|
| Folmer i hans TGA? Fra : Finn Guldmann |
Dato : 04-03-06 23:40 |
| | |
OZ7PUS (05-03-2006)
| Kommentar Fra : OZ7PUS |
Dato : 05-03-06 05:46 |
| | |
Mogens... (05-03-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 05-03-06 08:01 |
|
"OZ7PUS" <elbartodkspampam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:440a6cf8$0$192$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86
> Et ord WOW
Kan enhver trucker ikke gøre det?
Det er faktisk rimeligt svært på grund af den korte akselafstand
og den "skæve" vægtfordeling...
| |
Per Beer Hansen (05-03-2006)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 05-03-06 09:45 |
|
Mogens... wrote:
> "OZ7PUS" <elbartodkspampam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:440a6cf8$0$192$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>>> MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86
>
>> Et ord WOW
>
> Kan enhver trucker ikke gøre det?
>
> Det er faktisk rimeligt svært på grund af den korte akselafstand
> og den "skæve" vægtfordeling...
Det er ikke svært hvis det er glat, jeg har dog ikke prøvet på tør vej
Men alligevel er det jo "vand" ved siden af vores bustur
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer
| |
Finn Guldmann (05-03-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 05-03-06 12:35 |
|
Mogens... skrev:
>> Et ord WOW
> Kan enhver trucker ikke gøre det?
>
Det vil jeg nu ikke sige. Men det er ikke bilen der stiller
begrænsningen, for den kan sagtens gøre det.
> Det er faktisk rimeligt svært på grund af den korte akselafstand
> og den "skæve" vægtfordeling...
>
Det er ingen problem at få den til at lave udskridninger. Det sjove
kommer når man også har kontrol over dem.
--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86
| |
OZ7PUS (05-03-2006)
| Kommentar Fra : OZ7PUS |
Dato : 05-03-06 19:32 |
|
"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:j0wOf.47101$d5.203774@newsb.telia.net...
>
> "OZ7PUS" <elbartodkspampam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:440a6cf8$0$192$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>>> MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86
>
>> Et ord WOW
>
> Kan enhver trucker ikke gøre det?
>
> Det er faktisk rimeligt svært på grund af den korte akselafstand
> og den "skæve" vægtfordeling...
>
Jeg villle være bange for at den skule vælte
OZ3BTO
| |
Per Henneberg Kriste~ (05-03-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 05-03-06 22:59 |
|
"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:j0wOf.47101$d5.203774@newsb.telia.net...
> Kan enhver trucker ikke gøre det?
> Det er faktisk rimeligt svært på grund af den korte akselafstand
> og den "skæve" vægtfordeling...
Korte akselafstand? Den er noget længere end f.eks. en BMW ;)
Skæve vægtfordeling? At den ingenting vejer bagpå er da netop en fordel!
--
Per, Esbjerg
| |
Folmer Rasmussen (07-03-2006)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 07-03-06 21:47 |
|
On Sun, 5 Mar 2006 22:58:33 +0100, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:
>
>"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
>news:j0wOf.47101$d5.203774@newsb.telia.net...
>
>> Kan enhver trucker ikke gøre det?
>
>> Det er faktisk rimeligt svært på grund af den korte akselafstand
>> og den "skæve" vægtfordeling...
>
>Korte akselafstand? Den er noget længere end f.eks. en BMW ;)
>
>Skæve vægtfordeling? At den ingenting vejer bagpå er da netop en fordel!
>--
En OM'er!!
Noget længere? Hvordan definerer du det?
Sådan en trækker kan fås med så kort en akselafstand som 2.90m.
Det er ikke meget mere end en halvstor BMW.
Den skæve vægtfordeling er kun en fordel ift. at få hjulene til at
spinne.
Hvis man også vil have styr på en bagatel som hvad retning den kører,
er det bestemt ikke nogen fordel.
Tilbage i campingvognen med dig. )
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Finn Guldmann (05-03-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 05-03-06 12:20 |
|
OZ7PUS skrev:
>> http://www.boreme.com/boreme/funny-2006/truck-drifting-p1.php
>> Hvad man ikke kan finde på.
> Et ord
> WOW
>
Det ved jeg nu ikke.
Med 400-600 hk på trækaksel og stort set ingen vægt på den er det nu
mere et spørgsmål om at dreje rettet den rigtige vej på det rigtige
tidspunkt.
(Havde han kommet driftende rundt med en trailer efter sig havde jeg
sagt wow.)
--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86
| |
Esben Juul Sørensen (05-03-2006)
| Kommentar Fra : Esben Juul Sørensen |
Dato : 05-03-06 12:46 |
|
> (Havde han kommet driftende rundt med en trailer efter sig havde jeg
> sagt wow.)
Hehe - kender nogen meget syge folk der laver lignende stunts med netop
trailer når de tester ESP systemer til lastbiler. De kan balancere med hele
vogntoget på "2-hjul" rundt i svingene.
De ved hvad de laver (forhåbentlig
VH Esben
| |
Finn Guldmann (05-03-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 05-03-06 22:26 |
|
Esben Juul Sørensen skrev:
>> (Havde han kommet driftende rundt med en trailer efter sig havde jeg
>> sagt wow.)
> Hehe - kender nogen meget syge folk der laver lignende stunts med netop
> trailer når de tester ESP systemer til lastbiler. De kan balancere med hele
> vogntoget på "2-hjul" rundt i svingene.
> De ved hvad de laver (forhåbentlig
>
Hvis de kommer rundt i svinget uden det er liggende på siden kan man
vist godt det.
--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86
| |
Esben Juul Sørensen (05-03-2006)
| Kommentar Fra : Esben Juul Sørensen |
Dato : 05-03-06 22:52 |
|
> Hvis de kommer rundt i svinget uden det er liggende på siden kan man
> vist godt det.
hehe - ja har set videoer af deres stunts. Det ser ganske udramatisk ud -
vogntoget letter lige så stille i den ene side. De kører iøvrigt også med en
specialtrailer. Sikkert noget med vægtfordeling.
Kørte selv en trækker sidste uge på en bane - noget med undvigemanøvrer.
Selv med bare 50 km/t giver det absolut sved på panden - og fede striber på
asfalten.
Men altså ingen powerslides ...
VH Esben
| |
Finn Guldmann (06-03-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 06-03-06 00:49 |
|
Esben Juul Sørensen skrev:
>> Hvis de kommer rundt i svinget uden det er liggende på siden kan man
>> vist godt det.
> hehe - ja har set videoer af deres stunts. Det ser ganske udramatisk ud -
> vogntoget letter lige så stille i den ene side. De kører iøvrigt også med en
> specialtrailer. Sikkert noget med vægtfordeling.
> Kørte selv en trækker sidste uge på en bane - noget med undvigemanøvrer.
> Selv med bare 50 km/t giver det absolut sved på panden - og fede striber på
> asfalten.
> Men altså ingen powerslides ...
>
Den bedste jeg har set på sådan et kursus var *instruktøren* da der var
nogen der begyndte at lave "Djursland Rundt" med en dobbeltdækkerbus.
--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86
| |
Ib Jakobsen (11-03-2006)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 11-03-06 23:02 |
|
Finn Guldmann skrev:
>>
> Den bedste jeg har set på sådan et kursus var *instruktøren* da der var
> nogen der begyndte at lave "Djursland Rundt" med en dobbeltdækkerbus.
Den er ikke nem at få til at smide røven. For ikke at sige umulig. Med
et boggietryk på godt 11 ton tom, så den rimeligt godt fast. Den fil
hellere skride med forhjulene hvis man flår hårdt i roret. Og hvis det
er en af de gamle med stiv boggie, så vil den løfte det indvendige
forhjul. Da jeg i sin tid var på glatbane med en sådan måtte den have
hjælp med håndbremsen for at skride. Jeg husker udemærket en gang jeg
var kommet til Rom med en af de gamle som ikke styrede med på boggien.
En hel dag i byen var lidt af en prøvelse. Så er det nemmere med dem der
styrer med. Bare man husker at den ikke har samme venderadius fremad og
baglæns.
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
Finn Guldmann (12-03-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 12-03-06 00:03 |
|
Ib Jakobsen skrev:
>> Den bedste jeg har set på sådan et kursus var *instruktøren* da der
>> var nogen der begyndte at lave "Djursland Rundt" med en
>> dobbeltdækkerbus.
> Den er ikke nem at få til at smide røven. For ikke at sige umulig. Med
> et boggietryk på godt 11 ton tom, så den rimeligt godt fast. Den fil
> hellere skride med forhjulene hvis man flår hårdt i roret. Og hvis det
> er en af de gamle med stiv boggie, så vil den løfte det indvendige
> forhjul. Da jeg i sin tid var på glatbane med en sådan måtte den have
> hjælp med håndbremsen for at skride. Jeg husker udemærket en gang jeg
> var kommet til Rom med en af de gamle som ikke styrede med på boggien.
> En hel dag i byen var lidt af en prøvelse. Så er det nemmere med dem der
> styrer med. Bare man husker at den ikke har samme venderadius fremad og
> baglæns.
>
Vi skulle provokere en udskridning med håndbremsen, men det der skete
denne gang var at det var kursets mindste deltager der så fik
håndbremsen låst. Og da bussen begyndte at kaste sig rundt kunne hun
ikke nå håndbremsen så hun kunne slippe den igen.
Bussen nåede at stoppe med kun det ene forhjul udenfor glatbanen. Men
det tog instruktøren omkring en time at komme så langt ned igen at han
var til at snakke med.
--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86
| |
OZ7PUS (05-03-2006)
| Kommentar Fra : OZ7PUS |
Dato : 05-03-06 19:34 |
|
"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:duehgd$via$1@newsbin.cybercity.dk...
> OZ7PUS skrev:
>>> http://www.boreme.com/boreme/funny-2006/truck-drifting-p1.php
>>> Hvad man ikke kan finde på.
>> Et ord
>> WOW
>>
> Det ved jeg nu ikke.
>
> Med 400-600 hk på trækaksel og stort set ingen vægt på den er det nu mere
> et spørgsmål om at dreje rettet den rigtige vej på det rigtige tidspunkt.
>
>
> (Havde han kommet driftende rundt med en trailer efter sig havde jeg sagt
> wow.)
>
> --
> MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86
Hvis jeg skaffer trækkeren køre du så liige sådan ?
Tro mig det er ikke bare at dreje hjulene i den rigtige retning lordtet
kan vælte
OZ3BTO
| |
Finn Guldmann (05-03-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 05-03-06 22:31 |
|
OZ7PUS skrev:
>>>> http://www.boreme.com/boreme/funny-2006/truck-drifting-p1.php
>>>> Hvad man ikke kan finde på.
>>> Et ord
>>> WOW
>> Det ved jeg nu ikke.
>> Med 400-600 hk på trækaksel og stort set ingen vægt på den er det nu mere
>> et spørgsmål om at dreje rettet den rigtige vej på det rigtige tidspunkt.
>>
>> (Havde han kommet driftende rundt med en trailer efter sig havde jeg sagt
>> wow.)
> Hvis jeg skaffer trækkeren køre du så liige sådan ?
>
Bare rolig. Du behøver ikke gøre dig anstrengelser i den retning. Jeg
skal ikke prøve noget.
(Det største problem er at den kan tippe forover hvis du kommer til at
bremse for hårdt.)
> Tro mig det er ikke bare at dreje hjulene i den rigtige retning lordtet
> kan vælte
>
Jeg ved det. Men det jeg mente var at med den mangel på vægt der er på
trækhjulene er det ikke det store problem at få dem til at smutte. Og så
er der jo sådan set kun tilbage at indøve det med betjeningen af rattet.
--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86
| |
Lars Bisgaard (05-03-2006)
| Kommentar Fra : Lars Bisgaard |
Dato : 05-03-06 22:54 |
|
>
> (Det største problem er at den kan tippe forover hvis du kommer til at
> bremse for hårdt.)
>
Hmm vil det sige at hvis en trækker køre skal vi sige 90 km/t og bremser alt
hvad den kan så tipper den forover ?
MVH
Lars Bisgaard
> MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86
| |
Finn Guldmann (06-03-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 06-03-06 00:49 |
|
Lars Bisgaard skrev:
>> (Det største problem er at den kan tippe forover hvis du kommer til at
>> bremse for hårdt.)
> Hmm vil det sige at hvis en trækker køre skal vi sige 90 km/t og bremser alt
> hvad den kan så tipper den forover ?
>
Ja, hvis den kører solo. (= uden trailer)
--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86
| |
Folmer Rasmussen (07-03-2006)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 07-03-06 22:01 |
|
On Mon, 06 Mar 2006 00:49:13 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:
>Lars Bisgaard skrev:
>>> (Det største problem er at den kan tippe forover hvis du kommer til at
>>> bremse for hårdt.)
>> Hmm vil det sige at hvis en trækker køre skal vi sige 90 km/t og bremser alt
>> hvad den kan så tipper den forover ?
>>
>Ja, hvis den kører solo. (= uden trailer)
>--
Nej.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Finn Guldmann (07-03-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 07-03-06 23:21 |
|
Folmer Rasmussen skrev:
>>>> (Det største problem er at den kan tippe forover hvis du kommer til at
>>>> bremse for hårdt.)
>>> Hmm vil det sige at hvis en trækker køre skal vi sige 90 km/t og bremser alt
>>> hvad den kan så tipper den forover ?
>> Ja, hvis den kører solo. (= uden trailer)
> Nej.
>
Men du er ikke helt sikker. (Jvf tidligere i tråden.)
--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86
| |
Folmer Rasmussen (07-03-2006)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 07-03-06 22:00 |
|
On Sun, 5 Mar 2006 22:53:30 +0100, "Lars Bisgaard"
<lcbfjern@dettemail.dk> wrote:
>
>
>>
>> (Det største problem er at den kan tippe forover hvis du kommer til at
>> bremse for hårdt.)
>>
>
>Hmm vil det sige at hvis en trækker køre skal vi sige 90 km/t og bremser alt
>hvad den kan så tipper den forover ?
>--
Nej.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Esben Juul Sørensen (05-03-2006)
| Kommentar Fra : Esben Juul Sørensen |
Dato : 05-03-06 22:57 |
|
> (Det største problem er at den kan tippe forover hvis du kommer til at
> bremse for hårdt.)
Ved du det med sikkerhed? Jeg troede motoren er så tung i forhold til
kabinen at det ikke er et problem.
Jeg skal i foråret lave nogen bremseprøver både med og uden trailer. Vi
specificerer bilen via bremsesystemets computer til at bremse med en bestemt
acceleration. Vi kommer til at bremse op til -5 m/s^2 - det er lige
deromkring den begynder at bruge abs og lave fede striber på vejen.
Vil det være et problem??? Vi har måske mulighed for at få ekstra 2-3 ton
direkte på drejeskiven bagpå (så er der 5 tons på forakslen og 4.5 på
bagakslen.)
VH Esben
| |
Finn Guldmann (06-03-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 06-03-06 00:55 |
|
Esben Juul Sørensen skrev:
>> (Det største problem er at den kan tippe forover hvis du kommer til at
>> bremse for hårdt.)
> Ved du det med sikkerhed? Jeg troede motoren er så tung i forhold til
> kabinen at det ikke er et problem.
>
Motoren sidder langt fremme i forhold til foraksel. Typisk helt fremme
mellem forhjulene.
Og selvom selve hytten mest er luft vejer den altså sin del.
> Jeg skal i foråret lave nogen bremseprøver både med og uden trailer. Vi
> specificerer bilen via bremsesystemets computer til at bremse med en bestemt
> acceleration. Vi kommer til at bremse op til -5 m/s^2 - det er lige
> deromkring den begynder at bruge abs og lave fede striber på vejen.
>
I hvilken forbindelse er det?
> Vil det være et problem??? Vi har måske mulighed for at få ekstra 2-3 ton
> direkte på drejeskiven bagpå (så er der 5 tons på forakslen og 4.5 på
> bagakslen.)
>
Det vil hjælpe gevaldigt på at holde bagenden nede. Men det er alligevel
mellem 1/4 og 1/3 af hvad bagenden er beregnet til at køre med.
--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86
| |
Folmer Rasmussen (07-03-2006)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 07-03-06 22:03 |
|
On Sun, 05 Mar 2006 21:57:17 GMT, "Esben Juul Sørensen"
<crap@hellhole.com> wrote:
>> (Det største problem er at den kan tippe forover hvis du kommer til at
>> bremse for hårdt.)
>
>Ved du det med sikkerhed? Jeg troede motoren er så tung i forhold til
>kabinen at det ikke er et problem.
>
>Jeg skal i foråret lave nogen bremseprøver både med og uden trailer. Vi
>specificerer bilen via bremsesystemets computer til at bremse med en bestemt
>acceleration. Vi kommer til at bremse op til -5 m/s^2 - det er lige
>deromkring den begynder at bruge abs og lave fede striber på vejen.
>
>Vil det være et problem??? Vi har måske mulighed for at få ekstra 2-3 ton
>direkte på drejeskiven bagpå (så er der 5 tons på forakslen og 4.5 på
>bagakslen.)
>--
Bare kør!
Hvis det også skulle resultere i at vi kunne få noget at køre i, der
virker når det er vinter, så skal du ikke høre et ondt ord herfra.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Folmer Rasmussen (07-03-2006)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 07-03-06 22:00 |
|
On Sun, 05 Mar 2006 22:30:44 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:
>OZ7PUS skrev:
>>>>> http://www.boreme.com/boreme/funny-2006/truck-drifting-p1.php
>> Hvis jeg skaffer trækkeren køre du så liige sådan ?
>>
>Bare rolig. Du behøver ikke gøre dig anstrengelser i den retning. Jeg
>skal ikke prøve noget.
>--
Er du chauffør, eller er du det ikke? )
>--
>(Det største problem er at den kan tippe forover hvis du kommer til at
>bremse for hårdt.)
>--
Det vil jeg godt vædde en gummiand på at den ikke kan.
Det er ikke umuligt at få den til at løfte trækhjulene lidt, men den
tipper ikke.
Inden du forsøger, så tøm lige hytten for løsøre.
>--
>> Tro mig det er ikke bare at dreje hjulene i den rigtige retning lordtet
>> kan vælte
>>
>Jeg ved det. Men det jeg mente var at med den mangel på vægt der er på
>trækhjulene er det ikke det store problem at få dem til at smutte. Og så
>er der jo sådan set kun tilbage at indøve det med betjeningen af rattet.
>--
Altså banale ting som vi gør i hverdagen?
Nårh nej. Ved nærmere eftertanke kører du jo kun sydover, og kun hvis
langtidsvarslet lyder på tøvejr.
Jeg har forresten lige været i Stavanger. Last ud og tom til Oslo!
300 km. med kraftigt snefald på vej tilbage. Du skulle have været der.
Masser af praktiske øvelser i glatføreteknik.
Iøvrigt kan Volvo stoppe deres TCS skråt op. Det forpulede lort var
næsten skyld i at jeg var kommet til at blokere for al trafik over
Sirdalsfjeldet!
Det er kun idioter uden praktisk erfaring der kan finde på sådan
noget.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
NS (07-03-2006)
| Kommentar Fra : NS |
Dato : 07-03-06 22:14 |
|
Folmer Rasmussen skrev:
> Altså banale ting som vi gør i hverdagen?
>
> Nårh nej. Ved nærmere eftertanke kører du jo kun sydover, og kun hvis
> langtidsvarslet lyder på tøvejr.
>
> Jeg har forresten lige været i Stavanger. Last ud og tom til Oslo!
>
> 300 km. med kraftigt snefald på vej tilbage. Du skulle have været der.
>
>
> Masser af praktiske øvelser i glatføreteknik.
>
> Iøvrigt kan Volvo stoppe deres TCS skråt op. Det forpulede lort var
> næsten skyld i at jeg var kommet til at blokere for al trafik over
> Sirdalsfjeldet!
Man kan vel slå det fra?
> Det er kun idioter uden praktisk erfaring der kan finde på sådan
> noget.
En anden ting der gør det træls at køre om
vinteren er, at man hele tiden skal have en masse
varm luft på forruden så den ikke dugger til. Det
er ikke rart for øjnene i længden.
NS
| |
Folmer Rasmussen (07-03-2006)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 07-03-06 22:47 |
|
On Tue, 07 Mar 2006 22:13:41 +0100, NS <123@123.com> wrote:
>Folmer Rasmussen skrev:
>> Iøvrigt kan Volvo stoppe deres TCS skråt op. Det forpulede lort var
>> næsten skyld i at jeg var kommet til at blokere for al trafik over
>> Sirdalsfjeldet!
>
>Man kan vel slå det fra?
>--
Sådan en indretning skal reducere spin, og ikke motoromdrejninger.
Med begrænset spin er det ofte muligt at "grave" sig ned til asfalt,
men det hjælper jo ikke noget når der ikke er power på.
Ja, man kan slå det fra, men op ad stejle bakker med hårnålesving og
føre som på grøn sæbe, har man sådan set nok at se til.
Situationerne opstår som regel ganske pludseligt, og der skal ikke
mange splitsekunder til uden power, før man har "tabt alle
rettigheder".
>--
>> Det er kun idioter uden praktisk erfaring der kan finde på sådan
>> noget.
>
>En anden ting der gør det træls at køre om
>vinteren er, at man hele tiden skal have en masse
>varm luft på forruden så den ikke dugger til. Det
>er ikke rart for øjnene i længden.
>--
En velpudset rude kræver ikke megen defroster for at være dugfri.
Men kunne du skaffe mig nogen vinduesviskere der ikke samler
isklumper, så gummiet ikke kan nå ruden, så gi'r jeg både kaffe og
wienerbrød.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
NS (07-03-2006)
| Kommentar Fra : NS |
Dato : 07-03-06 22:57 |
|
Folmer Rasmussen skrev:
> On Tue, 07 Mar 2006 22:13:41 +0100, NS <123@123.com> wrote:
>
>
>>Folmer Rasmussen skrev:
>
>
>>>Iøvrigt kan Volvo stoppe deres TCS skråt op. Det forpulede lort var
>>>næsten skyld i at jeg var kommet til at blokere for al trafik over
>>>Sirdalsfjeldet!
>>
>>Man kan vel slå det fra?
>
>
>>--
>
>
> Sådan en indretning skal reducere spin, og ikke motoromdrejninger.
>
> Med begrænset spin er det ofte muligt at "grave" sig ned til asfalt,
> men det hjælper jo ikke noget når der ikke er power på.
>
> Ja, man kan slå det fra, men op ad stejle bakker med hårnålesving og
> føre som på grøn sæbe, har man sådan set nok at se til.
>
> Situationerne opstår som regel ganske pludseligt, og der skal ikke
> mange splitsekunder til uden power, før man har "tabt alle
> rettigheder".
>
>
>>--
>
>
>>>Det er kun idioter uden praktisk erfaring der kan finde på sådan
>>>noget.
>>
>>En anden ting der gør det træls at køre om
>>vinteren er, at man hele tiden skal have en masse
>>varm luft på forruden så den ikke dugger til. Det
>>er ikke rart for øjnene i længden.
>
>
>>--
>
>
> En velpudset rude kræver ikke megen defroster for at være dugfri.
>
> Men kunne du skaffe mig nogen vinduesviskere der ikke samler
> isklumper, så gummiet ikke kan nå ruden, så gi'r jeg både kaffe og
> wienerbrød.
Du kan jo bruge sprinkler væsken... på nogle
lastbiler ligger sprinklertanken så tæt på motoren
at væsken bliver varmet op og så er den fin at
fjerne is med, hvis der bruges rigelige mængder...
men der er nok bedre løsninger :).
Jeg plejer at standse på en tank og pudse ruderne
og fjerne is fra viskerbladene...
NS
| |
Folmer Rasmussen (07-03-2006)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 07-03-06 23:05 |
|
On Tue, 07 Mar 2006 22:56:52 +0100, NS <123@123.com> wrote:
>Folmer Rasmussen skrev:
>> En velpudset rude kræver ikke megen defroster for at være dugfri.
>>
>> Men kunne du skaffe mig nogen vinduesviskere der ikke samler
>> isklumper, så gummiet ikke kan nå ruden, så gi'r jeg både kaffe og
>> wienerbrød.
>
>Du kan jo bruge sprinkler væsken... på nogle
>lastbiler ligger sprinklertanken så tæt på motoren
>at væsken bliver varmet op og så er den fin at
>fjerne is med, hvis der bruges rigelige mængder...
>men der er nok bedre løsninger :).
>
>Jeg plejer at standse på en tank og pudse ruderne
>og fjerne is fra viskerbladene...
>--
Hvis der f.eks. er lygtespuler på bilen, så bliver der godt nok brugt
en del sprinklervæske med dine metoder.
Alt det renderi på tankene skulle vi jo helst undgå.
I snevejr fra København til Stockholm eller Oslo, vil din køretid også
gå i udu, med alt det renderi.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Finn Guldmann (07-03-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 07-03-06 23:20 |
|
Folmer Rasmussen skrev:
>> Bare rolig. Du behøver ikke gøre dig anstrengelser i den retning. Jeg
>> skal ikke prøve noget.
> Er du chauffør, eller er du det ikke? )
>
En chauffør har noget med.
De andre er blot legesyge.
>> (Det største problem er at den kan tippe forover hvis du kommer til at
>> bremse for hårdt.)
> Det vil jeg godt vædde en gummiand på at den ikke kan.
> Det er ikke umuligt at få den til at løfte trækhjulene lidt, men den
> tipper ikke.
> Inden du forsøger, så tøm lige hytten for løsøre.
>
Nå mere sikker er du dog ikke.
>> Jeg ved det. Men det jeg mente var at med den mangel på vægt der er på
>> trækhjulene er det ikke det store problem at få dem til at smutte. Og så
>> er der jo sådan set kun tilbage at indøve det med betjeningen af rattet.
> Altså banale ting som vi gør i hverdagen?
> Nårh nej. Ved nærmere eftertanke kører du jo kun sydover, og kun hvis
> langtidsvarslet lyder på tøvejr.
>
Hvorfor tror du jeg sidder hjemme lige nu?
> Jeg har forresten lige været i Stavanger. Last ud og tom til Oslo!
> 300 km. med kraftigt snefald på vej tilbage. Du skulle have været der.
>
>
Kan sagtens undvære. Det med det nordgående overlader jeg gerne til dig.
> Masser af praktiske øvelser i glatføreteknik.
> Iøvrigt kan Volvo stoppe deres TCS skråt op. Det forpulede lort var
> næsten skyld i at jeg var kommet til at blokere for al trafik over
> Sirdalsfjeldet!
>
Fortæl fortæl.
> Det er kun idioter uden praktisk erfaring der kan finde på sådan
> noget.
>
Praktisk erfaring i hvad? At lave biler?
--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86
| |
Broegger (05-03-2006)
| Kommentar Fra : Broegger |
Dato : 05-03-06 09:09 |
| | |
Finn Guldmann (05-03-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 05-03-06 12:39 |
| | |
Per Beer Hansen (05-03-2006)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 05-03-06 09:47 |
|
Finn Guldmann wrote:
> http://www.boreme.com/boreme/funny-2006/truck-drifting-p1.php
>
> Hvad man ikke kan finde på.
Ja smart ser det ud, men om jeg fatter ham/dem der står og filmer det.
I en kurve, hvor der kommer en tonstung lastvogn sidelæns rundt, der står de
bare lige i kanten og filmer.
Der er ikke noget at sige til, at der smutter nogen engang i mellem på den
konto.
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer
| |
Finn Guldmann (05-03-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 05-03-06 12:46 |
|
Per Beer Hansen skrev:
>> Hvad man ikke kan finde på.
> Ja smart ser det ud, men om jeg fatter ham/dem der står og filmer det.
> I en kurve, hvor der kommer en tonstung lastvogn sidelæns rundt, der står de
> bare lige i kanten og filmer.
> Der er ikke noget at sige til, at der smutter nogen engang i mellem på den
> konto.
>
Det er åbenbart noget der følger med det at have et kamera i hånden.
Fra dengang jeg var med på Ring Djursland husker jeg at det mest
fortrukne sted for fotograferne, i Deporsvinget, var at stå lige der
hvor bilerne ville ramme hvis de skred ud. Og ikke noget med at stå inde
bag volden.) :-?
Men det kan selvfølgelig være fordi de står mellem, eller bag, de biler
man kan se også holder rundt i det sving. Og derfor mener sig beskyttet.
(Mod 6-7 tons lastbil (?)) :-?
--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86
| |
Folmer Rasmussen (07-03-2006)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 07-03-06 21:40 |
| | |
Finn Guldmann (07-03-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 07-03-06 23:03 |
|
Folmer Rasmussen skrev:
>> http://www.boreme.com/boreme/funny-2006/truck-drifting-p1.php
>> Hvad man ikke kan finde på.
> Det er da en helt OK driver der sidder bag rattet i den MAN, hvis du
> spørger mig.
>
Jeg skal nok holde mig fra at prøve at gøre det efter.
--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86
| |
Folmer Rasmussen (07-03-2006)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 07-03-06 23:08 |
|
On Tue, 07 Mar 2006 23:03:22 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:
>Folmer Rasmussen skrev:
>>> http://www.boreme.com/boreme/funny-2006/truck-drifting-p1.php
>>> Hvad man ikke kan finde på.
>> Det er da en helt OK driver der sidder bag rattet i den MAN, hvis du
>> spørger mig.
>>
>Jeg skal nok holde mig fra at prøve at gøre det efter.
>--
Han har øvet sig.............længe. Det kan du roligt regne med.
Sårn en uges tid hvor man ikke laver andet, ville hjælpe gevaldigt på
færdighederne.
Hvem vil lægge materiel til?
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Martin Johansen [600~ (07-03-2006)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 07-03-06 23:24 |
|
Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in
news:mu0s02docrqtj2ncmc3rlnfkl1qlt4755m@4ax.com:
> Han har øvet sig.............længe. Det kan du roligt regne med.
>
> Sårn en uges tid hvor man ikke laver andet, ville hjælpe gevaldigt på
> færdighederne.
Jeg har aldrig kørt lastbil vil jeg lige starte med at sige.. men er det
han laver sværere end i en personvogn?
Alt andet lige er den jo bare større... men det kan være det er det som gør
hele forskellen :)
--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php
http://tuxx.dk/gallery/
| |
|
|