BMW's hjelme
Fra : Klaus Krabbe

Dato : 28-01-06 23:04

Mht dug på visiret lånte jeg på et tidspunkt en BMW Systemhjelm, og den
duggede på intet tidspunkt. Selv de groveste provokationer som at
hyperventilere med lukket visir, men jeg ventede på grønt lys, fik ikke
visiret til at dugge. Og så er de ikke engang hysterisk dyre på trods af
mærket.
Hilsen
Klaus Krabbe
Yamah XT 600 (vintercyklen)
Ducati 900 SS 1980
Norton Commando 750 1973

Fra : Steen Gruby

Dato : 28-01-06 23:20

On Sat, 28 Jan 2006 23:03:43 +0100, "Klaus Krabbe" <k.krabbe@idg.dk>
wrote:

Hej Klaus.

> [...]
>hyperventilere med lukket visir, men jeg ventede på grønt lys, fik ikke
>visiret til at dugge. Og så er de ikke engang hysterisk dyre på trods af

Hvis det var en System3 hat godkender jeg din ros - Der er uden
sidestykke den bedste hjelm der er lavet.
Synd at man ikke kan få reservedele til den mere..
Hvis det derimod er en System4 har den med garanti været udrustet med
anti dug visir.
Det er et dobbeltvisir, noget a'la' Fog City - og det anbefales så
kraftigt at forhandlerne ikke er meget for at sælge den uden (merpris
godt 800 Kr).
Uden det dugger System4 som bare fanden.
Desuden støjer det i hatten så man er potentiel tinitus patient hvis
man ikke har høreværn.
Skrevet af en der har kørt med System3 og nu har en System4.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : p.jarnbak

Dato : 29-01-06 02:06

> Uden det dugger System4 som bare fanden.
> Desuden støjer det i hatten så man er potentiel tinitus patient hvis
> man ikke har høreværn.
> Skrevet af en der har kørt med System3 og nu har en System4.

Jep,med en system 4 behøver man ikke en larme udstødning for at blive døv.
Hilsen palle
der altid har ørene fyldt med propper

Fra : Richard

Dato : 29-01-06 13:04

Hej Klaus,

Klaus Krabbe wrote:
> [...]
> hyperventilere med lukket visir, men jeg ventede på grønt lys, fik ikke
> visiret til at dugge. Og så er de ikke engang hysterisk dyre på trods af

Hvis hjelmen, som Steen er inde på, er en BMW Sys 4 / Sys 4 Evo med
tolagsvisir, så har det visir en kedelig ulempe: Det fortegner i
nærheden af indervisirets kanter. Især generende ved overkanten der
sidder ret langt inde/nede og - som hjelmen sidder på mit hoved - i
kanten af synsfeltet. Afstandsbedømmelsen i skarpe sving kom først
rigtig på plads efter en halv snes ture

Men du har ret, BMW's tolagsvisir dugger ikke så let, selv ikke i
forår/efterår. Samlet set er Sys 4 Evo-hjelmen dog en skuffelse, især
pga. af støjniveauet - selv med de bedste, bløde ørepropper - så næste
gang vil jeg vælge en anden, om muligt...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://www.dfmc.dk/richard_pade