Sær praksis med mc-afgift
Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-02-06 12:26

Hej,

<http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=334492>:
Skattestop gælder ikke motorcykler

Biler får nedsat registreringsafgift, men det gør motorcykler ikke

/ritzau/ - 12:04 - 10. feb. 2006

Regeringens skattestop gælder ikke motorcykler. Mens
registreringsafgiften på biler bliver reguleret hver måned for at
overholde skattestoppet, sker der ingen regulering af
registreringsafgifterne på motorcykler. Det vil Motorcykel Importør
Foreningens nyvalgte formand, direktør Jesper Reinhardt, have lavet om
på.

- Når afgifterne bliver reguleret, 'glemmer' man gang på gang
- motorcykelbranchen. Det har vi gjort opmærksom på, men vi har ikke
- fået noget svar, siger Jesper Reinhardt.

Dertil kommer, at den høje afgift på motorcykler betales af et langt
større beløb end biler.

Det betyder ifølge motorcykelimportørerne, at en MC til 60.000 kr. før
moms og afgifter kommer til at koste 190.395 kroner, mens en bil til
60.000 kr. før afgifter ender med en pris på 157.242 kr. MC'ens
registreringsafgift er 40 procent højere end bilens.

Konsulent Joel Nielsen, Skatteministeriet, oplyser, at den manglende
regulering skyldes, at der ikke findes en rubrik i nettopriserne for
mc. I beregningen af nettoprisindekset er mc slået sammen cykler.
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Nicolaj C.

Dato : 10-02-06 13:10

"Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> wrote in message
> [...]
> regulering skyldes, at der ikke findes en rubrik i nettopriserne for
> mc. I beregningen af nettoprisindekset er mc slået sammen cykler.

Ditto - det må vist være en ommer.
http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3550068/

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 10-02-06 16:17

Hvordan er det så lige vi som motorcyklister får gjort opmærksom på
vores utilfredshed med denne totalt uretfærdige situation.

/Jesper
CB900F '03

Fra : Niels Pein

Dato : 10-02-06 17:17

"Jesper Nielsen" skrev ...
> Hvordan er det så lige vi som motorcyklister får gjort opmærksom
> på vores utilfredshed med denne totalt uretfærdige situation.

Støt DMC. Indmeldelse alle sammen, tak.

Mvh. Niels
(der ikke har økonomiske interesser i DMC, andet end at jeg støtter dem, og
håber deres politiske arbejde bærer frugt til min fordel).

PS. Jeg er også medlem af MCTC.
Bare fordi DMC er gode, betyder det ikke nødvendigvis at MCTC er dårlige. De
laver blot noget andet.

Fra : MKS - 74

Dato : 10-02-06 18:54

On Fri, 10 Feb 2006 17:17:06 +0100, "Niels Pein"
<fornavn@efternavn.dk> wrote:

>Støt DMC. Indmeldelse alle sammen, tak.

Så er problemet bare at få lov til at melde sig ind .

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/