|
| Udenlandsk veteranstel og indføring af det~ Fra : Lasse Nygaard |
Dato : 09-02-06 18:44 |
|
Hei
Jeg har leget lidt med tanken om at opbygge en "bobber" omkring en
Triumph Bonneville.
Jeg tjekkede så priserne på dba for at se hvorledes prislejet lå, og jeg
synes det er helt uhørt hvad man skal slippe for noget gammelt lort,
hvor halvdelen alligevel mangler.
Så måtte eBay.co.uk o.l. jo være sagen, der kommer man forbi billige
stel, og dele man skal bruge til at bygge op af.
Hvis jeg nu finder mig sådan et gammelt stel, uden papirer til, er der
så overhovedet nogen som helst chance for at jeg ville kunne få det
indført her i landet?
Kommentarer angående hvordan man ellers kunne lave sådan et projekt er
MEGET velkomne.
Det kunne jo være det var bedre at købe noget gammelt lort og smide
halvdelen ud, hvem ved? Feedback vil jeg hellere end gerne have.
| |
Keld Rasmussen (09-02-2006)
| Kommentar Fra : Keld Rasmussen |
Dato : 09-02-06 20:22 |
|
Lasse Nygaard skrev:
>
> Kommentarer angående hvordan man ellers kunne lave sådan et projekt er
> MEGET velkomne.
>
> Det kunne jo være det var bedre at købe noget gammelt lort og smide
> halvdelen ud, hvem ved? Feedback vil jeg hellere end gerne have.
Da jeg formoder at den skal ende på danske plader, vil jeg foreslå at
finde en hærget men kørbar maskine til billige penge, med papirer og få
den synet og betalt afgift, og så derefter gå i gang, så slipper du for
at skulle betale afgift af det færdige projekt = dyrere og slipper også
for at skulle syne noget der måske larmer for meget eller har andre
konstruktive ændringer som der måske ikke er forståelse for.
Jeg respekterer at en mand må gøre hvad han vil med sin motorcykel, men
når jeg ser en gammel englænder der er "choppet" får jeg en næsten
uimodståelig trang til at føre den tilbage til sin oprindelige klassiske
stand, men det er nok bare mig.
--
Keld Rasmussen
Triumph Trident T160 1975
http://www.dfmc.dk/?id=622
| |
Hans Joergensen (09-02-2006)
| Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 09-02-06 20:39 |
|
Keld Rasmussen wrote:
> Da jeg formoder at den skal ende på danske plader, vil jeg foreslå at
> finde en hærget men kørbar maskine til billige penge, med papirer og få
> den synet og betalt afgift, og så derefter gå i gang, så slipper du for
> at skulle betale afgift af det færdige projekt = dyrere og slipper også
> for at skulle syne noget der måske larmer for meget eller har andre
> konstruktive ændringer som der måske ikke er forståelse for.
Problemet er naturligvis at hvis man bliver stoppet og sendt til
omsyn kan man ende med at være en taber hvis der ikke står noget om
ombygning hos told&skat...
> Jeg respekterer at en mand må gøre hvad han vil med sin motorcykel, men
> når jeg ser en gammel englænder der er "choppet" får jeg en næsten
> uimodståelig trang til at føre den tilbage til sin oprindelige klassiske
> stand, men det er nok bare mig.
Så længe det ikke er en specielt sjælden MC betyder det vel ikke
alverden.
// Hans, Dnepr Flathead og Yamaha Røgslør
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.
| |
Keld Rasmussen (09-02-2006)
| Kommentar Fra : Keld Rasmussen |
Dato : 09-02-06 20:56 |
|
Hans Joergensen skrev:
>
> Problemet er naturligvis at hvis man bliver stoppet og sendt til
> omsyn kan man ende med at være en taber hvis der ikke står noget om
> ombygning hos told&skat...
Det er selvfølgelig en risiko, men jeg kender en del der har taget den,
hovedsagligt på H.D.
> Så længe det ikke er en specielt sjælden MC betyder det vel ikke
> alverden.
Når man har en svaghed for gamle englændere er de alle specielle, men
jeg understregede også at det var et helt personligt synspunkt
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=198 er en
klassisk Bonneville som jeg kan lide dem.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3093 er en
gennemført ombygning, flot lavet og en fræk motorcykel, men hvis det
var min skulle den føres tilbage til sit oprindelige udseende.
--
Keld Rasmussen
Triumph Trident T160
http://www.dfmc.dk/?id=622
| |
Hans Joergensen (09-02-2006)
| Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 09-02-06 21:21 |
| | |
Keld Rasmussen (09-02-2006)
| Kommentar Fra : Keld Rasmussen |
Dato : 09-02-06 23:00 |
| | |
Hans Joergensen (09-02-2006)
| Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 09-02-06 23:20 |
|
Keld Rasmussen wrote:
> Her må jeg bøje mig i støvet, der har klasse
Man skal købe en kværn der er pisse grim fra standard, som min
russer fx. så kan man tillade sig hvad som helst :) desværre er den
umulig at gøre direkte pæn.
Man kan lave den fed på sådan en slags militær/ratbike-agtig måde,
men pæn kan man glemme :)
// Hans
http://gallery.nathue.dk/photo/2006/02/04/_MG_1467.jpg
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.
| |
Steen Gruby (09-02-2006)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 09-02-06 23:07 |
|
On 09 Feb 2006 20:21:07 GMT, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:
Hej.
>
>Jeg har ikke noget imod ombygninger.. specielt ikke hvis de er
>tidstypiske som fx.
> http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3071
>
Den er i særklasse flot.
Min respekt til den der har bygget den.
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Lasse Nygaard (09-02-2006)
| Kommentar Fra : Lasse Nygaard |
Dato : 09-02-06 20:44 |
|
Keld Rasmussen skrev:
> Lasse Nygaard skrev:
>
>>
>> Kommentarer angående hvordan man ellers kunne lave sådan et projekt er
>> MEGET velkomne.
>>
>> Det kunne jo være det var bedre at købe noget gammelt lort og smide
>> halvdelen ud, hvem ved? Feedback vil jeg hellere end gerne have.
>
> Da jeg formoder at den skal ende på danske plader, vil jeg foreslå at
> finde en hærget men kørbar maskine til billige penge, med papirer og få
> den synet og betalt afgift, og så derefter gå i gang, så slipper du for
> at skulle betale afgift af det færdige projekt = dyrere og slipper også
> for at skulle syne noget der måske larmer for meget eller har andre
> konstruktive ændringer som der måske ikke er forståelse for.
>
> Jeg respekterer at en mand må gøre hvad han vil med sin motorcykel, men
> når jeg ser en gammel englænder der er "choppet" får jeg en næsten
> uimodståelig trang til at føre den tilbage til sin oprindelige klassiske
> stand, men det er nok bare mig.
>
Det smarte ved en Triumph er nemlig at man kan bolte den originale
bagende på igen, så man ikke "ødelægger" et stel.
Pointen med projektet er ikke at få en "Chopper" men en "Bobber, det er
faktisk bare en standard maskine med stivstels-bagende og egoist sæde
http://www.swiftbennett.com/photowerx/photos/2005_09_03_Raleigh_Rumble/raleigh_rumble_2005_071_reduced.jpg
SÅDAN DER! Sådan skal den jeg vil lave se ud. Dejlig brugt, uden for
meget chrom :)
| |
Keld Rasmussen (09-02-2006)
| Kommentar Fra : Keld Rasmussen |
Dato : 09-02-06 21:01 |
| | |
Lasse Nygaard (09-02-2006)
| Kommentar Fra : Lasse Nygaard |
Dato : 09-02-06 21:03 |
|
Keld Rasmussen skrev:
>
>>
>> http://www.swiftbennett.com/photowerx/photos/2005_09_03_Raleigh_Rumble/raleigh_rumble_2005_071_reduced.jpg
>>
>>
>> SÅDAN DER! Sådan skal den jeg vil lave se ud. Dejlig brugt, uden for
>> meget chrom :)
>
> OK den er faktisk fed, og med de klassiske linier i behold, ikke det
> billede jeg havde i hovedet.
>
> Prøv at se på ebay.de og mobile.de, der er tit nogen til salg, de er
> ofte billigere end GB og transporten er nemmere at overskue.
>
Det har jeg også allerede gjort, som en selvfølge :)
Det hele spørgsmålet var egentlig, hvis man købte et stel i udlandet,
uden papirer eller noget til, hvad ens muligheder så ville være.
| |
Mikkel Christensen (10-02-2006)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 10-02-06 09:57 |
|
Lasse Nygaard <nugiz@compuclub.dk> writes:
> Pointen med projektet er ikke at få en "Chopper" men en "Bobber, det
> er faktisk bare en standard maskine med stivstels-bagende og egoist
> sæde
Glem ikke de fede dæk. IMHO er de nærmest halvdelen af udseendet.
> http://www.swiftbennett.com/photowerx/photos/2005_09_03_Raleigh_Rumble/raleigh_rumble_2005_071_reduced.jpg
Når jeg er færdig med sportscykler skal jeg også ha' sådan en.
Den er sgu fed.
--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.
| -- David Gerard
| |
Hekto (10-02-2006)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 10-02-06 10:46 |
|
Lasse Nygaard submitted this idea :
> SÅDAN DER! Sådan skal den jeg vil lave se ud. Dejlig brugt, uden for meget
> chrom :)
Bop! Bop!
Det kan også gøres sådan:
http://www.fmx.dk/projects/vb600/vb600_bobbing.html
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Lasse Nygaard (10-02-2006)
| Kommentar Fra : Lasse Nygaard |
Dato : 10-02-06 13:23 |
|
Hekto skrev:
> Lasse Nygaard submitted this idea :
>> SÅDAN DER! Sådan skal den jeg vil lave se ud. Dejlig brugt, uden for
>> meget chrom :)
>
> Bop! Bop!
>
> Det kan også gøres sådan:
> http://www.fmx.dk/projects/vb600/vb600_bobbing.html
>
Bestemt! Det er også noget i den stil jeg påtænker, de er mega fede jo :D
| |
Ole Hansen (10-02-2006)
| Kommentar Fra : Ole Hansen |
Dato : 10-02-06 17:37 |
| | |
Lasse Nygaard (10-02-2006)
| Kommentar Fra : Lasse Nygaard |
Dato : 10-02-06 17:49 |
| | |
Armand (09-02-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 09-02-06 23:24 |
|
Lasse Nygaard wrote:
> ......
> Hvis jeg nu finder mig sådan et gammelt stel, uden papirer til, er der
> så overhovedet nogen som helst chance for at jeg ville kunne få det
> indført her i landet?
Indført er ikke noget problem, eftersom UK er et amt i EU akkurat som
Nordjylland er. At indregistrere det er straks værre (læs: umuligt)!
Hvordan skulle man i bund og grund kunne få noget igennem møllen uden
nogensomhelst form for papir??
Og så er der min helt personlige mening om slige sager uden papirer: Mon
ikke at det er rene hælervarer? :-/
Men skulle det ikke også være muligt at få et stel med(!) papirer hvis man
blot leder lidt mere ihærdigt :-/
--
Armand.
(lige nu via webinterface't fordi world-online's newsserver tilsyneladende
(endelig) er brudt helt sammen)
| |
|
|