BMW 740i reservedele osv..TØR jeg !
Fra : T.S.

Dato : 03-03-06 13:35

Hej.
Er blevet lidt i tvivl. Er forelsket i en gammel bimmer fra 1994 ( 740i) til
omkring de 200.000kr.
Den har gået ca 210.000km.
Nå , men jeg så et eller andet sted , at f.eks. udstødningen til en 850i
kostede 50.000kr...Ikke lige min
pengepung der kan holde til det ! :))
Så nu spekulerer jeg jo på om jeg tør købe en 740i , såfremt de har de samme
reservedelspriser :))
Er der et eller andet sted hvor jeg kan se priser på reservedele til en 740i
? Har ledt , men synes kun der står ring ?
Er det i det hele taget en fornuftig ide at spendere så mange penge på en
gammel bimmer ? ( Nej vel , men den styrer for vildt , som min knægt ville
sige det ! )
Der skal jo være plads til tre halvstore børn på bagsædet , så en 325i går
ikke !
Har hørt fra kollegaer at her skulle være mange hjælpsomme folk som ved en
masse om biler.

MVH TS

Fra : T.S.

Dato : 03-03-06 13:49

"T.S." <stenvej@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke !
> Har hørt fra kollegaer at her skulle være mange hjælpsomme folk som ved en

Fik en mail om at det var forkert gruppe ? Undskylder.

TS.

Fra : Møller

Dato : 03-03-06 14:34

"T.S." <stenvej@gmail.com> wrote in message

> Fik en mail om at det var forkert gruppe ? Undskylder.
>
> TS.

Hvem skulle dog sige at det er den forkerte gruppe, det er dem mest
kompetente gruppe for den slags spørgsmål, og alt anden der bare ligner
noget om biler, alt fra ferietur til Italien til renovering af
hydraulikpumpe. Tur med gutterne i BiB med spisning bagefter.
Jeg kunne tænke mig, at en eller emsig person vil smide dig over i
DK.teknik.bil.
Dk.fritid.bil er den mest omfattende bilgruppe, så jeg håber, at du får
svar.
Bimmere er ikke min stærke side m.h.t. priser på reservedele. Med de er da
skægge at køre i, et af de få mærker der er tilbage med skub i stedet for
træk.
Men prisen på udstødning til 50 kkr lyder lige i overkanten, mon du ikke kan
få 5% rabat et eller andet sted

http://www.ferrita.com/default.asp?c=shop&cat=2&subcat=115&id= Har da
rustfri fra cat og bagud for ca 10.000,- SEK ( x 0.8)

BMW 740 iAL E32 SPORT - Art. nr: BWK 74001B
Årsmodell: (-93-) / Specifikation: Från kat och bakåt

- OBS! Detta avgassystem måste tillverkas direkt på bil vid någon av våra
filialer eller partners. Det är alltså ej ett leveransbart system. Klicka på
länken Partens/Filialer här nedan, för att se var du kan få systemet
tillverkat

Partners/Filialer

Pris inklusive obearbetade ändrör. Pristilägg för polerade ändrör se
modeller och pris vid universaldelar.

Pris inkl. moms och montering.

Møller

Fra : T.S.

Dato : 03-03-06 16:18

"Møller" <em@g2.n.dk> skrev i en meddelelse

> en
> går
> en

NU ved jeg det ! Det var vist på www.bilbasen jeg læste at en BMW850i skulle
bruge 50.000kr
for et nyt udstødningssystem ex ! arbejdsløn ! :))
Ser lige om jeg kan finde linket.
TS

Fra : TDN

Dato : 03-03-06 16:28

> [...]
> skulle bruge 50.000kr
> for et nyt udstødningssystem ex ! arbejdsløn ! :))

Jeg mener at kunne huske at "Mogens" eller "BJ" herinde har fortalt at en af
beboerne længere henne af gaden måtte bøde i omegnen af kr. 50.000 for et
udstødningssystem. Mener det var i en tråd om køb af en større BMW, det blev
nævnt.

Mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-06 16:53

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> beboerne længere henne af gaden måtte bøde i omegnen af kr. 50.000 for et
> udstødningssystem. Mener det var i en tråd om køb af en større BMW, det

Det rene vanvid hvis det passer.
Selv med en timepris på 600 Kr er det billigere at få svejst et komplet
system sammen hos en smed, end at give 50.000 Kr for et originalt

--
Tom

Fra : Leo_Jensen

Dato : 03-03-06 13:58

Glem det. Dette er den eneste rigtige gruppe at spørge i

Med en 1992 Jaguar XJ6 har jeg været igennem de samme overvejelser.
Her er reservedele er ikke RIGTIG dyre, og der er mange ophuggerdele at
finde uden for DK, nogen vil måske mene jeg kommer til at købe flere
end BMW-ejeren, men de første 10000 km er nu gået helt smertefrit.
Det eneste tidspunkt smilet krakelerer lidt er når der skal tankes...

Leo

Fra : ena

Dato : 03-03-06 16:50

> [...]
> ikke !
> Har hørt fra kollegaer at her skulle være mange hjælpsomme folk som ved en

BMW har sænket deres reservedelspriser markant de sidste 3 år - jeg er gået
over til kun at købe org. dele da OEM dele er lige så dyre eller dyrere end
org. dele

Så det er en gammel skrøne den med at BMW er dyr i reservedele - min Volvo
er markant dyrere i dele (for slet ikke at tale om min Hyundai)

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-06 17:50

> [...]
> ikke !
> Har hørt fra kollegaer at her skulle være mange hjælpsomme folk som ved en

Køb du Rolig den fine gamle E32´er hvis du skal bruge stumper eller hjælp er
der følgende muligheder udover her selvfølgelig:

Reservedele:
www.koed.dk Sælger både originale, og OEM reservedele til konkurrencedygtige
priser.
www.schmiedmann.com Sælger både originale, og OEM reservedele til lidt
dyrere priser end koed.
www.ebay.de tysk auktionsside hvor du både kan finde nyt, og brugt men se
dig for i mange tilfælde kan koed være med på prisen når fragten er
indregnet.

Teknisk viden/ hjælp:
www.bmwe34.dk/forum
www.bmw-club.dk kræver dog medlemskab for, at kunne spørge og svare.

--
Dannie
Kawasaki ZZ-R1100 - 1995 http://www.zx-r.dk

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-06 20:31

Af en eller anden grund mangler slutningen af mit tidligere indlæg men det
er så her.

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 03-03-06 19:34

> [...]
> ikke !
> Har hørt fra kollegaer at her skulle være mange hjælpsomme folk som ved en

Hej

www.quickpot.dk har godt nok ikke en 740i på deres hjemmeside, men en 735i,
og til den koster en udstødning 6.225,-.

Mvh. Peter

Fra : Mogens...

Dato : 03-03-06 20:04

"T.S." <stenvej@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Er blevet lidt i tvivl. Er forelsket i en gammel bimmer fra 1994 ( 740i)
> til omkring de 200.000kr. Den har gået ca 210.000km.

Forståeligt...

> Nå , men jeg så et eller andet sted , at f.eks. udstødningen til en 850i
> kostede 50.000kr...Ikke lige min pengepung der kan holde til det !

Der findes alternative indkøb - uoriginalt eller brugte dele...

> Så nu spekulerer jeg jo på om jeg tør købe en 740i , såfremt de har de
> samme reservedelspriser

Hvad kører du i nu eller tidligere?

> Er der et eller andet sted hvor jeg kan se priser på reservedele til en
> 740i ? Har ledt , men synes kun der står ring ?

Jeg kan se, at andre har nævnt nogle relevante links...

> Er det i det hele taget en fornuftig ide at spendere så mange penge på en
> gammel bimmer ?

Ja da...

> Har hørt fra kollegaer at her skulle være mange hjælpsomme folk som ved en
> masse om biler.

Det er der som regel også. Dit største problem, som jeg ser det,
vil være brændstofforbruget. V8'eren sluger en del...

/Mogens
'03 BMW 530d Touring :)