FJ1100 - EF1100 - GPX600R
Fra : Klaus Stadsgaard

Dato : 03-02-06 06:49

Er der nogen der har nogle erfaringer med Yamaha FJ1100 - Suzuki 1100
EF - Kawazaki GPX600R - her tænker jeg på holdbarhed - brændstofbrug -
særlige ting man skal passe på/se efter (svagheder og ofre sete fejl)
ved at køb af en af ovenstående MC, som jo alle er nogle gamle
modeller fra midt i 80'erne til slutningen af 80'erne.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 03-02-06 07:52

> Er der nogen der har nogle erfaringer med Yamaha FJ1100 - Suzuki 1100
> EF - Kawazaki GPX600R - her tænker jeg på holdbarhed - brændstofbrug -
> særlige ting man skal passe på/se efter (svagheder og ofre sete fejl)

jeg kender lidt til FJ1100, da et par bekendte har haft og har den model
endnu.
Nu er der så godt nok lagt FJ1200 motor i deres.

Men jeg ved at 2. gearet på FJ1100 har der været bøvl med, noget med en
skiftegaffel vist, så den sprang ud af det, når den fik gas.
Og så tjeck lige bremseskiverne, jeg mindes at de er ret dyre til den model.
Desuden kan du smide et fælg på fra en FZR1000 og på den måde slippe for det
"ballondæk" der sidder på, og det har gjortden FJér jeg har prøvet,
væsentlig mere stabil/stram at kører på.
mvh

Thomas Jensen
FZ6S

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-02-06 09:19

Klaus Stadsgaard (slet 4WME2) wrote:
> [...]
> ved at køb af en af ovenstående MC, som jo alle er nogle gamle
> modeller fra midt i 80'erne til slutningen af 80'erne.

Check modeldatabasen : http://www.dfmc.dk/modeller/list.asp - jeg har
lige opdateret FJ1100. Jeg har tidligere haft en GSX1100F - mest en FJ
efterligning iklædt poppet plastic. Men en fantastisk motor, og jeg
synes den styrer godt. Jeg ved ikke hvordan den er i familie med EF
modellen.

--
vh
Torben

Fra : CBR-DK

Dato : 04-02-06 11:49

"Klaus Stadsgaard (slet 4WME2)" <klaus.stadsgaard@4WME2mail.tele.dk> skrev i
en meddelelse news:11389459580.671775247809929@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> ved at køb af en af ovenstående MC, som jo alle er nogle gamle
> modeller fra midt i 80'erne til slutningen af 80'erne.

Hej Klaus

Jeg har tidligere ejet en GSX 1100 EF. Den trak som et lokomotiv men rystede
så forfærdeligt at mine fingre/fødder inden 10 km.s kørsel begyndte at sove.
Kåben havde en tendens til at flække/ødelægges flere steder pga. de kraftige
vibrationer/rystelser. Ligeledes røg div. pærer ofte - sikkert også pga. af
vibrationerne/rystelserne.
Generelt led min også af "Suzuki-syndromet" - dårligt el-net. Ensretter og
stator blev udskiftet til "Schnabel-modeller" - herefter ikke flere
problemer.
Motoren er bund solid! Det er en af de motorer der ofte bliver anvendt
(efter ombygning) til bl.a. dragrace.
Kan man lide designet, de MANGE rystelser/vibrationer og kan man finde en
billig model - så måske. Jeg har dog overhovedet ikke fortrudt mit skifte
til
en CBR1000F (meget pænere design) selvom den ikke har samme ryk under
accelerationen som GSX1000EF'ern men vibrationer/rystelserne - dem er jeg nu
helt sluppet for.

mvh. Kim / Tårnby MC 78
CBR1000F

Fra : Eg Egemarke

Dato : 05-02-06 00:03

Hvis du alligevel snurrer rundt om de modeller, skulle du kigge lidt efter
en Cbr 1000 F osse prisen er ikke meget højere....
Og som kim skriver det er en fantastisk maskine..

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk