Skoda service Flensburg
Fra : Onix

Dato : 02-03-06 10:04

Hej NG

Min Fabia skal til 3 års eftersyn 45.000 km.

Overvejer at få det foretaget i Flensburg, da jeg kun bor 100 km fra
grænsen., så det er en lille times kørsel og så kan der tankes øl mv ved
samme lejlighed

Har nogle herinden erfaring med service af Skoda hos Skoda i Flensburg?

Ved I hvad prisen er?

Hvad er Jeres holding herinde til mobilitetsservice. Min bil har det da jeg
har fået den serviceret hos min aut. forhandler. Men har fået besked om at
hvis jeg får det foretaget udenfor DK vil min moblitetsservice bortfalde for
altid. Her tænker jeg at man vel bare kunne melde sig ind i Falck og det
koster jo cirka 500 kr årligt.

Håber I kan svare.

Onix

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-06 11:48

Onix wrote:
> [...]
> moblitetsservice bortfalde for altid. Her tænker jeg at man vel bare
> kunne melde sig ind i Falck og det koster jo cirka 500 kr årligt.

Det lyder mærkeligt. Hvem har sagt at mobilitetsservicen bortfalder? Jeg har
en VW og har spurgt hos VW-importøren (Semler Gruppen), og de siger at
sålænge det er et autoriseret VW-værksted i udlandet - og man får det
autoriserede stempel i servicehæftet, så er der ingen problemer med at
beholde mobilitetsservicen. Jeg har det endda sort på hvidt i en email.
Fordi, hvad nu hvis man arbejder i udlandet i 3 måneder og ens bil skal til
service? Det kan da ikke passe at man skal køre hjem fra fx.. Spanien for at
få foretaget service i Danmark.. Prøv at skriv til Skoda importøren.
Jeg vil nødig undvære mobilitetsservicen.
Og ps, det er sandsynligvis billligere at få foretaget service i Flensburg,
men måske ikke så meget at det kan betale sig at køre efter det. Jeg plejer
at maile rundt til en radius af 60-70 km til VW-forhandlere og få priser på
service. Det svinger eksempelvis fra 3500 kr. i Kolding til 2100 kr. i
Billund. I Tyskland kan det måske gøres for 1900 dkr. Bare et eksempel.

MVH Ole

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 02-03-06 12:06

> [...]
for
> altid. Her tænker jeg at man vel bare kunne melde sig ind i Falck og det

Det lyder da helt hen i hegnet, at mobilitetsservicen skulle være betinget
af at servicen blev foretaget i Danmark ??
At tænke sig at en ordning som er dækkende i hele europa (Skodaer i de andre
lande har jo samme mobilitetsgaranti) skulle være begrænset til at service
skal foretages i det land den er solgt i.
Hvem har fortalt dig det ? - er det din forhandler ? - og i givet fald hvem
er det ?
Næste skridt må, som Ole foreslår, at kontakte Skoda DK og spørge dem.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Onix

Dato : 02-03-06 13:23

Hej

Skoda Danmark har jeg kontaktet og jeg har pr. mail svar fået besked om at
den bortfalder ved service i fx Tyskland da udgiften til mobilitetsservice
er betinget af den foretages i Danmark fordi det er forhandlerne i Danmark
der afholder udgiften............?

Vh

Onix

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 02-03-06 13:36

> [...]
> er betinget af den foretages i Danmark fordi det er forhandlerne i Danmark

Hej Onix,

Jeg er meget forundret ! - men i og med at du jo har forespurgt hos
importøren er der jo nok ikke noget at gøre ved det.
Mange tak for oplysningen, så ved jeg jo at jeg ikke behøver at kigge over
hegnet når min O2'er en gang skal serviceres for første gang. (Jeg bor selv
ca. 40 km fra Flensborg.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Keld Mortensen

Dato : 02-03-06 13:42

Så er spørgsmålet om ikke der, for mobiliteten, betales så høj
en merprs ved service og rep. hos den autoriserede forhandler,
at du i sidste ende selv betaler for det - sådan oplever jeg det
i hvert fald med min AUDI, så næste gang hedder det tyskland
eller uautoriseret.
Mvh
Mort1

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-03-06 14:11

Keld Mortensen skriver:

> Så er spørgsmålet om ikke der, for mobiliteten, betales så høj
> en merprs ved service og rep. hos den autoriserede forhandler,
> at du i sidste ende selv betaler for det

Selvfølgelig gør man det.

Men mit sidste eftersyn, der fortsatte mobilitetsservicen kostede 1308
kr.
Det kan jeg ikek betale et "uautoriseret" eftersyn og et falckabbonnemt
med.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Mort1s1

Dato : 02-03-06 18:16

> [...]
> kr.
> Det kan jeg ikek betale et "uautoriseret" eftersyn og et falckabbonnemt

Helt enig, men jeg erindrer ikke et eftersyn der koster under 3 gange 1308,-
det gør jo en forskel, så - hvis du vel røbe hvor/hvem der er dit væksted,
så er der jo noget at gå efter ?!

Mort1

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-03-06 18:55

Mort1s1 skriver:

> Helt enig, men jeg erindrer ikke et eftersyn der koster under 3 gange 1308,-
> det gør jo en forskel, så - hvis du vel røbe hvor/hvem der er dit væksted,
> så er der jo noget at gå efter ?!

VW i Ålestrup.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-06 21:44

Onix wrote:
> [...]
> mobilitetsservice er betinget af den foretages i Danmark fordi det er
> forhandlerne i Danmark der afholder udgiften............?

Hmm, okay. Så må det jo passe. Men her er min korrespondance med VW:

Vedr. VW mobilitetsservice.

Til Semler Gruppen

Jeg er interesseret i at vide, om den gratis mobilitestsservice der følger
alle nye VW biler, bliver forlænget hvis man får bilen serviceret på et
autoriseret tysk VW værksted?
I jeres informationer står intet om, at service SKAL foregå på et dansk
værksted.

MVH

Kære Ole

Jo, mobilitetsservice gælder selv om du vælger et autoriseret værksted i
Tyskland.

Med venlig hilsen / Kind regards

Henrik Hagen
Informationschef / PR Manager
hh@semler.dk
Skandinavisk Motor Co. A/S
Tlf. (dir.) +45 4328 8174
Mob. +45 2146 4404
Fax +45 43 63 63 38

Fra : Anders Majland

Dato : 02-03-06 18:05

> Min Fabia skal til 3 års eftersyn 45.000 km.

For det første eftersyn gav vi 2342,98 i Hobro (ved km26137)

> Ved I hvad prisen er?

Har du spurgt hvad prisen er lokalt ?

/A

Fra : Michael Pagh

Dato : 02-03-06 21:17

> [...]
> samme lejlighed
>
> Har nogle herinden erfaring med service af Skoda hos Skoda i Flensburg?

Jeg har haft fat i Skoda i flensborg for en 3 ugers tid siden for at høre
prisen på hhv. olieservice og 60K service på en Fabia 1.4 MPI 68 hypper.
Umiddelbart lød det til at det var generelle priser for benzin modeller, men
her er ihvertfald hvad jeg fik at vide.:

Olie service kostede 100 euro, altså omkring 750-800kr. Gav 999,5kr for det
samme hos autocentralen i Kolding, så det gad jeg ikke køre efter, bor
trodsalt 80km fra grænsen.

Ang, 60K service, så kostede det 290euro, altså omkring 2300kr, hvilket jeg
syntes lyder som en fair pris. Jeg er ikke helt sikker på at han fik helt
fat i det med 60K service, men det var ihvertfald sådan et service der skal
udføres hvert år. Mit tyske er ikke ligefrem perfekt, og det var egentlig
også bare en nogenlunde pris jeg skulle have, da det kun var olie-service
der havde min interesse på tidspunktet. Ved ikke om de har en dernede der
kan snakke dansk?

> Hvad er Jeres holding herinde til mobilitetsservice.

Hvad går det ud på, er det bare en slags DK Autohjælp/Falck abb.?

MVH
Michael