Smæk !
Fra : Ukendt

Dato : 04-03-06 21:15

Ham skatteministeren, han skulle have nogle smæk på sine knæskaller med et
boldttræ.

For f.. da også, hvornår giver han efter for presset på at lempe afgifterne?

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind, har lige fundet en Porsche 911, 2 år
gammel 320 HK til 103.500 Kr og jeg fået ALLLLDRIG råd til at køre i den
fordi der skal erlægges omkring 600-800.000 Kr i afgifter
#¤%"!#%¤!#%#¤"#"¤%!"#¤"!#¤

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 04-03-06 21:57

KLIP

> Jeg er ved at gå ud af mit gode skind, har lige fundet en Porsche 911, 2
> år gammel 320 HK til 103.500 Kr

Det lyder mistænkelig billig (selv i Tyskland).

Hvis den virkelig kan sælges til en pris, napper jeg den til banekørsel (på
mandag)..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 04-03-06 22:35

> Det lyder mistænkelig billig (selv i Tyskland).

FOR billig !

Jeg ved ikke, hvad der sker, men ofte er de billigste biler fake.
Forleden gjaldt det en Golf 4 motion, jeg ringede på

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-06 09:58

"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> FOR billig !
>
> Jeg ved ikke, hvad der sker, men ofte er de billigste biler fake.
> Forleden gjaldt det en Golf 4 motion, jeg ringede på

Kan da godt være man skal lade ministeren gå fri i denne omgang

--
Tom

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 05-03-06 00:39

> Det lyder mistænkelig billig (selv i Tyskland).

Selv jeg synes også den er mistænkelig billig.

> Hvis den virkelig kan sælges til en pris, napper jeg den til banekørsel
> (på mandag)..

Hvorfor banekørsel lige netop mandag?

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (desværre med hikke

Fra : BJ

Dato : 05-03-06 00:54

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvorfor banekørsel lige netop mandag?

Der har jeg akkurat lige plads i kalenderen..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Thomas J.

Dato : 05-03-06 06:15

Den Sun, 5 Mar 2006 00:53:41 +0100 sendte "BJ"
<mrbearSL@ETpost.tele.dk> følgende røgsignaler:

>"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>Der har jeg akkurat lige plads i kalenderen..

Så er spørgsmålet så om der også er plads i Porschen....

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : BJ

Dato : 05-03-06 10:58

"Thomas J." <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse news:issk029u644kh7t7q9dsridlhdutmncbtg@4ax.com...

KLIP

> Så er spørgsmålet så om der også er plads i Porschen....

Se, det ved jeg, der er..

Jeg har kørt stort set hele Porsches program af biler på bane og en del også
på offentlig vej.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Thomas J.

Dato : 05-03-06 13:22

Den Sun, 5 Mar 2006 10:57:37 +0100 sendte "BJ"
<mrbearSL@ETpost.tele.dk> følgende røgsignaler:

>Se, det ved jeg, der er..

Okay, jeg tænkte jo bare at du ikke stod bagest i køen da der blev
uddelt størrelse. Men fint med mig, så vil jeg have en Porsche når jeg
vinder i Joker på lørdag. Jeg hører desværre heller ikke til de
mindste.

>Jeg har kørt stort set hele Porsches program af biler på bane og en del også
>på offentlig vej.

Også en Carrera GT ?

(jeg ville med glæde undvære sex resten af livet, hvis jeg havde sådan
én)

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 05-03-06 16:47

skrev i en meddelelse news:4ill02lui0f406u722pccope89o80srjp5@4ax.com...

> Også en Carrera GT ?
>
> (jeg ville med glæde undvære sex resten af livet, hvis jeg havde sådan
> én)

Ved godt det er en bilgruppe.
Men efter den udtalelse, så synes jeg du er moden til undersøgelse!

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC + Tipo 1,6i (+ 2x chipping hundene

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-03-06 16:51

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev :

>Men efter den udtalelse, så synes jeg du er moden til undersøgelse!

Subscribe!

Havde det så været en Bentley Mulsanne Turbo R - kunne jeg forstå ham
;)

--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside

Fra : Mogens...

Dato : 05-03-06 16:59

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Havde det så været en Bentley Mulsanne Turbo R - kunne jeg forstå ham

Sjovt nok er bilen slet ikke så uonåelig, som mange går rundt og tror:
www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?sr_qual=G&top=1&bereich=pkw&id=11111111198423462&

Jeg har en medarbejder, som har importeret sån een (ej R-udgaven).
Thomas Eje kører i den nu (er til salg, hvis den ikke ér solgt).
Bilen kører max 5 km/l...

Fra : BJ

Dato : 05-03-06 18:27

"Thomas J." <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse news:4ill02lui0f406u722pccope89o80srjp5@4ax.com...

KLIP

> Også en Carrera GT ?

Der må jeg desværre melde pas.

Den har aldrig med på det årlige Porsche World Road Show.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Broegger

Dato : 05-03-06 09:12

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev

> Ham skatteministeren, han skulle have nogle smæk på sine knæskaller
> med et boldttræ.
>
> For f.. da også, hvornår giver han efter for presset på at lempe
> afgifterne?
<snip>

Jeg syntes bare han skal holde fingrene fra de afgifter.... Man har vel
lige købt bil og vil gerne at den holder værdien

> #¤%"!#%¤!#%#¤"#"¤%!"#¤"!#¤

Tal pænt

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 05-03-06 09:26

> Ham skatteministeren, han skulle have nogle smæk på sine knæskaller med et
> boldttræ.

Enig

> For f.. da også, hvornår giver han efter for presset på at lempe
> afgifterne?

Den dag han fx. opkræver VIRKSOMHEDSskat. Jeg har lige læst i en artikel, og
på t.Tv, at < ½ af virksomheder betaler skat. Årsagen er at underskud og
tidl. underskud kan fradrages. Hvis det er så #¤!§ dårlig forretning at
drive virksomhed i DK., undre det mig, at nogen gør det ;). Men det er nu
heller ikke svært at generere et undreskud, jo større firma jo lettere og jo
mere at spare/tjene på transaktionen

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-06 09:56

> [...]
> heller ikke svært at generere et undreskud, jo større firma jo lettere og

Man køber vel bare til overpris hos sine egne datterselskaber, så er
underskudet forprogrammeret

--
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 05-03-06 10:06

> Man køber vel bare til overpris hos sine egne datterselskaber, så er
> underskudet forprogrammeret

Det er en af måderne, eller opkøb af firmaer med reelt underskud. Og bæ...
regningen sendes videre :(.

Fra : BJ

Dato : 05-03-06 11:02

KLIP

> Man køber vel bare til overpris hos sine egne datterselskaber, så er
> underskudet forprogrammeret

Hmmm ... du mener svindel med transfer pricing ... det tror jeg nu ikke, er
"moderne" mere.

Men sådan er der jo så mange myter, der lever i bedste velgående.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-06 16:17

> KLIP

> Hmmm ... du mener svindel med transfer pricing ... det tror jeg nu ikke,
> er "moderne" mere.
>
> Men sådan er der jo så mange myter, der lever i bedste velgående.

I flg. Frank Aaen så driver Coca Cola og McDonalds plus Shell det stadig i
bedste velgående, de giver bragende underskud i danmark og alligevel
fortsætter de med at drive forretning her......om det passer ved jeg ikke

Tom

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-03-06 17:12

Tom laid this down on his screen :
> I flg. Frank Aaen så driver Coca Cola og McDonalds plus Shell det stadig i
> bedste velgående, de giver bragende underskud i danmark og alligevel
> fortsætter de med at drive forretning her......om det passer ved jeg ikke

Nu er Frank Aaen ikke ligefrem den mest troværdige på det område...

"Careful, Chief. Dig up the past, all you get is dirty."
- Gideon, The Minority Report

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-03-06 22:39

Henrik Stidsen skrev:
> Nu er Frank Aaen ikke ligefrem den mest troværdige på det område...

Det kunne jo også være fordi manden har ret at der så er så mange der
har travlt med at få ham udråbt som utroværdig.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : BJ

Dato : 05-03-06 22:52

KLIP

> Det kunne jo også være fordi manden har ret at der så er så mange der har
> travlt med at få ham udråbt som utroværdig.

Han vrøvler noget så guds jammerligt.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 06-03-06 00:39

BJ skrev:
> Han vrøvler noget så guds jammerligt.

Er det ikke mest fordi man ikke er enig med ham?

(Jeg er heller ikke enig med ham, men jeg anerkender at der oftest er
mere indhold i de ting han drager frem end for de fleste andre på den
politiske scene.)

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Finn Guldmann

Dato : 06-03-06 01:04

BJ skrev:
> Han vrøvler noget så guds jammerligt.

Det kommer jo an på hvem man vælger at tro på. Såvidt jeg erindrer har
der vist været mere indhold i hvad han sagde end dem han er oppe i mod.

At det manden siger så ikke direkte kan overføres som gældende for hele
den fløj er en anden sag.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-03-06 22:59

Finn Guldmann pretended :
> Det kunne jo også være fordi manden har ret at der så er så mange der har
> travlt med at få ham udråbt som utroværdig.

Eller også bare fordi han ikke har sat sig ind i de ting han snakker
om.

Når manden siger "boycut McDonalds - de sender vores penge til
udlandet" så er der f.eks. følgende ting han glemmer:
McDonalds er franchise - dvs en boycut vil primært ramme DANSKE
restauratører og DANSKE medarbejdere på DANSKE arbejdspladser.
McDonalds i Danmark køber råvarer i Danmark og Europa - ikke USA - dvs.
pengene går til danske og europæiske producenter
McDonalds i Danmark betaler en del af deres overskud for at få lov at
hedde McDonalds - det er de penge der ryger ud af landet. Ikke andre.
Så vidt jeg ved ryger de endda til den europæiske afdeling i første
omgang.

Derudover er det ikke McDonalds eller Coca Cola Fætter Frank er sur
over - det er den danske skattelovgivning men det har han ikke
opfattet. Når han siger at McDonalds snyder den danske stat tager han
fejl - de benytter sig af de love og regler der er vedtager for hvordan
skat betales i Danmark. Så Frank Aaen burde anklage folketinget for at
snyde statskassen ved at have lavet regler der gør at McDonalds kan
minimere deres skattepligtige overskud og stadig få en foretning ud af
det. McDonalds har ikke gjort noget galt. At Frank også liiiige glemmer
at der kommer masser af skattekroner fra de firmaer han hader så
inderligt - f.eks. afgifter, moms og medarbejdernes skatteindbetalinger
- gør det jo ikke bedre. Sidst men ikke mindst tror jeg det vil koste
mere at jage den slags virksomheder ud af landet end det "koster" at
have lempelige skatteregler så de slipper lidt billigere.

Men så langt har Enhedsfamilien nok ikke tænkt midt i deres
hashtåger...

"I´m sorry for whatever I´m going to do and I swear I didn´t do any of
that stuff I did." - Rufus Riley, The Minority Report

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-06 23:32

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke mindst tror jeg det vil koste mere at jage den slags virksomheder ud
> af landet end det "koster" at have lempelige skatteregler så de slipper

Du kan da have ret i så meget af det du skriver, men hvis vi betaler disse
vanvittige bilafgifter på grund af andre som udnytter skattesystemet til det
maksimale, så kan sympatien med at der skabes arbejdspladser osv ligge et
lille sted.......det er konkurrenceforvridende overfor de virksomheder som
betaler skat.
Men som sagt jeg aner ikke om det et tilfældet at nogle enkelte et lidt vel
kreative med deres forretning.

--
Tom

Fra : Finn Guldmann

Dato : 06-03-06 00:58

Henrik Stidsen skrev:
> [...]
> skatteregler så de slipper lidt billigere.
> Men så langt har Enhedsfamilien nok ikke tænkt midt i deres hashtåger...

Som skrevet andetsteds behøver man jo ikke at mistro en politiker fordi
man er uenig med ham.

Og der går sjældent røg af en brand uden ild. Så et eller andet er der
nok om det.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-03-06 19:33

Finn Guldmann laid this down on his screen :
> Som skrevet andetsteds behøver man jo ikke at mistro en politiker fordi man
> er uenig med ham.

Bestemt ikke - der er f.eks. ikke ret mange hos DF jeg syns særlig godt
om, men derfor går jeg ikke og tror de lyver allesammen.

> Og der går sjældent røg af en brand uden ild. Så et eller andet er der nok om
> det.

Ja hos Enhedslisten er der tilsyneladene ild i hashpiberne :) En af
deres repræsentanter, husker ikke hvem, blev til at valgmøde på en
skole spurgt om Enhedslisten gik ind for at legalisere hash. Svaret
var: Ja,vi skal jo ikke kriminaliseres. Det kan man da vist kun se som
en indrømmelse af at de sidder og ryger hash i enhedsklubben :)

"I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit
going to those places." - Henny Youngman

Fra : Finn Guldmann

Dato : 06-03-06 20:35

Henrik Stidsen skrev:
> Bestemt ikke - der er f.eks. ikke ret mange hos DF jeg syns særlig godt
> om, men derfor går jeg ikke og tror de lyver allesammen.

Ny tager du altså også yderlighederne i brug.

> [...]
> skal jo ikke kriminaliseres. Det kan man da vist kun se som en
> indrømmelse af at de sidder og ryger hash i enhedsklubben :)

Det jeg mente var nu mere at fordi det er nemmest at sidde og udtale sig
på bagrund at hvad de bringer i tv eller hvad man har læst sig til må
man jo godt bevæge sig ud i det virkelige liv og bruge det som baggrund
for sine udtalelser. Og der er det jeg mener at FAa er bedre kørende end
de fleste.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-03-06 21:46

> [...]
> udtalelser. Og der er det jeg mener at FAa er bedre kørende end de fleste.

Tjaa, jeg har altid ment at Enhedsklubben har det for nemt - de har
ikke en skid indflydelse så de kan mene hvad de vil, de kommer næppe
til at skulle føre det ud i livet og stå til regnskab for det.

"Advertising is the art of convincing people to spend money they don't
have for something they don't need." - Will Rogers

Fra : Finn Guldmann

Dato : 07-03-06 01:27

Henrik Stidsen skrev:
> Tjaa, jeg har altid ment at Enhedsklubben har det for nemt - de har ikke
> en skid indflydelse så de kan mene hvad de vil, de kommer næppe til at
> skulle føre det ud i livet og stå til regnskab for det.

I påkommende tilfælde kan de vel komme afsted med det ganske ligesom DF.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-03-06 19:25

It happens that Finn Guldmann formulated :
> I påkommende tilfælde kan de vel komme afsted med det ganske ligesom DF.

Tjaa, DF er snart større end Socialkammerateriet - så man kan vist godt
sige at de har en reel indflydelse i modsætning til Enhederne.

"To be or not to be. That's not really a question." - Jean-Luc Godard

Fra : Finn Guldmann

Dato : 07-03-06 22:27

Henrik Stidsen skrev:
> Tjaa, DF er snart større end Socialkammerateriet - så man kan vist godt
> sige at de har en reel indflydelse i modsætning til Enhederne.

Hvis EL stemmerne var et nødvendigt grundlag for en regering kunne de
vel agere ganske ligesom DF?

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : alexbo

Dato : 05-03-06 23:21

"Tom" skrev

> I flg. Frank Aaen så driver Coca Cola og McDonalds plus Shell det stadig i
> bedste velgående, de giver bragende underskud i danmark og alligevel
> fortsætter de med at drive forretning her......om det passer ved jeg ikke

www.coca-cola.dk kan man faktisk læse om disse ting.
Bl.a. at det er Carlsberg der står for coca cola, og Carlsberg der betaler
skatten.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-06 23:39

> "Tom" skrev

> På www.coca-cola.dk kan man faktisk læse om disse ting.
> Bl.a. at det er Carlsberg der står for coca cola, og Carlsberg der betaler
> skatten.

Jeg kan læse at Carlsberg har aktiemajoriteten i The Coca Cola company i
danmark men ellers ikke andet. Jeg tror vi skal kigge nogle helt andre
steder for at få bekræftet om de betaler skat eller ej.
Så vidt jeg ved skal man kun betale skat af aktier der giver overskud samt
ved evt frasalg.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-06 23:44
Fra : BJ

Dato : 06-03-06 00:32

KLIP

> http://www.dr.dk/dokument/andersen/akrobater1.htm

Blot til eftertanke, lad os da håbe A. P. Møller, Danfoss, Grundfos osv.
osv. betaler skat i de lande, de operer i udenfor Danmark.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-06 20:17

> KLIP

> Blot til eftertanke, lad os da håbe A. P. Møller, Danfoss, Grundfos osv.
> osv. betaler skat i de lande, de operer i udenfor Danmark.

Mindst en af dem gør, det kan jeg tale med om

--
Tom

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-03-06 12:48

Tom skrev:
> Man køber vel bare til overpris hos sine egne datterselskaber, så er
> underskudet forprogrammeret

Hvad gør så datterselskaberne når de skal af med deres overskud? Sælger
med tab? Ikke så mærkelig så med prisernes himmelflugt.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Thomas J.

Dato : 05-03-06 13:13

Den Sun, 05 Mar 2006 12:47:47 +0100 sendte Finn Guldmann <n@a.invalid>
følgende røgsignaler:

>Hvad gør så datterselskaberne når de skal af med deres overskud? Sælger
>med tab? Ikke så mærkelig så med prisernes himmelflugt.

Datterselskabet er vel hjemmehørende på Grand Cayman Islands, hvor man
vist ikke går så højt op i hvem der ejer hvem, så skattevæselen får
ikke meget ud af at spørge dernede.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 05-03-06 13:25

> Hvad gør så datterselskaberne når de skal af med deres overskud?

Naturligvis er datterselskabet registreret på Caymann Island eller andet
skattely.

> Sælger med tab?

Måske - på papiret, men reelt - Nej

> Ikke så mærkelig så med prisernes himmelflugt.

Hvilken himmelflugt ? Det er da kun i I landene den forekommer, også derfor
næsten alle charterferiemål ligger udenfor I landene.

MVH Hans

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-03-06 22:34

Hans L. Jørgensen skrev:
> Naturligvis er datterselskabet registreret på Caymann Island eller andet
> skattely.

Eller også er det datterselskaberne viser herhjemme. Den konstruktion er
vist mere almindelig.

> Måske - på papiret, men reelt - Nej

Lyder troværdigt.

> Hvilken himmelflugt ? Det er da kun i I landene den forekommer, også derfor
> næsten alle charterferiemål ligger udenfor I landene.

Det vil jo altid være nemmest at trække penge ud af et foretagne der
hvor pengene er.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : BJ

Dato : 05-03-06 22:52

KLIP

> Det vil jo altid være nemmest at trække penge ud af et foretagne der hvor
> pengene er.

Jeg tror, du gør SKAT dummere end de er.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 06-03-06 00:46

BJ skrev:
> Jeg tror, du gør SKAT dummere end de er.

Dem er jeg slet ikke kommet til endnu.

Men det må da være nemmere at hente pengene fra en afdeling i et rigt
land til en afdeling i et fattigt land end omvendt.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 05-03-06 10:48

On Sun, 5 Mar 2006 09:26:17 +0100, "Jørgen M. Rasmussen"
<j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:

>Den dag han fx. opkræver VIRKSOMHEDSskat. Jeg har lige læst i en artikel, og
>på t.Tv, at < ½ af virksomheder betaler skat. Årsagen er at underskud og
>tidl. underskud kan fradrages.

Det er vel ikke noget odiøst i at man kan fradrage tidligere
underskud, men derudover kan jeg nu ikke genkende billedet med at kun
halvdelen betaler skat fra vore kunder, måske de har glemt at tage
højde for sambeskatning hvor moderselskabet afholder skatten for hele
koncernen?

--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87