|
| høj afgift på militærcykel Fra : Bimmer |
Dato : 10-02-06 00:26 |
|
Det var med forventning om at få et halvbilligt transport middel jeg købte
en Bmw r 65 gs på auktion i efteråret, men ak forventningens glæde er
størst, realiterne skuffer.
Først skulle der bruges 5000,- for at få den klar til et syn. Dernæst skulle
told/Skat have 23056,- i depositum.
2mdr. senere fik jeg en tid til motorvurdering(Århus) 3-4 minutter senere
havde vurderingsmændene afgjort at min mc var i god stand og der ingen grund
var til at ændre afgiften.
Dette på trods af skævt bagstel, tre underkop-store buler i den
pensel-malede tank, slagmærker og rust på stel; styrtbøjler og topstykker.
Startmotoren og 1. gear virker ikke, og mekanikeren siger hele gearkassen
skal skiftes (6500,- i ombytning +8t på værksted!).
Jeg blev selvfølgelig pissesur over at vurderingsmændene nægtede at erkende
hvad de så i de få øjeblikke deres blinde øjne hvar rettet mod mc'en.
Problemet med gearkassen mente han bare var en påstand. Derfor bad jeg ham
om at køre en tur, "Jamen jeg har ikke motorcykel kørekort",svarede han.
TANKEVÆKKENDE!! Herefter insisterede jeg på at trille 10 m for at
demonstrere gearkasse deffekten. Men nej, han nægtede at kigge/lytte, vendte
ryggen til, mens jeg råbte, om han ikke ville kigge efter.
Nu mangler jeg kun at skrive en klage.
Er der nogen der har erfaring med hvad der virker i sådan en klage. Kan man
med succes, evt. bruge udtalelser fra synsfolk og mekanikerer??
vh
Jens
| |
Matthias H Matthiess~ (10-02-2006)
| Kommentar Fra : Matthias H Matthiess~ |
Dato : 10-02-06 05:09 |
|
"Bimmer" <mckinley@slet.cool.dk> skrev i en meddelelse
news:43ebcf7e$0$12109$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Det var med forventning om at få et halvbilligt transport middel jeg købte
> en Bmw r 65 gs på auktion i efteråret, men ak forventningens glæde er
> størst, realiterne skuffer.
> Først skulle der bruges 5000,- for at få den klar til et syn. Dernæst
> skulle told/Skat have 23056,- i depositum.
>
> 2mdr. senere fik jeg en tid til motorvurdering(Århus) 3-4 minutter senere
> havde vurderingsmændene afgjort at min mc var i god stand og der ingen
> grund var til at ændre afgiften.
> Dette på trods af skævt bagstel, tre underkop-store buler i den
> pensel-malede tank, slagmærker og rust på stel; styrtbøjler og topstykker.
> Startmotoren og 1. gear virker ikke, og mekanikeren siger hele gearkassen
> skal skiftes (6500,- i ombytning +8t på værksted!).
> Jeg blev selvfølgelig pissesur over at vurderingsmændene nægtede at
> erkende hvad de så i de få øjeblikke deres blinde øjne hvar rettet mod
> mc'en.
>
> Problemet med gearkassen mente han bare var en påstand. Derfor bad jeg ham
> om at køre en tur, "Jamen jeg har ikke motorcykel kørekort",svarede han.
> TANKEVÆKKENDE!! Herefter insisterede jeg på at trille 10 m for at
> demonstrere gearkasse deffekten. Men nej, han nægtede at kigge/lytte,
> vendte ryggen til, mens jeg råbte, om han ikke ville kigge efter.
>
>
> Nu mangler jeg kun at skrive en klage.
> Er der nogen der har erfaring med hvad der virker i sådan en klage. Kan
> man med succes, evt. bruge udtalelser fra synsfolk og mekanikerer??
>
>
> vh
> Jens
>
>
Det har tidligere været oppe i gruppen ang. militærmotorcyklerne. En skam du
ikke fik læst inden køb.
Du ville have kunnet købe en meget finere brugt maskine i Tyskland til de
samme penge. Det er desværre for sent nu.
Du kan klage, men regn ikke med at det vil bringe ret meget. Desværre.
Hilsen Matthias
| |
Jesper Pedersen (10-02-2006)
| Kommentar Fra : Jesper Pedersen |
Dato : 10-02-06 12:15 |
|
>> Dette på trods af skævt bagstel, tre underkop-store buler i den
>> pensel-malede tank, slagmærker og rust på stel; styrtbøjler og topstykker.
>> Startmotoren og 1. gear virker ikke, og mekanikeren siger hele gearkassen
>> skal skiftes (6500,- i ombytning +8t på værksted!).
> Du kan klage, men regn ikke med at det vil bringe ret meget. Desværre.
> Hilsen Matthias
Jo det kan sagtens svare sig at klage. Havde min Hawk til vurdering hvor
afgiften blev sat til 19.500,- jeg sendte en klage med dokumentation over
hvad der tidligere var blevet lagt i afgift for tilsvarende modeller, samt
gjorde dem opmærksomme på at der var buler i tanken, odelagt forskærm og
andre småfejl. Resultatet blev en afgift på 15.500,- så det er godt nok.
Mnín kammerat var samme mølle igennem med sin ZX9R og efter en klage fik
han skrabet ca 6-7.000,- af den første vurdering.
Så klag, vedlæg dokumentatin for andre maskiner der matcher med alder og
km og forklar om de skader den har samt hvad det koster at udbedre dem.
/
Jesper
| |
Ukendt (10-02-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-02-06 05:53 |
|
"Bimmer" <mckinley@slet.cool.dk> wrote in
news:43ebcf7e$0$12109$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:
> Det var med forventning om at få et halvbilligt transport middel jeg
> købte en Bmw r 65 gs på auktion i efteråret, men ak forventningens
> glæde er størst, realiterne skuffer.
> Først skulle der bruges 5000,- for at få den klar til et syn. Dernæst
> skulle told/Skat have 23056,- i depositum.
>
> 2mdr. senere fik jeg en tid til motorvurdering(Århus) 3-4 minutter
> senere havde vurderingsmændene afgjort at min mc var i god stand og
> der ingen grund var til at ændre afgiften.
> Dette på trods af skævt bagstel, tre underkop-store buler i den
> pensel-malede tank, slagmærker og rust på stel; styrtbøjler og
> topstykker. Startmotoren og 1. gear virker ikke, og mekanikeren siger
> hele gearkassen skal skiftes (6500,- i ombytning +8t på værksted!).
> Jeg blev selvfølgelig pissesur over at vurderingsmændene nægtede at
> erkende hvad de så i de få øjeblikke deres blinde øjne hvar rettet mod
> mc'en.
>
> Problemet med gearkassen mente han bare var en påstand. Derfor bad jeg
> ham om at køre en tur, "Jamen jeg har ikke motorcykel
> kørekort",svarede han. TANKEVÆKKENDE!! Herefter insisterede jeg på at
> trille 10 m for at demonstrere gearkasse deffekten. Men nej, han
> nægtede at kigge/lytte, vendte ryggen til, mens jeg råbte, om han ikke
> ville kigge efter.
>
>
> Nu mangler jeg kun at skrive en klage.
> Er der nogen der har erfaring med hvad der virker i sådan en klage.
> Kan man med succes, evt. bruge udtalelser fra synsfolk og
> mekanikerer??
>
>
> vh
> Jens
>
>
eller prøv med bt/ekstraBladet, måske vil de tage jistorien op !
| |
Armand (10-02-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 10-02-06 16:33 |
|
Rasmus RS50 wrote:
> "Bimmer" <mckinley@slet.cool.dk> wrote in
> news:43ebcf7e$0$12109$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:
>>
>> Nu mangler jeg kun at skrive en klage.
>> Er der nogen der har erfaring med hvad der virker i sådan en klage.
>> Kan man med succes, evt. bruge udtalelser fra synsfolk og
>> mekanikerer??
>>
>
> eller prøv med bt/ekstraBladet, måske vil de tage jistorien op !
For at kune indregistrere skal man møde frem med et køreklart og synet
køretøj, og deri ligger at T&S kan være flintende ligeglade med hele den
økonomiske forhistorie, og blot tage hensyn til givne kosmetiske forhold
(som jo ikke er indbefattet i synshallens brugbarheds-vurdering).
Jvf. mine betragtninger til Buffi, ser afgiften i mine øjne ikke ud til at
være i et ublut leje, hvorved at det er Bimmer's købspris og
reperations-udgifter der er stukket af, og da man netop ved pågældende
handel har kunnet reducere købsprisen efter egen vurdering, derved at det
drejede sig om en auktion, så jeg tor at der kun vil blive grint på
redaktionen hvis man henvender sig til en avis for at beklage sig over at
have købt for dyrt på en auktion
At omhandlende auktioner i realiteten forløb forrygende (set med
militærets øjne) var allerede efter den første lot en kendsgerning der
blev skrevet grundigt om her på gruppen
Hvis Bimmer ønsker at gnide mere salt i såret er der lige et Google-groups
link til en af de mere kritiske og sørgeligt ræsonnerende tråde her:
< http://groups.google.com/group/dk.fritid.motorcykel/browse_thread/thread/78b988a92ad0bdd3/0f2fa12e71505990>
--
Armand.
(lige nu via webinterface't fordi world-online's newsserver tilsyneladende
(endelig) er brudt helt sammen)
| |
Buffi (10-02-2006)
| Kommentar Fra : Buffi |
Dato : 10-02-06 06:14 |
|
Bimmer wrote:
> Det var med forventning om at få et halvbilligt transport middel jeg købte
> en Bmw r 65 gs på auktion i efteråret, men ak forventningens glæde er
> størst, realiterne skuffer.
> Først skulle der bruges 5000,- for at få den klar til et syn. Dernæst skulle
> told/Skat have 23056,- i depositum.
Ja, tendensen er nok, at afgiften er sat efter efter næsten nystand, da
danskere passer godt på de gamle to-hjulere.
| |
Armand (10-02-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 10-02-06 16:13 |
|
Buffi wrote:
> Bimmer wrote:
>> Det var med forventning om at få et halvbilligt transport middel jeg købte
>> en Bmw r 65 gs på auktion i efteråret, men ak forventningens glæde er
>> størst, realiterne skuffer.
>> Først skulle der bruges 5000,- for at få den klar til et syn. Dernæst
>> skulle told/Skat have 23056,- i depositum.
>
> Ja, tendensen er nok, at afgiften er sat efter efter næsten nystand, da
> danskere passer godt på de gamle to-hjulere.
Afgiften beregnes i almindelighed som ca. 60% af den gældende gadepris, og
hvis det gælder for de 23.000, så er det hurtigt at beregne sig til at T&S
regner sådan en ged for at koste ca. 38.000,- på gaden. I mine ører lyder
det ikke helt tosset!? Hvad står de til i Den Blå Avis??
--
Armand.
(lige nu via webinterface't fordi world-online's newsserver tilsyneladende
(endelig) er brudt helt sammen)
| |
S.-P. (10-02-2006)
| Kommentar Fra : S.-P. |
Dato : 10-02-06 09:24 |
|
se svar under indkøbshistorie
| |
Hans Posselt (10-02-2006)
| Kommentar Fra : Hans Posselt |
Dato : 10-02-06 09:56 |
|
Du skal selvfølgelig klage hele vejen op, ind til du får en rimelig
vurdering. Gem kvitteringer og tag fotos som dokumentation. Hvis det kan
lade sig gøre, finder du en tilsvarende Bimmer til salg og angiver den
realistiske pris til vurderingsmyndighederne sammenholdt med udgifterne til
reparation.
Mc'en er jo nærmest uden værdi.
"Bimmer" <mckinley@slet.cool.dk> skrev i en meddelelse
news:43ebcf7e$0$12109$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Det var med forventning om at få et halvbilligt transport middel jeg købte
> en Bmw r 65 gs på auktion i efteråret, men ak forventningens glæde er
> størst, realiterne skuffer.
> Først skulle der bruges 5000,- for at få den klar til et syn. Dernæst
> skulle told/Skat have 23056,- i depositum.
>
> 2mdr. senere fik jeg en tid til motorvurdering(Århus) 3-4 minutter senere
> havde vurderingsmændene afgjort at min mc var i god stand og der ingen
> grund var til at ændre afgiften.
> Dette på trods af skævt bagstel, tre underkop-store buler i den
> pensel-malede tank, slagmærker og rust på stel; styrtbøjler og topstykker.
> Startmotoren og 1. gear virker ikke, og mekanikeren siger hele gearkassen
> skal skiftes (6500,- i ombytning +8t på værksted!).
> Jeg blev selvfølgelig pissesur over at vurderingsmændene nægtede at
> erkende hvad de så i de få øjeblikke deres blinde øjne hvar rettet mod
> mc'en.
>
> Problemet med gearkassen mente han bare var en påstand. Derfor bad jeg ham
> om at køre en tur, "Jamen jeg har ikke motorcykel kørekort",svarede han.
> TANKEVÆKKENDE!! Herefter insisterede jeg på at trille 10 m for at
> demonstrere gearkasse deffekten. Men nej, han nægtede at kigge/lytte,
> vendte ryggen til, mens jeg råbte, om han ikke ville kigge efter.
>
>
> Nu mangler jeg kun at skrive en klage.
> Er der nogen der har erfaring med hvad der virker i sådan en klage. Kan
> man med succes, evt. bruge udtalelser fra synsfolk og mekanikerer??
>
>
> vh
> Jens
>
>
| |
Ukendt (10-02-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-02-06 10:08 |
|
Bimmer skrev i meddelelsen
<43ebcf7e$0$12109$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...
>Det var med forventning om at få et halvbilligt transport middel jeg købte
>en Bmw r 65 gs på auktion i efteråret, men ak forventningens glæde er
>størst, realiterne skuffer.
<stort snip>
Der blev advaret kraftigt her på gruppen mod at smide penge efter de defekte
mc'er fra millitæret. De er simpelthen ikke noget værd. Vurderingen fra TS
er faktisk OK, og passer fint til et eksemplar hentet i Tyskland. Søg evt.
på indlæg om emnet fra Steen Gruby.
Moralen er, at TS ikke vil betale for, at Du har købt for dyrt ind. :-|
mvh
Orla
| |
S.-P. (10-02-2006)
| Kommentar Fra : S.-P. |
Dato : 10-02-06 10:43 |
|
Hov hov, TS skal da vurdere det konkrete eksemplar der fremvises, det er jo
hele meningen med den fysiske vurdering.
mvh Ketil
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:43ec5b1e$0$47071$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> Bimmer skrev i meddelelsen
> <43ebcf7e$0$12109$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...
>>Det var med forventning om at få et halvbilligt transport middel jeg købte
>>en Bmw r 65 gs på auktion i efteråret, men ak forventningens glæde er
>>størst, realiterne skuffer.
>
>
> <stort snip>
>
> Der blev advaret kraftigt her på gruppen mod at smide penge efter de
> defekte
> mc'er fra millitæret. De er simpelthen ikke noget værd. Vurderingen fra TS
> er faktisk OK, og passer fint til et eksemplar hentet i Tyskland. Søg evt.
> på indlæg om emnet fra Steen Gruby.
>
> Moralen er, at TS ikke vil betale for, at Du har købt for dyrt ind. :-|
>
> mvh
> Orla
>
>
| |
Eg Egemarke (10-02-2006)
| Kommentar Fra : Eg Egemarke |
Dato : 10-02-06 10:55 |
|
Sandt nok, men du kan ikke få en lavere afgift blot fordi du har betalt mere
for køretøjet !!
De vurdere afgiften ud fra hvad det burde have kostet og er ganske ligeglade
med hvad det har/vil koste
Du kan ikke få fjernet afgiften blot fordi at maskinen i køreklar stand uden
afgift har kostet det samme som een med (tænkt eksempel)
At det så er brand ærgeligt at stå med et halvdefekt køretøj, det er ikke
rart
--
--
MvH Eg Egemarke
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk
"S.-P." <cfs37837@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:dshn78$mcv$1@newsbin.cybercity.dk...
> Hov hov, TS skal da vurdere det konkrete eksemplar der fremvises, det er
> jo hele meningen med den fysiske vurdering.
> mvh Ketil
>
> "Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
> meddelelse news:43ec5b1e$0$47071$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>
>> Bimmer skrev i meddelelsen
>> <43ebcf7e$0$12109$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...
>>>Det var med forventning om at få et halvbilligt transport middel jeg
>>>købte
>>>en Bmw r 65 gs på auktion i efteråret, men ak forventningens glæde er
>>>størst, realiterne skuffer.
>>
>>
>> <stort snip>
>>
>> Der blev advaret kraftigt her på gruppen mod at smide penge efter de
>> defekte
>> mc'er fra millitæret. De er simpelthen ikke noget værd. Vurderingen fra
>> TS
>> er faktisk OK, og passer fint til et eksemplar hentet i Tyskland. Søg
>> evt.
>> på indlæg om emnet fra Steen Gruby.
>>
>> Moralen er, at TS ikke vil betale for, at Du har købt for dyrt ind. :-|
>>
>> mvh
>> Orla
>>
>>
>
>
| |
Ukendt (10-02-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-02-06 12:00 |
|
Eg Egemarke skrev i meddelelsen
<43ec62fe$0$15787$14726298@news.sunsite.dk>...
>Du kan ikke få fjernet afgiften blot fordi at maskinen i køreklar stand
uden
>afgift har kostet det samme som een med (tænkt eksempel)
Nemlig, og det var netop hvad Gruby erfarede. Det giver ingen mening at
brokke sig over at have købt for dyrt på millitærauktion, det hverken kan
eller skal TS regulere for. Auktionspriserne var helt hen i vejret, og det
kan byderne kun vende mod dem selv. :-|
>At det så er brand ærgeligt at stå med et halvdefekt køretøj, det er ikke
>rart
Det er det, men i dette tilfælde var auktionspriserne så langt ude i hampen,
at alle der dog havde undersøgt afgifter og prisniveau i forvejen, burde
have holdt hænderne i lommen.
mvh
Orla
| |
Steen Gruby (11-02-2006)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 11-02-06 00:08 |
|
On Fri, 10 Feb 2006 11:59:48 +0100, "Orla Pedersen"
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:
Hej Orla.
>
>Nemlig, og det var netop hvad Gruby erfarede. Det giver ingen mening at
>brokke sig over at have købt for dyrt på millitærauktion, det hverken kan
>eller skal TS regulere for. Auktionspriserne var helt hen i vejret, og det
>kan byderne kun vende mod dem selv. :-|
>
Jeg er stadig enig, og står selvfølgelig inde for min kritik af
priserne fra auktionerne.
Den F650 vi endte med at købe er en luksusudgave af den danske
militærmodel, og kan således ikke sammenlignes direkte.
Lige bortset fra indkøbsprisen, hvor man får en F650SC (Scaver, med
ABS, indsprøjtning, katalysator, varme i håndtagene mm) model til
samme pris som F650 GS fra militæret.
Afgiften varierer ifølge T&S hjemmeside ca. 5.000 Kr mellem de to
modeller, og set i lyset af at der er 10.000 Kr's forskel i nyprisen
er det vel i orden.
Afgiftssagen på den er ikke startet endnu, men bliver det i starten af
næste måned.
Årsagen til nøleriet er at køretøjer har "fødselsdag i januar/febuar,
og jeg vil gerne have den et år ældre når cirkusset begynder.
Jeg skal nok vende tilbage når sagen er afsluttet.
Sønnike og jeg har i dag været i Kiel hos Louis og købe komplet
out-fit til en ny MC pilot.
Daytona støvler, Vanucci tekstil jakke/bukser med hårde
sikkerhedsskaller, rygbeskytter, handsker og en Schuberth C2 hat til
ialt 1000 Øvro.
Jeg er lidt misundelig på den med hatten - Den er fa'me lækker.
Det eneste jeg købte var et par old style briller af den type med
"knækkede" glas (HighWay 1).
Og ja - Vi havde en fin tur
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Hekto (10-02-2006)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 10-02-06 10:56 |
|
S.-P. wrote :
> Hov hov, TS skal da vurdere det konkrete eksemplar der fremvises, det er jo
> hele meningen med den fysiske vurdering.
> mvh Ketil
Ja1 men ikke tage højde for omkostningerne til diverse reparationer
o.s.v.!!!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Hans Joergensen (10-02-2006)
| Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 10-02-06 11:18 |
|
Hekto wrote:
>> Hov hov, TS skal da vurdere det konkrete eksemplar der fremvises, det er jo
>> hele meningen med den fysiske vurdering.
>> mvh Ketil
> Ja1 men ikke tage højde for omkostningerne til diverse reparationer
> o.s.v.!!!
Næh, hvis det var tilfældet skulle jeg jo nærmest have penge tilbage
hvis jeg kørte russeren til afgiftsvudering med defekt gearkasse ;)
En fabriksny gearkasse koster ca. 2000kr, og afgiften må formodes at
være under 1000.
// Hans, der ikke gider reppe en tvivlsom gearkasse når en ny koster
// 2k :)
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.
| |
Hekto (10-02-2006)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 10-02-06 10:55 |
|
Bimmer used his keyboard to write :
> Det var med forventning om at få et halvbilligt transport middel jeg købte en
> Bmw r 65 gs på auktion i efteråret, men ak forventningens glæde er størst,
> realiterne skuffer.
> Først skulle der bruges 5000,- for at få den klar til et syn. Dernæst skulle
> told/Skat have 23056,- i depositum.
>
> 2mdr. senere fik jeg en tid til motorvurdering(Århus) 3-4 minutter senere
> havde vurderingsmændene afgjort at min mc var i god stand og der ingen grund
> var til at ændre afgiften.
> Dette på trods af skævt bagstel, tre underkop-store buler i den pensel-malede
> tank, slagmærker og rust på stel; styrtbøjler og topstykker. Startmotoren og
> 1. gear virker ikke, og mekanikeren siger hele gearkassen skal skiftes
> (6500,- i ombytning +8t på værksted!).
> Jeg blev selvfølgelig pissesur over at vurderingsmændene nægtede at erkende
> hvad de så i de få øjeblikke deres blinde øjne hvar rettet mod mc'en.
>
> Problemet med gearkassen mente han bare var en påstand. Derfor bad jeg ham om
> at køre en tur, "Jamen jeg har ikke motorcykel kørekort",svarede han.
> TANKEVÆKKENDE!! Herefter insisterede jeg på at trille 10 m for at demonstrere
> gearkasse deffekten. Men nej, han nægtede at kigge/lytte, vendte ryggen til,
> mens jeg råbte, om han ikke ville kigge efter.
>
>
> Nu mangler jeg kun at skrive en klage.
> Er der nogen der har erfaring med hvad der virker i sådan en klage. Kan man
> med succes, evt. bruge udtalelser fra synsfolk og mekanikerer??
>
>
> vh
> Jens
Jamen du har da fået standardbehandling A1 af Skattebassens
vurderingsmænd/damer! De vurderer ud fra holdninger og fordomme, og
bagefter hager de sig fast i afgørelsen for ikke at tabe ansigt!
Det er sagt før! Det eneste probate middel er .
B-Nummer,B-Nummer, B-Nummer, B-Nummer, B-Nummer, B-Nummer, B-Nummer,
B-Nummer, B-Nummer, B-Nummer, B-Nummer, B-Nummer, B-Nummer, B-Nummer,
B-Nummer, B-Nummer, B-Nummer, B-Nummer, B-Nummer, B-Nummer, B-Nummer,
- så forstå det dog!
Så kan de få lov at vurdere cyklen og lave papirarbejdet igen og igen
og igen! ... indtil de finder en realistisk afgift som svarer til den
reelle markedspris.
Motorcykellister forener eder! - og kræv B-Nummer, !
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Mikkel Christensen (10-02-2006)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 10-02-06 12:00 |
|
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> writes:
> Jamen du har da fået standardbehandling A1 af Skattebassens
> vurderingsmænd/damer! De vurderer ud fra holdninger og fordomme, og
> bagefter hager de sig fast i afgørelsen for ikke at tabe ansigt!
Haha, ja jeg er selv ved at compile en klage over afgiften på min
bil og der er historien nogenlunde det samme. Jeg sidder dog ikke
så hårdt i den økonomiske saks, det er blot blevet en principsag
(tydeligvis på begge sider af skrivebordet :).
> Det er sagt før! Det eneste probate middel er .
> B-Nummer,B-Nummer, B-Nummer, B-Nummer, B-Nummer, B-Nummer, B-Nummer,
> B-Nummer, B-Nummer, B-Nummer, B-Nummer, B-Nummer, B-Nummer, B-Nummer,
> B-Nummer, B-Nummer, B-Nummer, B-Nummer, B-Nummer, B-Nummer, B-Nummer,
>
> - så forstå det dog!
Hvad er et B-nummer?
--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.
| -- David Gerard
| |
Hekto (10-02-2006)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 10-02-06 12:30 |
|
Mikkel Christensen used his keyboard to write :
> Hvad er et B-nummer?
Ja, hvis du spørger Skattebassen er i helt færdige med at være gode
venner! De vil nemlig helst ikke udlevere dem, for det 'giver dem så
meget administration' - det kommer jo ikke borgerne ved!
Normalt får man et A-nummer d.v.s. man forhåndsvurderer, betaler
depositum, er glad, eller fremstiller til vurdering.
B-nummer, så fremstiller man, får at vide hvad efgiften bliver - og
betaler hvis man er glad, og lader være hvis man ikke er! Fidusen er jo
at man bare kan tage turen een gang mere, og så se om de er blevet
klogere! Det koster ikke en krone.
A-nummeret o B-nummeret fremgår af det nummer de stempler i øverste
højre hjørne på anmeldelsen.
Det forkastlige er at de ikke gør opmærksom på ordningen, og hvis man
spørger slår de sig en del i tøjeret for at undgå B'erne!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Anders Majland (10-02-2006)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 10-02-06 13:08 |
|
> B-nummer, så fremstiller man, får at vide hvad efgiften bliver - og
> betaler hvis man er glad, og lader være hvis man ikke er! Fidusen er jo at
> man bare kan tage turen een gang mere, og så se om de er blevet klogere!
> Det koster ikke en krone.
> A-nummeret o B-nummeret fremgår af det nummer de stempler i øverste højre
> hjørne på anmeldelsen.
>
> Det forkastlige er at de ikke gør opmærksom på ordningen, og hvis man
> spørger slår de sig en del i tøjeret for at undgå B'erne!
Jeg tror efterhånden jeg har forstået det - men du skulle vel ikke have et
sæt papirer du kunne scanne og læggen online, så vi andre har et godt
argument med i tasken når vi står ved skranken og medarbejderen på den anden
side ikke aner hvad man snakker om mhs B-nummer ?
/A - der stradig pønser på egen import for at få et pænere eksemplar en hvad
der findes på det danske marked af gammelt jern med priser som guld. Det
bliver sikkert ikke billigere men måske jeg kan få noget pænt gammel jern på
gaden til samme pris.
| |
Ukendt (10-02-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-02-06 13:35 |
|
Hej
Lad os endelig få noget mere at vide, for jeg skal til Marts have vurderet
min BMW k 1100 LT fra 92 og kunne jeg punke staten for lidt kr. og ører så
er det vel egentlig en samfundstjeneste og pligt at gøre det.
Nu bliver min maskine 1 år ældre i Marts, og er det ikke sådan at man ser på
første registrering og vurderer efter det, eller ser man kun på hele
årgangen og laver en vurdering? Tja...... der er sq mange ting at sætte sig
ind i første gang man både køber cykel og skal betale afgift. *SUK*
--
Venlig hilsen
Bo Stange
www.dfmc.dk/?id=1020
>> B-nummer, så fremstiller man, får at vide hvad efgiften bliver - og
>> betaler hvis man er glad, og lader være hvis man ikke er! Fidusen er jo
>> at man bare kan tage turen een gang mere, og så se om de er blevet
>> klogere! Det koster ikke en krone.
>> A-nummeret o B-nummeret fremgår af det nummer de stempler i øverste højre
>> hjørne på anmeldelsen.
>>
| |
Hekto (10-02-2006)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 10-02-06 13:50 |
|
Anders Majland used his keyboard to write :
>> B-nummer, så fremstiller man, får at vide hvad efgiften bliver - og betaler
>> hvis man er glad, og lader være hvis man ikke er! Fidusen er jo at man bare
>> kan tage turen een gang mere, og så se om de er blevet klogere! Det koster
>> ikke en krone.
>> A-nummeret o B-nummeret fremgår af det nummer de stempler i øverste højre
>> hjørne på anmeldelsen.
>>
>> Det forkastlige er at de ikke gør opmærksom på ordningen, og hvis man
>> spørger slår de sig en del i tøjeret for at undgå B'erne!
>
> Jeg tror efterhånden jeg har forstået det - men du skulle vel ikke have et
> sæt papirer du kunne scanne og læggen online, så vi andre har et godt
> argument med i tasken når vi står ved skranken og medarbejderen på den anden
> side ikke aner hvad man snakker om mhs B-nummer ?
>
> /A - der stradig pønser på egen import for at få et pænere eksemplar en hvad
> der findes på det danske marked af gammelt jern med priser som guld. Det
> bliver sikkert ikke billigere men måske jeg kan få noget pænt gammel jern på
> gaden til samme pris.
Den ligger på deres hjemmeside, de fortæller bare ikke om den!
A:
http://skat.dk/blanketter/21009.pdf
B:
http://skat.dk/blanketter/21016.pdf
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Hekto (10-02-2006)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 10-02-06 19:29 |
|
> Jeg tror efterhånden jeg har forstået det - men du skulle vel ikke
> have et sæt papirer du kunne scanne og læggen online, så vi andre har
> et godt argument med i tasken når vi står ved skranken og
> medarbejderen på den anden side ikke aner hvad man snakker om mhs
> B-nummer ?
De kan jo ikke fortie det; men i telefonen bliver der an laaaaang
pause, og ved skranken bliver der heeeelt stille i lokalet og alle
holder vejret!
Gisp! Der er en der ved det!!!! Er det mon sluppet ud i
offentligheden????
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Jan Bachman (10-02-2006)
| Kommentar Fra : Jan Bachman |
Dato : 10-02-06 08:04 |
|
On Fri, 10 Feb 2006 00:25:50 +0100, "Bimmer" <mckinley@slet.cool.dk>
wrote:
>Nu mangler jeg kun at skrive en klage.
>Er der nogen der har erfaring med hvad der virker i sådan en klage. Kan man
>med succes, evt. bruge udtalelser fra synsfolk og mekanikerer??
Gys for historie.
Men hvordan hænger det sammen med at gearkassen har defekter og den
har bestået et syn? Det virker da IMHO som noget den burde dumpe på.
Hvis du råber tilpas højt, ville jeg frygte at resultatet bliver
indkaldelse til et nyt syn, fremfor en nedsat vurdering.
/Jan
| |
Hekto (11-02-2006)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 11-02-06 09:23 |
|
> On Fri, 10 Feb 2006 00:25:50 +0100, "Bimmer" <mckinley@slet.cool.dk>
> wrote:
>
>> Nu mangler jeg kun at skrive en klage.
>> Er der nogen der har erfaring med hvad der virker i sådan en klage.
>> Kan man med succes, evt. bruge udtalelser fra synsfolk og
>> mekanikerer??
>
> Gys for historie.
>
> Men hvordan hænger det sammen med at gearkassen har defekter og den
> har bestået et syn? Det virker da IMHO som noget den burde dumpe på.
> Hvis du råber tilpas højt, ville jeg frygte at resultatet bliver
> indkaldelse til et nyt syn, fremfor en nedsat vurdering.
>
> /Jan
Kan den køre? - Er den trafiksikker? - Så kan den synes!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Ukendt (11-02-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-02-06 10:42 |
|
Hekto skrev i meddelelsen ...
>Kan den køre? - Er den trafiksikker? - Så kan den synes!
Defekt,(ikke obduceret), gearkasse ?, trafiksikker ? Data does not compute !
mvh
Orla
| |
Hekto (11-02-2006)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 11-02-06 11:06 |
|
> Defekt,(ikke obduceret), gearkasse ?, trafiksikker ? Data does not
> compute !
Bilinspektøren er da kold! Han er jo overvejende visuelt begavet!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Ukendt (11-02-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-02-06 11:58 |
|
Hekto skrev i meddelelsen ...
>Han er jo overvejende visuelt begavet!
GRILL
| |
Ukendt (11-02-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-02-06 13:13 |
|
> Nu mangler jeg kun at skrive en klage.
> Er der nogen der har erfaring med hvad der virker i sådan en klage. Kan
> man med succes, evt. bruge udtalelser fra synsfolk og mekanikerer??
En bekendt gjorde det med en RF900. Den blev sat ned. Men det tog vist lidt
tid inden det hele blev behandlet.
Jeg mener han ringede til chefen derinde, som med det samme sagde at det
kunne han nu godt se var galt. Min bekendte havde dog også masser af andre
afgifter på tilsvarende cykler som han sammenlignede med da han ringede til
chefen
| |
Ukendt (11-02-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-02-06 13:14 |
|
> Problemet med gearkassen mente han bare var en påstand. Derfor bad jeg ham
> om at køre en tur, "Jamen jeg har ikke motorcykel kørekort",svarede han.
> TANKEVÆKKENDE!! Herefter insisterede jeg på at trille 10 m for at
> demonstrere gearkasse deffekten. Men nej, han nægtede at kigge/lytte,
> vendte ryggen til, mens jeg råbte, om han ikke ville kigge efter.
Derfor du skal tage et prisoverslag med fra en forhandler. Der vil der stå
hvad det vil koste at få lavet, samt hvad der er i vejen!
| |
Hekto (13-02-2006)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 13-02-06 09:45 |
|
S.G pretended :
> Derfor du skal tage et prisoverslag med fra en forhandler. Der vil der stå
> hvad det vil koste at få lavet, samt hvad der er i vejen!
De er helt kolde! Klager du får du et standardbrev med, hvor det netop
er nævnt at omkostningerne ved en reparation ikke har nogen sammenhæng
med vurderingen, og det alene er cyklens mulige salgspris der vurderes
ud fra.
Kort og godt - de er sådan set ligeglade om der skal laves for ½ milion
.... den er synet, den kan køre!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Hans Joergensen (13-02-2006)
| Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 13-02-06 10:15 |
|
Hekto wrote:
> De er helt kolde! Klager du får du et standardbrev med, hvor det netop
> er nævnt at omkostningerne ved en reparation ikke har nogen sammenhæng
> med vurderingen, og det alene er cyklens mulige salgspris der vurderes
> ud fra.
> Kort og godt - de er sådan set ligeglade om der skal laves for ½ milion
> ... den er synet, den kan køre!
Ja, og for lige at nævne det igen, hvis det var sådan at man fik
godgjort rep-udgifter i forbindelse med afgiftsvudering, så ville
jeg jo skulle have penge retur for russeren[1]
// Hans
Dnepr K750 indkøbt i papkasse, gearkasse, bagtøj og dele af motoren
er udskiftet til en pris der langt overgår hvad afgiften forventes
at blive.
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.
| |
Hekto (13-02-2006)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 13-02-06 10:26 |
|
After serious thinking Hans Joergensen wrote :
> Hekto wrote:
>> De er helt kolde! Klager du får du et standardbrev med, hvor det netop
>> er nævnt at omkostningerne ved en reparation ikke har nogen sammenhæng
>> med vurderingen, og det alene er cyklens mulige salgspris der vurderes
>> ud fra.
>> Kort og godt - de er sådan set ligeglade om der skal laves for ½ milion
>> ... den er synet, den kan køre!
>
> Ja, og for lige at nævne det igen, hvis det var sådan at man fik
> godgjort rep-udgifter i forbindelse med afgiftsvudering, så ville
> jeg jo skulle have penge retur for russeren[1]
>
> // Hans
> Dnepr K750 indkøbt i papkasse, gearkasse, bagtøj og dele af motoren
> er udskiftet til en pris der langt overgår hvad afgiften forventes
> at blive.
Ja, og kender man så en flink mekanikker der kan skrive fiktive
regninger ... der er PENGE i det her!!!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
|
|