Pis - der røg lige endnu et blinklys
Fra : Anders Majland

Dato : 10-02-06 17:06

Sådan en markvej med en overflade af frosne spor med sne og is er noget
træls noget når for og baghjul pludseligt beslutter at følge hvert deres. Nå
men jeg er da ved at være god til at samle den gyndehest op igen. Nu har jeg
så kun et blinklys tilbage af de 4 jeg købte engang ...

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-02-06 19:29

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid>
writes:

> [...]
> hvert deres. Nå men jeg er da ved at være god til at samle den
> gyndehest op igen. Nu har jeg så kun et blinklys tilbage af de 4 jeg

Jeg har aldrig haft nogen på dt'eren Den er vist lidt for ny til
at den må undvære, men man kan jo bare vise af med lapperne. Sjovt som
man kan savne en lavere cykel når man skøjter rundt på vådt is.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Niels Pein

Dato : 10-02-06 20:13

"Jes Vestervang" skrev ...

> Sjovt som man kan savne en lavere cykel når
> man skøjter rundt på vådt is.
> --
> mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Pjat med dig Jes. En DT125R er muligvis ikke den letteste at køre på is, men
den er en af de cykler du kan komme hurtigst rundt på når det virkelig er
glat.
Det har jeg bevist for nogle år siden (Brovst Enduro 2001).
--
Mvh. Niels
TransAlp

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-02-06 20:18

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> writes:

> "Jes Vestervang" skrev ...

> Pjat med dig Jes.

Jaja

> En DT125R er muligvis ikke den letteste at køre på is, men den er en
> af de cykler du kan komme hurtigst rundt på når det virkelig er
> glat. Det har jeg bevist for nogle år siden (Brovst Enduro 2001).

Måske jeg også skulle pifte bagdækket
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Niels Pein

Dato : 10-02-06 20:51

"Jes Vestervang" skrev ...

> Måske jeg også skulle pifte bagdækket

He he, good point.

Men det var nu i anden runde, hvor jeg ikke punkterede, at hele feltet fik
baghjul.

I første runde, hvor 2 af de 6 omgange var med punkteret bagdæk, fik jeg kun
6. bedste tid af de 19 der gennemførte den klasse.

Normalt var jeg jo sådan cirka ... l a n g s o m m e s t ... af alle i
feltet. |´-(

Næh du, den cykel er bare sgi' go til rigtigt glat føre. Ikke mindst fordi
den ikke tager skade af at blive smidt lidt rundt. (Ikke din i hvert fald
).

--
Mvh. Niels

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 10-02-06 19:49

Anders Majland wrote:
> [...]
> men jeg er da ved at være god til at samle den gyndehest op igen. Nu har jeg
> så kun et blinklys tilbage af de 4 jeg købte engang ...

Det er da altid noget det kun er blinklysene! - Man kan vel kalde dem
for en slags alternativ snublekyse

Jeg har godt nok aldrig smadret et blinklys, selvom jeg har smidt alle
de 5 motorcykler og 3 knallerter jeg har haft de sidste 3 år. Nogle af
dem flere gange endda

Det værste jeg har oplevet har været en bugget forgaffel eller en
grebkonsol/styrkontakt som knuste i tusind stykker på grund af frosten,
ved at vælte fra stilstand. Mens jeg stod magtesløs få meter fra den.

Kenneth Østrup

Fra : Anders Majland

Dato : 12-02-06 08:42

> Det er da altid noget det kun er blinklysene! - Man kan vel kalde dem for
> en slags alternativ snublekyse

Gearpedalen krøllede også rundt om fodhvileren men den er i blød jern der
bare kan rettes ud igen. (Bremsepedalen er sværere at få den rigtige facon

De bagerste blinklys sidder "gemt" under en topboks - det er en udmærket
crashbar.

Fra : Bo Nielsen

Dato : 11-02-06 00:07

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:43ecba06$0$47020$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> Nå men jeg er da ved at være god til at samle den gyndehest op igen. Nu
> har jeg så kun et blinklys tilbage af de 4 jeg købte engang ...

Ditto! Venstre forreste for en ca 3 uger siden - mekkeren sagde "og bliv nu
på højkant!" Men jeg hørte åbentbart ikke efter, for i sidste uge røg så
bagerste højre :-/

Er der nogen der kender noget egnet tape, som alternativ til skruer, når et
blinklysglas skal re-monteres?

ScooterBo

Fra : Armand

Dato : 11-02-06 12:55

Bo Nielsen skrev:

> Er der nogen der kender noget egnet tape, som alternativ til skruer, når et
> blinklysglas skal re-monteres?

Sekund-lim?

--
Armand.

Fra : Anders Majland

Dato : 11-02-06 14:40

> Sekund-lim?

Klar silikone - det brugte jeg til at samle det halvt brændte på apriliaen
med indtil tmp snøvlede sig sammen til at levere et nyt. Det var nok tilbage
til at pæren kunne være det bag det "naturligt" røgfarvede glas.

Fra : Niels Pein

Dato : 11-02-06 17:11

"Bo Nielsen" skrev ...

> Er der nogen der kender noget egnet tape, som alternativ til skruer, når
> et blinklysglas skal re-monteres?

Kabelstrips. Hvis du er heldig siger det bare "snap" og så kan du samle de
let ridsede dele igen bagefter, i stedet for at de er gået helt i stykker.
--
Mvh. Niels