C-max 2.0 tdci (eller evt 1,6 tdci) - reel~
Fra : Morten

Dato : 05-03-06 18:22

Hej,

overvejer kraftigt at købe denne bil - og vil så lige høre, om nogen
kan berette om reelle km/pr liter i denne fine bil ? Ved selvfølgelig
godt, at brugen af højrefoden medvirker kraftigt til forskellige tal!

Jeg har læst gruppen her igennem og har set tidligere svar - men
måske der er kommet nye til, så derfor spørgsmålet.

Hvis nogen vil komme med andre plusser og minusser ved bilen, modtages
de gerne!!

vh. Morten

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 05-03-06 18:41

Hej,

[...]

Jeg har en gulplade 1,6 TDCI, den bruger iflg computeren 5,6l pr 100km, det
er ved blandet kørsel.

I mit firma har vi også en 2.0 TDCI og den bruger ca 6,4l pr 100 km, om det
så er pga af den kan lidt mere og får lov til det, det ved jeg ikke

Nu har jeg kun kørt 25000 km i min indtil videre og er som sådan meget
tilfreds, det eneste jeg døjer lidt med er indstilling af sæde og rat, der
er et eller andet galt med hvordan pedal´er og rat sidder i forhold til
hinanden, eller også er jeg forkert bygget.

Mvh Jesper

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 05-03-06 20:17

"Jesper Pedersen" <duval@fjerntele2adsl.dk> skrev
> overvejer kraftigt at købe denne bil - og vil så lige høre, om nogen
> kan berette om reelle km/pr liter i denne fine bil ?

Jeg ser sådan på det, at de 15 jeg må nøjes med er helt OK målt med den
køreglæde jeg får ud af det. (2.0) Siden jeg fik den, har jeg set
vigtigheden af at have lidt kraftoverskud til at foretage helt sikre og
problemfrie overhalinger. En gang har jeg også reddet mig ud af en ellers
farlig situation, der i en mindre bil kun kunne have været reddet ved en
katastrofeopbremsning.

Hvis du kører 90 i 6. på flad vej i vindstille, kan den holde omkring 20
km/l. (og ca. det samme ved 80 i 5.) Men realistisk bliver det altid lidt
under det, da man jo ikke kun har strækninger med jævn fart.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-06 20:48

>overvejer kraftigt at købe denne bil - og vil så lige høre, om nogen
>kan berette om reelle km/pr liter i denne fine bil ? Ved selvfølgelig
>godt, at brugen af højrefoden medvirker kraftigt til forskellige tal!

Kan jeg godt forstå fed slæde

Jeg har en 1,6 tcdi - den har gået 16 km/l måle over 72.000 km. Og det er
med tung højrefod.

90% at min kørsel er på motorvej med piloten på 145 km/t.

Var i Sverige på et tidspunkt og kørte 600 km med 90 km/t. Der gik den over
20 km/l.

Med venlig hilsen

Rune.