Olie til Mondeo V6, årg. 2000
Fra : Ukendt

Dato : 04-03-06 21:00

Emnet har været behandlet et par gange, men jeg kan ikke finde et klart
svar. I instrukstionsbogen anbefales 5w-30 men man kan bruge 5w-40.

Sidst jeg fik skiftet olie blev der fyldt en god fuldsyntetisk Castrol 5w-30
fra Ford på - tror det kostede omkring 900 for olien alene Jeg havde
lige købt bilen og havde blot konstateret at man ikke fandt 5w-30 på tilbud.
Denne gang vil jeg gerne lige have et kvalificeret svar på om jeg kan fylde
en god 5w40 på, fx. Mobil. Køber jeg den på tilbud i Bilka vil olien koste
omkring 300,-

Er det en synd at fylde 5w-40 på?

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-06 21:08

"Torsten c.dk>" <tsj<snabela> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan fylde en god 5w40 på, fx. Mobil. Køber jeg den på tilbud i Bilka vil

Min mondeo 1.8 97' har nu kørt 310.000 Km og det meste er med 10/40
fuldsyntetisk olie som bliver skiftet 2 gange hvert år. Jeg skifter altid
olien selv, sammen med et nyt filter.

Du kan roligt købe den fra Bilka....omend jeg plejer at købe min i A-Z

--
Tom

Fra : tb

Dato : 04-03-06 21:54

> [...]
> olien selv, sammen med et nyt filter.
>
> Du kan roligt købe den fra Bilka....omend jeg plejer at købe min i A-Z

Bilka har ofte også 5-40 fuldsyntetisk billigt (købte selv noget esso)

og lige for en ordens skyld : A-Z er en bilka uden bevilling til en food
del, men alt er klargjort til at kunne lave det om til food+nonfood = bilka

Fra : Henrik B.

Dato : 04-03-06 23:23

> [...]
> kan fylde en god 5w40 på, fx. Mobil. Køber jeg den på tilbud i Bilka vil

Der er absolut ingen problemer i at købe f.eks. Mobil 1 0W-40 i Bilka. Kan i
den kommende uge købes for 329,- for 4 liter.

Knald & Luffe - Dét rykker!

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-06 00:47

> Der er absolut ingen problemer i at købe f.eks. Mobil 1 0W-40 i Bilka. Kan
> i den kommende uge købes for 329,- for 4 liter.
>
> --
Jeg tænkte mere på den Mobil 1 5W-40 de havde på tilbud. Det er da lidt
tættere på de anbefalede 5W-30

Fra : Henrik B.

Dato : 05-03-06 00:52

> Jeg tænkte mere på den Mobil 1 5W-40 de havde på tilbud. Det er da lidt
> tættere på de anbefalede 5W-30

Ja, men en 0W-40 dækker et bredere område. Den er bl.a. bedre hér i den
kolde tid.

Knald & Luffe - Dét rykker!

Fra : Martin Vollert

Dato : 05-03-06 01:45

Torsten <tsj skrev:
> [...]
> en god 5w40 på, fx. Mobil. Køber jeg den på tilbud i Bilka vil olien koste

Jeg har selv en Mondeo V6er fra 99 og som du rigtig siger anbefaler Ford
5w-30 og det har jeg også selv brugt når jeg har skiftet olie på min,
jeg købte olien ude i Bilka der har de tit 5w-30 på tilbud og det er
faktisk også det eneste sted jeg har set man kan få 5w-30 på bud.
Sidste gang jeg skiftede olie brugte jeg dog 5w-40 fordi jeg ikke gad og
køre til Århus efter billig olie og jeg kan ikke mærke nogen forskel på
motoren.

--
Hilsen Martin.

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.