Benzinpriserne
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-03-06 17:11

Man har længe sagt at det var billigst at fylde tanken op om søndagen
fordi det var billigst - men de sidste 2-3 weekender har prisen været
dyrere om søndagen end om fredagen, har benzinselskaberne ændret deres
"praksis" og skal det nu til at være om fredagen det kan betale sig at
tanke ? (eller er det bare mig der er uheldig med min lokale Metax ?)

"The precogs are never wrong. But sometimes they... disagree. "
- Dr. Iris Henimen, The Minority Report

Fra : Leo Jensen

Dato : 05-03-06 17:27

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "praksis" og skal det nu til at være om fredagen det kan betale sig at
> tanke ? (eller er det bare mig der er uheldig med min lokale Metax ?)

I de sidste 4-5 uger har priserne i Middelfart været faste, i Odense er de
stadig nede fra lørdag aften til mandag morgen. Jeg tror det afhænger af om
der er nogen der starter priskrigen.

Leo

Fra : Preben Andersen

Dato : 05-03-06 18:15

"Leo Jensen" <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> I de sidste 4-5 uger har priserne i Middelfart været faste, i Odense
> er de stadig nede fra lørdag aften til mandag morgen. Jeg tror det
> afhænger af om der er nogen der starter priskrigen.

I Odense er de ikke nede i dag. Her kl. 17.00 kostede diesel 8,53 hos
Jet.

mvh
Preben

Fra : Leo Jensen

Dato : 05-03-06 20:32

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse

> "Leo Jensen" <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> I Odense er de ikke nede i dag. Her kl. 17.00 kostede diesel 8,53 hos Jet.

OK. Jeg tankede 75 liter 95 oktan til 8.53 i Odense N lørdag aften
I morges var prisen også der omkring i Langeskov, men jeg kunne godt se at
den var oppe på plads kl. 14...

Leo

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-03-06 20:50

Preben Andersen was thinking very hard :
> I Odense er de ikke nede i dag. Her kl. 17.00 kostede diesel 8,53 hos Jet.

Kostede 8.52 på Metax i Esbjerg, omkring 16:30 - for fjorten dage siden
var den nede på 7.46 eller deromkring...

"Is this now?" - Agatha, The Minority Report

Fra : Lars Hansen

Dato : 05-03-06 17:28

Henrik Stidsen wrote:
> [...]
> "praksis" og skal det nu til at være om fredagen det kan betale sig at
> tanke ? (eller er det bare mig der er uheldig med min lokale Metax ?)

Hos mig i Vanløse var priserne billigst lørdag, hvorimod at de var
billigst søndag sidste uge. Det kan godt være at de er begyndt at rykke
lidt rundt for at irritere os prisbevidste bilister:)

Mvh Lars

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 05-03-06 18:37

Lars Hansen wrote:

> Hos mig i Vanløse var priserne billigst lørdag, hvorimod at de var
> billigst søndag sidste uge. Det kan godt være at de er begyndt at rykke
> lidt rundt for at irritere os prisbevidste bilister:)

Her i Århus har jeg set at de har skiftevis sat priser op og ned her i
weekenden, har netop tanket 95 blyfri hos OK i Skejby til 8.63 (mener
jeg) pr. liter. I morges var prisen lige under 9kr/L, formiddagen var
den igen oppe på ~9.50 og nu her om aftenen nede på 8.63.

jeg tror det har noget at gøre med at de fleste butikker har haft åbent
idag søndag og man derfor har kørt med alm. priser. Nu hvor butikkerne
er lukket så sænker de igen prisen indtil i morgen formiddag kl. 10.
Dette mønster har jeg tanket efter de sidste mange mange måneder. Dog så
jeg at prisen hos DK var sat ned torsdag morgen og op igen om eftermiddagen.

Thomas

Fra : Rune Larsen

Dato : 05-03-06 22:54

Thomas Rasmussen wrote:
> Her i Århus har jeg set at de har skiftevis sat priser op og ned her i
> weekenden, har netop tanket 95 blyfri hos OK i Skejby til 8.63 (mener
> jeg) pr. liter.

Jeg har lige tanket blyfri 95 for 8,25 hos Q8 i Tilst.

Mvh Rune

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-03-06 23:17

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalidated> skrev i en meddelelse
> [...]

> pr. liter. I morges var prisen lige under 9kr/L, formiddagen var den igen
> oppe på ~9.50 og nu her om aftenen nede på 8.63.

Jeg så priser på 8.50 (ca.) i Egå omkring kl. 20 her til aften ... og det
var diesel!

--
Per, Esbjerg

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-03-06 20:54

It happens that Lars Hansen formulated :
> Hos mig i Vanløse var priserne billigst lørdag, hvorimod at de var billigst
> søndag sidste uge. Det kan godt være at de er begyndt at rykke lidt rundt for
> at irritere os prisbevidste bilister:)

Ja det skulle ikke undre mig om det er sådan noget de har gang i - er
da træls man ikke kan regne med dem :(

Fra : Basil

Dato : 05-03-06 21:45

Lars Hansen skrev d. 05-03-2006 i meddelelse
<440b11af$0$244$157c6196@dreader1.cybercity.dk>:

> [...]
> søndag sidste uge. Det kan godt være at de er begyndt at rykke lidt rundt for

I går, lørdag aften, var den 8.0x på Jet i Vanløse.
Det er det billigste jeg så fra Herlev til Vanløse.
Jeg kan i øvrigt anbefale en Cafe-burger på Phisters
Kai

Fra : Gunnar007

Dato : 05-03-06 18:43

> [...]
> "praksis" og skal det nu til at være om fredagen det kan betale sig at
> tanke ? (eller er det bare mig der er uheldig med min lokale Metax ?)

Min teori her i Taastrup - Roskilde området er at det altid er billigst om
søndagen (fra lørdag aften)
Men lige præcis denne søndag er den ikke billig, men det gætter jeg på er
fordi butikkerne er åbne, så mange folk er på gaden idag end på en normal
søndag, derfor ingen billig benzin til mig i aften. !
Øv, men lad gå , det er første gang siden nov 2004 jeg ikke tanker med
mindst 1,30 kr i rabat.
Reglen her har nemlig været, er rosklide ikke ikke billig, så er Taastrup,
og omvendt. !

Hilsen G

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-06 19:27

> [...]
> "praksis" og skal det nu til at være om fredagen det kan betale sig at
> tanke ? (eller er det bare mig der er uheldig med min lokale Metax ?)

Her i sønderjylland fik jeg forrige weekend 95 unleaded til 8.17 om
søndagen, så krigen er der da stadigvæk omend den ikke er så markant som
tidl.

--
Tom

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-03-06 23:15

> [...]

> "praksis" og skal det nu til at være om fredagen det kan betale sig at
> tanke ? (eller er det bare mig der er uheldig med min lokale Metax ?)

I morges var priserne billigere i morges end de var her til aften i Varde

Per, Esbjerg

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-03-06 07:51

Per Henneberg Kristensen skriver:

> I morges var priserne billigere i morges end de var her til aften i Varde

Øøøøh ?

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Thomas J.

Dato : 06-03-06 11:24

Den Sun, 05 Mar 2006 17:10:49 +0100 sendte "Henrik Stidsen"
<nntpspam@hs235.dk> følgende røgsignaler:

> [...]
>"praksis" og skal det nu til at være om fredagen det kan betale sig at
>tanke ? (eller er det bare mig der er uheldig med min lokale Metax ?)

Et godt rå d er at abonnere på eks. OK's benzinpriser.
Man får en gratis mail som regel dagen før en "regulering" (MAO stort
set hver dag)
Hver gang der reguleres på listepriserne, bliver priskrigen
"nulstillet" de fleste steder, så ved at abonnere, får man at vide om
der er en regulering på vej, og om det bliver dyrere eller billigere.

Og så er det bare om at tanke inden kl. 10 på reguleringsdagen.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Hanne

Dato : 06-03-06 11:49

Men Hvornår er det Så billigt når vi snakker om Benzin ?

Aner ikke lige hvad min Opel Astra køre på endnu, men det får jeg jo af
vide når jeg henter den Hehe..

Hanne Bülow
Opel Astra 1,6i NZ 3D '93
Ankommer i April =)