|
| mekanisk 2WD Fra : Bo Nielsen |
Dato : 28-01-06 23:33 |
|
Synes umiddelbart det lyder noget tungt i forhold til Öhlins hydrauliske
model, men fikst ser det da ud.
Jeg tror nok jeg har forstået hvordan det kan hjælpe off-road og
cross-kørere, men hvilke hvordan giver det fordele på asfalt - er det i bund
og grund de samme ting der gør sig gældende mht. spin og udskridninger både
on- og off-road?
ScooterBo
| |
OZ7PUS (29-01-2006)
| Kommentar Fra : OZ7PUS |
Dato : 29-01-06 07:06 |
|
"Bo Nielsen" <kok.b.nielsen@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:43dbf11f$0$156$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Synes umiddelbart det lyder noget tungt i forhold til Öhlins hydrauliske
> model, men fikst ser det da ud.
>
> Jeg tror nok jeg har forstået hvordan det kan hjælpe off-road og
> cross-kørere, men hvilke hvordan giver det fordele på asfalt - er det i
> bund og grund de samme ting der gør sig gældende mht. spin og
> udskridninger både on- og off-road?
>
> ScooterBo
>
Fordelen på asfalt ville vel bla. være at det kun er baghjulet der skal få
cyklen fremad men også forhjulet
Det må da give nere gummi der overføre kraft til asfalten uden at gå på
baghjul.. OK det er så ikke alle maskiner der jo bare lige gør det ;)
OZ3BTO
| |
Bo Nielsen (29-01-2006)
| Kommentar Fra : Bo Nielsen |
Dato : 29-01-06 10:36 |
|
"OZ7PUS" <elbartodkspampam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43dc5b38$0$193$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Bo Nielsen" <kok.b.nielsen@privat.dk> skrev i en meddelelse
> news:43dbf11f$0$156$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Synes umiddelbart det lyder noget tungt i forhold til Öhlins hydrauliske
>> model, men fikst ser det da ud.
>>
>> Jeg tror nok jeg har forstået hvordan det kan hjælpe off-road og
>> cross-kørere, men hvilke hvordan giver det fordele på asfalt - er det i
>> bund og grund de samme ting der gør sig gældende mht. spin og
>> udskridninger både on- og off-road?
>>
>> ScooterBo
>>
>
> Fordelen på asfalt ville vel bla. være at det kun er baghjulet der skal få
> cyklen fremad men også forhjulet
> Det må da give nere gummi der overføre kraft til asfalten uden at gå på
> baghjul.. OK det er så ikke alle maskiner der jo bare lige gør det ;)
>
>
> OZ3BTO
Ja, men i beskrivelserne af begge systemer, står der SVJH at forhjulstrækket
først slår til, når der registreres baghjuls-spin eller udskridning på et
eller begge hjul.
ScooterBo
| |
OZ7PUS (29-01-2006)
| Kommentar Fra : OZ7PUS |
Dato : 29-01-06 15:32 |
|
"Bo Nielsen" <kok.b.nielsen@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:43dc8ca4$0$172$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "OZ7PUS" <elbartodkspampam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:43dc5b38$0$193$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
>> "Bo Nielsen" <kok.b.nielsen@privat.dk> skrev i en meddelelse
>> news:43dbf11f$0$156$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>> Synes umiddelbart det lyder noget tungt i forhold til Öhlins hydrauliske
>>> model, men fikst ser det da ud.
>>>
>>> Jeg tror nok jeg har forstået hvordan det kan hjælpe off-road og
>>> cross-kørere, men hvilke hvordan giver det fordele på asfalt - er det i
>>> bund og grund de samme ting der gør sig gældende mht. spin og
>>> udskridninger både on- og off-road?
>>>
>>> ScooterBo
>>>
>>
>> Fordelen på asfalt ville vel bla. være at det kun er baghjulet der skal
>> få cyklen fremad men også forhjulet
>> Det må da give nere gummi der overføre kraft til asfalten uden at gå på
>> baghjul.. OK det er så ikke alle maskiner der jo bare lige gør det ;)
>>
>>
>> OZ3BTO
>
> Ja, men i beskrivelserne af begge systemer, står der SVJH at
> forhjulstrækket først slår til, når der registreres baghjuls-spin eller
> udskridning på et eller begge hjul.
>
> ScooterBo
>
Se den detalje havde jeg så ikke kendskab til
Men ellers vil jeg da mene at jeg ikke helt er på galt spor
OZ3BTO
| |
|
|