|
| Ladelampe "gløder" svagt på min Sierra Fra : Per |
Dato : 04-03-06 13:03 |
|
Hejsa,
Her på det sidste er ladelampen på min gamle 2,0i DOCH begyndt at gløde
ganske svagt. Jeg har oplevet i korte perioder at den går ud, men sjældent
efterhånden.
Jeg har målt ladespændingen over batteripolerne ved tomgang:
Uden lys: 14.1 v
Med lys: 13.9 v
Hvis jeg måler direkte på udgangsledningen på generatoren er spændingen en
anelse højere (ca. 0.2 volt ved begge målinger)
Hvis jeg måler på D+ ledningen på generatoren, så er spændingen lige i
underkanten af 12 volt??
Non' der har et bud på hvad der kan være galt.
Venlig hilsen
Per
| |
Søren \(9000\) (04-03-2006)
| Kommentar Fra : Søren \(9000\) |
Dato : 04-03-06 13:09 |
|
"Per" <per.ladingFJERN@FJERNemail.dk> skrev i en meddelelse
news:44098202$0$244$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hejsa,
>
> Her på det sidste er ladelampen på min gamle 2,0i DOCH begyndt at gløde
> ganske svagt. Jeg har oplevet i korte perioder at den går ud, men sjældent
> efterhånden.
>
> Jeg har målt ladespændingen over batteripolerne ved tomgang:
>
> Uden lys: 14.1 v
> Med lys: 13.9 v
>
> Hvis jeg måler direkte på udgangsledningen på generatoren er spændingen en
> anelse højere (ca. 0.2 volt ved begge målinger)
>
> Hvis jeg måler på D+ ledningen på generatoren, så er spændingen lige i
> underkanten af 12 volt??
>
> Non' der har et bud på hvad der kan være galt.
Ingen bud herfra...men hører da gerne hvad du finder ud af...min gør det
samme - og har gjort det meget længe. men har ingen start-problemer.
/Søren (9000)
| |
OZ7PUS (05-03-2006)
| Kommentar Fra : OZ7PUS |
Dato : 05-03-06 06:05 |
|
"Søren (9000)" <topfield@FJERNDETTEprivat.dk> skrev i en meddelelse
news:44098371$0$245$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
>
> "Per" <per.ladingFJERN@FJERNemail.dk> skrev i en meddelelse
> news:44098202$0$244$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Hejsa,
>>
>> Her på det sidste er ladelampen på min gamle 2,0i DOCH begyndt at gløde
>> ganske svagt. Jeg har oplevet i korte perioder at den går ud, men
>> sjældent
>> efterhånden.
>>
>> Jeg har målt ladespændingen over batteripolerne ved tomgang:
>>
>> Uden lys: 14.1 v
>> Med lys: 13.9 v
>>
>> Hvis jeg måler direkte på udgangsledningen på generatoren er spændingen
>> en
>> anelse højere (ca. 0.2 volt ved begge målinger)
>>
>> Hvis jeg måler på D+ ledningen på generatoren, så er spændingen lige i
>> underkanten af 12 volt??
>>
>> Non' der har et bud på hvad der kan være galt.
>
>
> Ingen bud herfra...men hører da gerne hvad du finder ud af...min gør det
> samme - og har gjort det meget længe. men har ingen start-problemer.
>
> /Søren (9000)
>
>
Tro mig det kommer .... Kørte selv i 4-5 mdr med den svagt lysende
OZ3BTO
| |
Ib Jakobsen (04-03-2006)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 04-03-06 13:16 |
|
Per skrev:
> Hvis jeg måler på D+ ledningen på generatoren, så er spændingen lige i
> underkanten af 12 volt??
>
> Non' der har et bud på hvad der kan være galt.
Du giver næsten selv svaret. Du har spændingsfald i dit
ladelampekredsløb. på mellem 1,9-2,1v.
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
Per (04-03-2006)
| Kommentar Fra : Per |
Dato : 04-03-06 13:39 |
|
>
>> Hvis jeg måler på D+ ledningen på generatoren, så er spændingen lige i
>> underkanten af 12 volt??
>>
>> Non' der har et bud på hvad der kan være galt.
>
> Du giver næsten selv svaret. Du har spændingsfald i dit ladelampekredsløb.
> på mellem 1,9-2,1v.
Ja? - øhh? Skal lige se om jeg forstår det ret Som jeg ser det, er det
jo i princippet "bare" en (blå) ledning der går fra D+ på generatoren og op
til ladelampen i instrumentet? D+ har vel ikke anden funktion? og fejlen må
så ligge på vejen op til lampen - eller i instrument / fatning eller i
omegnen? - kunne det være en dårlig stel på selve lampen?
Vh. Per
| |
alexbo (04-03-2006)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 04-03-06 14:20 |
|
"Per" > skrev
> Ja? - øhh? Skal lige se om jeg forstår det ret Som jeg ser det, er det
> jo i princippet "bare" en (blå) ledning der går fra D+ på generatoren og
> op til ladelampen i instrumentet?
Tja, i princippet går ledningen den anden vej, fra lampen og til
generatoren.
Når du sætter tænding på, går der strøm fra tændingskontakt til ladelampe,
derfra til generator og gennem generatoren til stel, lampen lyser.
Når generatoren lader kan lampen ikke længere få stel, den får tværtimod
strøm, og med strøm fra begge sider slukker den.
Hvis den får lidt mere strøm fra den ene, end fra den anden side vil den
lyse svagt.
mvh
Alex Christensen
| |
Per (04-03-2006)
| Kommentar Fra : Per |
Dato : 04-03-06 15:18 |
|
"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:44099837$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "Per" > skrev
>
>> Ja? - øhh? Skal lige se om jeg forstår det ret Som jeg ser det, er
>> det jo i princippet "bare" en (blå) ledning der går fra D+ på generatoren
>> og op til ladelampen i instrumentet?
>
> Tja, i princippet går ledningen den anden vej, fra lampen og til
> generatoren.
>
> Når du sætter tænding på, går der strøm fra tændingskontakt til ladelampe,
> derfra til generator og gennem generatoren til stel, lampen lyser.
> Når generatoren lader kan lampen ikke længere få stel, den får tværtimod
> strøm, og med strøm fra begge sider slukker den.
>
> Hvis den får lidt mere strøm fra den ene, end fra den anden side vil den
> lyse svagt.
Oki!!
Jeg har netop lavet et par målinger mere...
Det er en Lucas A127 generator.
Først har jeg afmonteret D+ ledningen - altså den fra lampen. Herefter
startet bilen.
Bilen begynder ikke at lade før jeg påtrykker spændingen fra D+ ledningen,
som har batterispænding over lampen - som Alex skrev. (der lyder lissom et
klik, og bilen begynder at lade) -
Herefter tar jeg igen D+ ledningen væk. Hvis jeg måler på den afmonterede
ledning har nu her samme spænding som det der måles over batteriet, -
ladespænding på ca. 14 volt. Men måler jeg på D+ stikket på generatoren har
jeg kun de knap 12 volt som tidligere omtalt.
Jeg mener så at det må være det "relæ" eller dims?? der sidder på
generatoren der ikke slutter ordentligt. Er det kulholder/regulator, eller
sidder der andet der kan forårsage fejlen?
Jeg troede faktisk at bilen ville stoppe med at lade igen, når jeg - efter
start - fjernede D+ ledningen, men det gør den ikke... Så det må jo være et
relæ der blot skal sluttes een gang, for at ladningen begynder?
Hmm.. Ja,ja - det nærmer sig... og jeg mener at ha konkluderet fejlen ligger
hos generatoren, på den ene eller anden måde?
Vh. Per
| |
alexbo (04-03-2006)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 04-03-06 16:20 |
|
"Per" skrev
> Bilen begynder ikke at lade før jeg påtrykker spændingen fra D+ ledningen,
> som har batterispænding over lampen - som Alex skrev. (der lyder lissom et
> klik, og bilen begynder at lade) -
Det skyldes at generatoren i modsætning til en dynamo, ikke kan lade før den
har spænding på feltet,
det gør det f.eks. umuligt at trække en bil igang der er helt tom for strøm.
> Jeg troede faktisk at bilen ville stoppe med at lade igen, når jeg - efter
> start - fjernede D+ ledningen, men det gør den ikke... Så det må jo være
> et relæ der blot skal sluttes een gang, for at ladningen begynder?
Så er den igang og holder sig selv med strøm.
> Hmm.. Ja,ja - det nærmer sig... og jeg mener at ha konkluderet fejlen
> ligger hos generatoren, på den ene eller anden måde?
Ja, måske bare en dårlig forbindelse i D+ på den indv. side.
har du mod på det så tag generatoren af og kig ind i den.
mvh
Alex Christensen
| |
Per (04-03-2006)
| Kommentar Fra : Per |
Dato : 04-03-06 17:39 |
|
"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:4409b0ad$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "Per" skrev
>> Bilen begynder ikke at lade før jeg påtrykker spændingen fra D+
>> ledningen, som har batterispænding over lampen - som Alex skrev. (der
>> lyder lissom et klik, og bilen begynder at lade) -
> Det skyldes at generatoren i modsætning til en dynamo, ikke kan lade før
> den har spænding på feltet,
> det gør det f.eks. umuligt at trække en bil igang der er helt tom for
> strøm.
>
>> Jeg troede faktisk at bilen ville stoppe med at lade igen, når jeg -
>> efter start - fjernede D+ ledningen, men det gør den ikke... Så det må jo
>> være et relæ der blot skal sluttes een gang, for at ladningen begynder?
> Så er den igang og holder sig selv med strøm.
>
>> Hmm.. Ja,ja - det nærmer sig... og jeg mener at ha konkluderet fejlen
>> ligger hos generatoren, på den ene eller anden måde?
> Ja, måske bare en dårlig forbindelse i D+ på den indv. side.
> har du mod på det så tag generatoren af og kig ind i den.
Jo, det har jeg... Jeg piller den af ved lejlighed. Ser også ud til at
man kan skrue terminaldæksel og kulholder af uden de store problemer..
Den "små"-lysende lampe er en torn i øjet hver gang jeg kører i bilen..
Mange tak for de gode tip og forklaringer.
Venlig hilsen
Per
| |
OZ7PUS (05-03-2006)
| Kommentar Fra : OZ7PUS |
Dato : 05-03-06 06:07 |
|
"Per" <per.ladingFJERN@FJERNemail.dk> skrev i en meddelelse
news:4409c2b7$0$249$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
> news:4409b0ad$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>
>> "Per" skrev
>>> Bilen begynder ikke at lade før jeg påtrykker spændingen fra D+
>>> ledningen, som har batterispænding over lampen - som Alex skrev. (der
>>> lyder lissom et klik, og bilen begynder at lade) -
>> Det skyldes at generatoren i modsætning til en dynamo, ikke kan lade før
>> den har spænding på feltet,
>> det gør det f.eks. umuligt at trække en bil igang der er helt tom for
>> strøm.
>>
>>> Jeg troede faktisk at bilen ville stoppe med at lade igen, når jeg -
>>> efter start - fjernede D+ ledningen, men det gør den ikke... Så det må
>>> jo være et relæ der blot skal sluttes een gang, for at ladningen
>>> begynder?
>> Så er den igang og holder sig selv med strøm.
>>
>>> Hmm.. Ja,ja - det nærmer sig... og jeg mener at ha konkluderet fejlen
>>> ligger hos generatoren, på den ene eller anden måde?
>> Ja, måske bare en dårlig forbindelse i D+ på den indv. side.
>
>
>> har du mod på det så tag generatoren af og kig ind i den.
>
> Jo, det har jeg... Jeg piller den af ved lejlighed. Ser også ud til at
> man kan skrue terminaldæksel og kulholder af uden de store problemer..
> Den "små"-lysende lampe er en torn i øjet hver gang jeg kører i bilen..
>
> Mange tak for de gode tip og forklaringer.
>
> Venlig hilsen
>
> Per
>
>
>
>
Start med at skifte kullene .. koster ~120 kr (MAX) og tager 4 min at
skifte
OZ3BTO
| |
diesel (04-03-2006)
| Kommentar Fra : diesel |
Dato : 04-03-06 17:48 |
|
Det er diodebroen med + og - dioder som er delvis defekt, kan ses med et osc skop,
der sidder ni dioder i en generator for at lave jævn spænding. så skift broen,
generator adskilles, lod de tre ben fra feltet af, samt skift dine lejre, når du
nu er igang, samt lodde nye kul i + husk at dreje, slæberinge af ellers æder den
bare de nye kul.god arbejdeslyst.
hilsen autoelektriker.
-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:62.61.132.151)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk
| |
Per (04-03-2006)
| Kommentar Fra : Per |
Dato : 04-03-06 18:27 |
|
"diesel" <dvh@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
news:019401c63fab$54d23e60$76ba0751@autoatlas.local...
> Det er diodebroen med + og - dioder som er delvis defekt, kan ses med et
> osc skop,
> der sidder ni dioder i en generator for at lave jævn spænding. så skift
> broen,
> generator adskilles, lod de tre ben fra feltet af, samt skift dine lejre,
> når du
> nu er igang, samt lodde nye kul i + husk at dreje, slæberinge af ellers
> æder den
> bare de nye kul.god arbejdeslyst.
Damn!!
Det lyder så lige en anelse mere avanceret end jeg har mod på at lave
selv....
Ku' en 'hugger ikke træffe at ha' en brugt generator der dur' i stedet?
Vh. Per
| |
Jørgen M. Rasmussen (04-03-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 04-03-06 20:34 |
|
"Per" <per.ladingFJERN@FJERNemail.dk> skrev i en meddelelse
> Ku' en 'hugger ikke træffe at ha' en brugt generator der dur' i stedet?
>
Jo, eller en som ser sådan ud ;)). Prøv også hvad T.Svansen skal have, den
er bedre end en ny-brugt.
| |
OZ7PUS (05-03-2006)
| Kommentar Fra : OZ7PUS |
Dato : 05-03-06 06:06 |
|
"Per" <per.ladingFJERN@FJERNemail.dk> skrev i en meddelelse
news:4409a191$0$245$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
> news:44099837$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>
>> "Per" > skrev
>>
>>> Ja? - øhh? Skal lige se om jeg forstår det ret Som jeg ser det, er
>>> det jo i princippet "bare" en (blå) ledning der går fra D+ på
>>> generatoren og op til ladelampen i instrumentet?
>>
>> Tja, i princippet går ledningen den anden vej, fra lampen og til
>> generatoren.
>>
>> Når du sætter tænding på, går der strøm fra tændingskontakt til
>> ladelampe, derfra til generator og gennem generatoren til stel, lampen
>> lyser.
>> Når generatoren lader kan lampen ikke længere få stel, den får tværtimod
>> strøm, og med strøm fra begge sider slukker den.
>>
>> Hvis den får lidt mere strøm fra den ene, end fra den anden side vil den
>> lyse svagt.
>
> Oki!!
>
> Jeg har netop lavet et par målinger mere...
>
> Det er en Lucas A127 generator.
>
> Først har jeg afmonteret D+ ledningen - altså den fra lampen. Herefter
> startet bilen.
>
> Bilen begynder ikke at lade før jeg påtrykker spændingen fra D+ ledningen,
> som har batterispænding over lampen - som Alex skrev. (der lyder lissom et
> klik, og bilen begynder at lade) -
> Herefter tar jeg igen D+ ledningen væk. Hvis jeg måler på den afmonterede
> ledning har nu her samme spænding som det der måles over batteriet, -
> ladespænding på ca. 14 volt. Men måler jeg på D+ stikket på generatoren
> har jeg kun de knap 12 volt som tidligere omtalt.
>
> Jeg mener så at det må være det "relæ" eller dims?? der sidder på
> generatoren der ikke slutter ordentligt. Er det kulholder/regulator, eller
> sidder der andet der kan forårsage fejlen?
>
> Jeg troede faktisk at bilen ville stoppe med at lade igen, når jeg - efter
> start - fjernede D+ ledningen, men det gør den ikke... Så det må jo være
> et relæ der blot skal sluttes een gang, for at ladningen begynder?
>
> Hmm.. Ja,ja - det nærmer sig... og jeg mener at ha konkluderet fejlen
> ligger hos generatoren, på den ene eller anden måde?
>
> Vh. Per
>
>
Kul......
OZ3BTO
| |
Klaus D. Mikkelsen (05-03-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 05-03-06 00:53 |
| | |
OZ7PUS (05-03-2006)
| Kommentar Fra : OZ7PUS |
Dato : 05-03-06 06:04 |
|
"Per" <per.ladingFJERN@FJERNemail.dk> skrev i en meddelelse
news:44098202$0$244$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hejsa,
>
> Her på det sidste er ladelampen på min gamle 2,0i DOCH begyndt at gløde
> ganske svagt. Jeg har oplevet i korte perioder at den går ud, men sjældent
> efterhånden.
>
> Jeg har målt ladespændingen over batteripolerne ved tomgang:
>
> Uden lys: 14.1 v
> Med lys: 13.9 v
>
> Hvis jeg måler direkte på udgangsledningen på generatoren er spændingen en
> anelse højere (ca. 0.2 volt ved begge målinger)
>
> Hvis jeg måler på D+ ledningen på generatoren, så er spændingen lige i
> underkanten af 12 volt??
>
> Non' der har et bud på hvad der kan være galt.
>
> Venlig hilsen
> Per
>
Skift kul i generatoren
Prøvede det selv 3 gange menes jeg kørte i Sierraen . Ladelampe lyser svagt
under kørsel = nyt kul så slukkede den igen ;)
Også kan den levere 14.3V både med og uden lys på ;)
OZ3BTO
| |
Per (05-03-2006)
| Kommentar Fra : Per |
Dato : 05-03-06 09:08 |
|
>> Uden lys: 14.1 v
>> Med lys: 13.9 v
>>
>> Hvis jeg måler direkte på udgangsledningen på generatoren er spændingen
>> en anelse højere (ca. 0.2 volt ved begge målinger)
>>
>> Hvis jeg måler på D+ ledningen på generatoren, så er spændingen lige i
>> underkanten af 12 volt??
>>
>> Non' der har et bud på hvad der kan være galt.
>>
>> Venlig hilsen
>> Per
>>
>
>
> Skift kul i generatoren
>
> Prøvede det selv 3 gange menes jeg kørte i Sierraen . Ladelampe lyser
> svagt under kørsel = nyt kul så slukkede den igen ;)
>
> Også kan den levere 14.3V både med og uden lys på ;)
Jeg vil prøve kulskift
Kan man købe kullene alene, eller skifter man hele broen der indeholder kul
og regulator? (den der komplette "boks" der er skruet på bagenden af
generatoren).
Vh. Per
| |
Uffe Ravn (05-03-2006)
| Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 05-03-06 09:15 |
|
Per wrote:
> Jeg vil prøve kulskift
Hvis du er nød til at skille generatoren ad, så prøv lige at ohme de 9
dioder, det kan faktisk godt være en defekt feltdiode.
Mvh. Uffe Ravn
| |
alexbo (05-03-2006)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 05-03-06 18:32 |
|
"Per" skrev
> Jeg vil prøve kulskift
Det skal selvfølgelig prøve det du selv synes, men det er svært at
forestille sig at kullene kan give forskellig volt til B+ og D+.
Jeg kan se du også har fået forslag om tændingslås, men jeg har også her
svært ved at se at tændingslåsen har indflydelse på volten på D+.
Hvis det havde været modsat med 14v på D+ og 12v på lampen, havde sagen
været en anden.
Skift boksen.
mvh
Alex Christensen
| |
Per (05-03-2006)
| Kommentar Fra : Per |
Dato : 05-03-06 19:03 |
|
>
>> Jeg vil prøve kulskift
>
> Det skal selvfølgelig prøve det du selv synes, men det er svært at
> forestille sig at kullene kan give forskellig volt til B+ og D+.
> Jeg kan se du også har fået forslag om tændingslås, men jeg har også her
> svært ved at se at tændingslåsen har indflydelse på volten på D+.
> Hvis det havde været modsat med 14v på D+ og 12v på lampen, havde sagen
> været en anden.
>
> Skift boksen.
Hejsa,
Efter alle de gode svar, er jeg også endt der
Køber jeg bare originalt hos Ford? - eller billigere andre steder?
Vh. Per
| |
jan@stevns.net (05-03-2006)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 05-03-06 19:10 |
|
"Per" <per.ladingFJERN@FJERNemail.dk> skrev :
>Køber jeg bare originalt hos Ford? - eller billigere andre steder?
en hugger : www.dataophug.dk
--
jan@stevns.net
Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside
| |
OZ7PUS (05-03-2006)
| Kommentar Fra : OZ7PUS |
Dato : 05-03-06 19:41 |
|
"Per" <per.ladingFJERN@FJERNemail.dk> skrev i en meddelelse
news:440a9c51$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
>>> Uden lys: 14.1 v
>>> Med lys: 13.9 v
>>>
>>> Hvis jeg måler direkte på udgangsledningen på generatoren er spændingen
>>> en anelse højere (ca. 0.2 volt ved begge målinger)
>>>
>>> Hvis jeg måler på D+ ledningen på generatoren, så er spændingen lige i
>>> underkanten af 12 volt??
>>>
>>> Non' der har et bud på hvad der kan være galt.
>>>
>>> Venlig hilsen
>>> Per
>>>
>>
>>
>> Skift kul i generatoren
>>
>> Prøvede det selv 3 gange menes jeg kørte i Sierraen . Ladelampe lyser
>> svagt under kørsel = nyt kul så slukkede den igen ;)
>>
>> Også kan den levere 14.3V både med og uden lys på ;)
>
> Jeg vil prøve kulskift
>
> Kan man købe kullene alene, eller skifter man hele broen der indeholder
> kul og regulator? (den der komplette "boks" der er skruet på bagenden af
> generatoren).
>
> Vh. Per
>
>
Jep det er hele klodsen der skal skiftes .. koster 120kr ca
Den er lidt tricky at få ud og i igen men ikke umuligt
OZ3BTO
| |
Hans L. Jørgensen (06-03-2006)
| Kommentar Fra : Hans L. Jørgensen |
Dato : 06-03-06 22:45 |
|
"OZ7PUS" <elbartodkspampam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:440b30ce$0$150$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>
> Jep det er hele klodsen der skal skiftes .. koster 120kr ca
> Den er lidt tricky at få ud og i igen men ikke umuligt
>
Nu er du igen for langt fremme i skoene Poul Erik.
Det er meget langt fra alle der er konstrueret sådan.
Tricky hvordan.
Mange har små huller gennem bagpladen, således at kullene kan fikseres i
topstilling ved at stikke et tyndt stykke ståltråd gennem hullet på
bagpladen og gennem hullet i kullene, du kan se det på kullene, der er et
hul gennem dem på ca. 1 mm., når bagstykket er monteret korrekt trækkes
ståltråden ud og kullene falder på plads.
MVH Hans
| |
Broegger (05-03-2006)
| Kommentar Fra : Broegger |
Dato : 05-03-06 09:17 |
|
"OZ7PUS" <elbartodkspampam@hotmail.com> skrev
news:440a7146$0$185$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
> Skift kul i generatoren
>
> Prøvede det selv 3 gange menes jeg kørte i Sierraen . Ladelampe lyser
> svagt under kørsel = nyt kul så slukkede den igen ;)
>
> Også kan den levere 14.3V både med og uden lys på ;)
Du skiftede garanteret hele regulatoren. For kullene kan ikke direkte få
ladelampenm til kun at gløde.
Når ladelampen gløder er det 90% sikkert regulatoren der er er forkølet.
--
Hilsen Thomas
du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...
http://www.broeggerklanen.dk
| |
Villy Jensen (05-03-2006)
| Kommentar Fra : Villy Jensen |
Dato : 05-03-06 18:00 |
|
Efter at have set div. tvivlsomme løsninger på dit problem kan jeg med
næsten sikkerhed sige at du skal søge løsningen uden for generatoren. Som et
af svarene er inde på skyldet problemet en spændingsforskel der kan stamme
fra et dårlig bundstykke i tændingslåsen, en dårlig forbindelse eller
lignende. Generatorens målinger synes at være som de skal. Hisen fra en
pensioneret mekanikker.
| |
Per (05-03-2006)
| Kommentar Fra : Per |
Dato : 05-03-06 18:39 |
|
"Villy Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:440b1991$0$165$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Efter at have set div. tvivlsomme løsninger på dit problem kan jeg med
> næsten sikkerhed sige at du skal søge løsningen uden for generatoren. Som
> et af svarene er inde på skyldet problemet en spændingsforskel der kan
> stamme fra et dårlig bundstykke i tændingslåsen, en dårlig forbindelse
> eller lignende. Generatorens målinger synes at være som de skal.
Hmm?
Jeg hælder nok mest til selve generatoren, da den "lave" spænding i
spændingsfaldet er at måle på generatoren (D+) når ladelampeforbilndelsen er
afmonteret.
Spændingen på den afmonterede ledning fra D+ når bilen lader er jo ligeså
høj som ladespændingen (ca. 14 volt), dvs. at forbindelsen gennem
tændingslås og ladelampe er ok? På generatoren derimod, måler jeg jo kun
knap 12 volt. = fejlen bør ligge der? - eller?
Derimod er jeg i tvivl om, hvor jeg billigst køber en ny
regulator/kulholder?
Vh. Per
| |
alexbo (05-03-2006)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 05-03-06 20:18 |
|
"Per" skrev
> Derimod er jeg i tvivl om, hvor jeg billigst køber en ny
> regulator/kulholder?
Ford er ikke nødvendigvis det dyreste sted, men ellers er der mange
autodelehandlere.
F. eks.
www.ftz.dk www.auto-g.dk
mvh
Alex Christensen
| |
diesel (05-03-2006)
| Kommentar Fra : diesel |
Dato : 05-03-06 22:08 |
|
Som jeg sagde mål generatoren ud med et oscskop, så kam man se med det samme om
det er dioder eller andet der er galt, to ledninger man sætter på og kigger på
skærmbillede, kurvene siger sandeheden med det samme.
Diesel
-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:62.61.132.151)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk
| |
alexbo (05-03-2006)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 05-03-06 22:50 |
|
"diesel" skrev
> Som jeg sagde mål generatoren ud med et oscskop,
Ja det siger du jo, men dels har jeg ikke problemer med min generator, dels
har jeg ikke noget oscskop.
Desuden handler mit indlæg om hvor man kan købe reservedele.
Du har muligvis gode grunde til at skrive gennem autoatlas, men jeg synes de
snylter på nyhedsgrupperne, de bringer indlæg beregnet for dette forum, som
om de er beregnet for autoatlas.
Din udbyder har sandsynligvis en nyhedsserver, så du kan skrive direkte i
grupperne.
mvh
Alex Christensen
| |
Ukendt (06-03-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 06-03-06 17:00 |
|
"Per" <per.ladingFJERN@FJERNemail.dk> skrev i en meddelelse
news:44098202$0$244$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hejsa,
>
> Her på det sidste er ladelampen på min gamle 2,0i DOCH begyndt at gløde
> ganske svagt. Jeg har oplevet i korte perioder at den går ud, men sjældent
> efterhånden.
> Non' der har et bud på hvad der kan være galt.
Det SKAL den gøre iflg. 1. manden på mit tidligere autoriserede
Ford-værksted.
Det gjorde det på hans da han kørte Sierra, så det skulle den også gøre på
min.
Jeg sagde blot, at den "jo heller ikke er helt ny mere", og fik
et andet værksted til at sætte en ombytter generator på, og
så lyste den ikke svagt mere.
| |
Per (07-03-2006)
| Kommentar Fra : Per |
Dato : 07-03-06 13:31 |
|
> Det SKAL den gøre iflg. 1. manden på mit tidligere autoriserede
> Ford-værksted.
> Det gjorde det på hans da han kørte Sierra, så det skulle den også gøre på
> min.
>
> Jeg sagde blot, at den "jo heller ikke er helt ny mere", og fik
> et andet værksted til at sætte en ombytter generator på, og
> så lyste den ikke svagt mere.
Ja, så'n kan man jo også slippe af med kunderne...
Vh. Per
| |
|
|