks. er ik så dyrt igen, og
da du vil geare om, gætter jeg på du gør det selv ;) så prøv dig frem...
1 tand, 2 tænder, osv.. er meget forskelligt, derved kan de 2 tænder
være alt for meget efter din smag, og du må 1 tilbage, men du ku være en
af dem som hele tiden vil ha snuden i vejret, og så kan 3-4 tænder nok
være mere dig. Altså, gearing er noget med ens egen smag og gøre, og
ikke noget med at følge de andre, da det kun er dig der vil mærke
forskellen, og vi andre kan ikke se det da det ikke er en synlig
modification.
Mine egen erfaringer er :
Min GSF1200 er omgearet... pga. 5 gear er gearet fra fabrikken til at
gå 320km/t. derfor er den nu gearet til omkring maks 280km/t. Det
betyder generelt at der køres med højere omdr. hele tiden, noget som for
en del personer ses som en ulempe da 1000-1500omdr. mere ved samme
motorvejs hastighede er mærkbart.
Min MZ er omgearet, fordi 5 gear ligger alt alt for højt igen, og
derved ikke brugbart uden en omgearing. den er så fra i år af gearet om
inde i gearkassen også, og ikke bare et kædehjuls gearing.
Ulemper pt. 1 gear på MZ'en er nu ubrugeligt... på GSF'en er eneste
forskel at nu er der endnu mindre change for en prøvetur, for som du
selv nævner der tages mere ved end før.
> På louis er der 3 slags O-ring, Z-ring og X-ring. Hvad er forskellen?? Mit
> tysk er ikke så fikst.
> Gerne med links
O-ring er godt... X-ring er endnu bedre, jeg køre nu med X-ring da
holdbarheden er det længere, og prisforskellen er for lille. Husk at
ringe rundt herhjemme, da prisforskellen ik er så stor igen.
Jeg vil nu du aligevel er i gang med at ændre fra standard kigge på om
hvilken type 520/530 osv. der kan smutte på... er din med 520 i
forvejen, så er det ok, men har du 530, så vil et 520 mod kunne mærkes.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit ,
www.molnit.com