|
| RF 600 kun på 2 cylindre Fra : Thomas Buus Andersen |
Dato : 02-02-06 20:53 |
|
Jeg har lige været ved at rode med min RF'er oppe i garagen. Bare lidt
nulleri.
Da jeg så vil starte den , går den kun på cylinder 1 og 2. Nr 3 og 4 er der
ingen liv fra. Forrørene forbliver kolde.
Skal fejlen så ikke findes i karburatorene? Begge tændspoler virker vel, når
både 1 og 2 går fint?
--
Thomas Buus
GSXR 250
Polini 911
t-buusSLET@stofanet.dk
| |
Armand (02-02-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 02-02-06 21:09 |
|
Thomas Buus Andersen skrev:
> Jeg har lige været ved at rode med min RF'er oppe i garagen. Bare lidt
> nulleri.
> Da jeg så vil starte den , går den kun på cylinder 1 og 2. Nr 3 og 4 er der
> ingen liv fra. Forrørene forbliver kolde.
> Skal fejlen så ikke findes i karburatorene? Begge tændspoler virker vel, når
> både 1 og 2 går fint?
Grundlæggende er det modsat:
- De yderste hhv. de midterste cylindre har hvert sit tændings-kredsløb!
- Det er meget usandsynligt at lige de to midterste karbunader skulle
svigte samtidigt.
Stod den på sidestøtteben? => bensinen løber fortrisvis/først til de
laveste karburatorer -> de venstre!
--
Armand.
(lorte news.worldonline der p.t. ikke lader mindre svar komme igennem
uden at man tuner dem kunstigt større)
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
.. .
..
| |
Thomas Buus Andersen (02-02-2006)
| Kommentar Fra : Thomas Buus Andersen |
Dato : 02-02-06 21:19 |
|
Armand wrote:
>
> Grundlæggende er det modsat:
> - De yderste hhv. de midterste cylindre har hvert sit
> tændings-kredsløb!
> - Det er meget usandsynligt at lige de to midterste karbunader skulle
> svigte samtidigt.
>
> Stod den på sidestøtteben? => bensinen løber fortrisvis/først til de
> laveste karburatorer -> de venstre!
Vi er einge om at man tæller nr 1 og frem fra venstrehånds side, når man
sidder på den.
Det er netop 3 og 4 ( højre side) den er gal med. Også selv om jeg holder
den op
så benzinen kan komme derover.
Det kan ske at NGK igen svigter mig efter et halvt år i hi. Det er jo sket
før
Thomas
| |
Armand (03-02-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 03-02-06 00:15 |
|
Thomas Buus Andersen skrev:
> Armand wrote:
>
>> Grundlæggende er det modsat:
>> - De yderste hhv. de midterste cylindre har hvert sit
>> tændings-kredsløb!
>> - Det er meget usandsynligt at lige de to midterste karbunader skulle
>> svigte samtidigt.
>
> Vi er einge om at man tæller nr 1 og frem fra venstrehånds side, når man
> sidder på den.
> Det er netop 3 og 4 ( højre side) den er gal med......
Jup!
Nu var det mere i fortsættelse af den med tændings-kredsløbene, der
gjorde at jeg fabulerede videre omkring midterste (tændkredsløbs)
karbunader.
Jeg fortsatte jo også med "de højest-liggende v: sidestøtteben"!
>
> .....Også selv om jeg holder den op så benzinen kan komme derover.
Gi' karbunadebatteriet et par håndfaste gok med en gummihammer eller en
lægte/lign og se om ikke de øverste svømmere (også) løsner sig :-/
> Det kan ske at NGK igen svigter mig efter et halvt år i hi. Det er jo sket
> før
Nu lægger du jo ord i munden på mig
Hvorfor fortsætter du med at købe et dyrt produkt som svigter dig??
Byt om på højre og venbstre tændrørspar og se om fejlen flyttes til
modsatte side!
--
Armand.
| |
Ukendt (02-02-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 02-02-06 21:24 |
|
Har oplevet samme på en rf600 :)
Pil tændrørshætten af og klip et stykke af ledningen. Skru tændrørshætte på
og se om det dur! :)
| |
Steen E. (02-02-2006)
| Kommentar Fra : Steen E. |
Dato : 02-02-06 23:39 |
|
> Jeg har lige været ved at rode med min RF'er oppe i garagen. Bare lidt
> nulleri.
> Da jeg så vil starte den , går den kun på cylinder 1 og 2. Nr 3 og 4
> er der
> ingen liv fra. Forrørene forbliver kolde.
>
Du har naturligvis checket det du har "nullereret" med ?
Ellers er tændrørskablerne til 3 og 4 måske byttet?
--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623
| |
Armand (03-02-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 03-02-06 00:17 |
|
Steen E. skrev:
>>
> Ellers er tændrørskablerne til 3 og 4 måske byttet?
= Ligegyldigt!
--
Armand.
| |
Steen Gruby (03-02-2006)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 03-02-06 00:20 |
|
On Fri, 03 Feb 2006 00:16:57 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:
Hej Armand.
>
>= Ligegyldigt!
Naeh - Ikke helt.
Den går på 1 & 2, men ikke på 3 & 4.
Tændspolerne trækker 1 & 4 samt 2 & 3 parvis.
Hvis hætterne på 3 & 4 er forbyttet så har du balladen.
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Armand (03-02-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 03-02-06 00:42 |
|
Steen Gruby skrev:
> On Fri, 03 Feb 2006 00:16:57 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
> wrote:
>
> Hej Armand.
>> = Ligegyldigt!
>
> Naeh - Ikke helt.
> Den går på 1 & 2, men ikke på 3 & 4.
> Tændspolerne trækker 1 & 4 samt 2 & 3 parvis.
> Hvis hætterne på 3 & 4 er forbyttet så har du balladen.
Auch!
Dér var jeg for hurtig
Selvfølgelig er der dén mulighed for fejl (selvom den sjældent
eksekveres p.g.a. nøje passende stivnede tændkabler der kun lader sig
placere på én måde)!!
--
Armand.
(lorte news.worldonline der p.t. ikke lader mindre svar komme igennem
uden at man tuner dem kunstigt større)
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
.. .
..
| |
Ukendt (03-02-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 03-02-06 06:17 |
|
>>
>> Naeh - Ikke helt.
>> Den går på 1 & 2, men ikke på 3 & 4.
>> Tændspolerne trækker 1 & 4 samt 2 & 3 parvis.
>> Hvis hætterne på 3 & 4 er forbyttet så har du balladen.
>
> Auch!
> Dér var jeg for hurtig
> Selvfølgelig er der dén mulighed for fejl (selvom den sjældent eksekveres
> p.g.a. nøje passende stivnede tændkabler der kun lader sig placere på én
> måde)!!
>
Hej
I var vist lidt for hurtige begge, om man bytter 1 & 2 eller 3& 4 er
så vidt jeg ved lige forkert. he he
Hygge PD CBR1100t
| |
Armand (03-02-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 03-02-06 12:54 |
|
Poul Dam skrev:
>>> Naeh - Ikke helt.
>>> Den går på 1 & 2, men ikke på 3 & 4.
>>> Tændspolerne trækker 1 & 4 samt 2 & 3 parvis.
>>> Hvis hætterne på 3 & 4 er forbyttet så har du balladen.
>> Auch!
>> Dér var jeg for hurtig
>> Selvfølgelig er der dén mulighed for fejl (selvom den sjældent eksekveres
>> p.g.a. nøje passende stivnede tændkabler der kun lader sig placere på én
>> måde)!!
>>
> I var vist lidt for hurtige begge, om man bytter 1 & 2 eller 3& 4 er
> så vidt jeg ved lige forkert. he he
>
HA!
Jég var alligevel så vågen at jeg nåede at fange dén:
Steens ord: "den går på 1&2, men ikke ..." henfører ikke til proceduren,
men til pågældende motorcykel der går på de to venstre cylindre men ikke
de to højre!
--
Armand.
(med let ranket ryg)
(lorte news.worldonline der p.t. ikke lader mindre svar komme igennem
uden at man tuner dem kunstigt større)
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
.. .
..
| |
Thomas B. Andersen (03-02-2006)
| Kommentar Fra : Thomas B. Andersen |
Dato : 03-02-06 14:49 |
|
Jeg kom frem til at der ikke var gnist på de to tændrør. De fik en omgang i
Cellulose fortynder, og så virkede det ene igen. Så jeg tror bare jeg bliver
enig med mig selv om, at den har skidt på de to tændrør , og trænger til
nye.
Jeg synes bare det er svært at finde andre en NGK der hvor jeg køber. Det er
hhv. i Aalborg og hos louis.de .
Thomas
| |
Armand (03-02-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 03-02-06 16:44 |
|
Thomas B. Andersen skrev:
> Jeg kom frem til at der ikke var gnist på de to tændrør. ...
> ... og trænger til nye.
> Jeg synes bare det er svært at finde andre en NGK der hvor jeg køber. Det er
> hhv. i Aalborg og hos louis.de .
S.v.j.h. så var Aalborg netop et af de få steder hvor DFM's udsendte
fandt Denso-rør, da jeg i sin tid begyndte at punke NGK for deres ringe
drukne færdigheder :-|
--
Armand.
(lorte news.worldonline der p.t. ikke lader mindre svar komme igennem
uden at man tuner dem kunstigt større)
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
.. .
..
| |
Armand (06-02-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 06-02-06 19:36 |
|
Det er tilsyneladende MC Select der tager Denso hjem, og udover CAPS er
Motorgården, Svenstrup den nærmeste MC Select -forhandler når man bor i
Aalborg!
--
Armand.
| |
Moller (04-02-2006)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 04-02-06 22:15 |
|
Thomas B. Andersen wrote:
> Jeg kom frem til at der ikke var gnist på de to tændrør. De fik en omgang i
> Cellulose fortynder, og så virkede det ene igen. Så jeg tror bare jeg bliver
> enig med mig selv om, at den har skidt på de to tændrør , og trænger til
> nye.
>
> Jeg synes bare det er svært at finde andre en NGK der hvor jeg køber. Det er
> hhv. i Aalborg og hos louis.de .
Ring til Flemming Disc, eller send ham en Mail ;) han har et godt
udvalg af ikke NGK typen, og skaffer hjem hvis ik de er på lager.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit , www.molnit.com
| |
Moller (04-02-2006)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 04-02-06 22:12 |
|
Steen Gruby wrote:
> On Fri, 03 Feb 2006 00:16:57 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
> wrote:
>
> Hej Armand.
>> = Ligegyldigt!
>
> Naeh - Ikke helt.
> Den går på 1 & 2, men ikke på 3 & 4.
> Tændspolerne trækker 1 & 4 samt 2 & 3 parvis.
> Hvis hætterne på 3 & 4 er forbyttet så har du balladen.
Hvis de er byttet ville han ikke engang ku få den til at holde sig i
live ;) så jeg tror nu Armand har ret... de gange jeg har fået sat
hætterne på for stærkt er man ikke i tvivl om det, da den absolut intet
vil anden end hoste og hakke, og stoppe så snart startmotoren ikke
skubber den rundt, altså på Banditten aka R4, ikke MZ'en den er
ligeglad... der er også kun et hul så man ik er i tvivl ;)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit , www.molnit.com
| |
|
|