erfaring mht Regler vedr. tågeforlygter
Fra : Allan Jensen \(275~

Dato : 28-02-06 07:23

news:4403112B.1FFDDA2A@du.kan.finde.den...
> Martin skriver:

Det er underligt det du siger - for de fleste tyskproducerde biler
overholder de regler allerede når de kommer til DK

desværre begynder de respektive importører så på alverdens tryllekunster
for
at lave en eller anden form for kørelys. - og så billigt at det ikke
forbliver lovligt.

Hvis man feks erstatter den originale lyskontakt med en model med indbygget
kørelys funktion - og husker at erstatte en kortslutningsbøjle i relæbox
med et relæ -
så virker såvel kørelys som tågelys i henhold til forskrifterne i såvel DK
som Tyskland.

På mine Golf 3 biler - havde importøren glemt at erstatte en
kortslutningsbøjle i relæbox med et relæ,
så derfor kunne man ikke slukke for kørelys når tågelys blev aktiveret.

På min kammerats Opel Astra - var probemet at samme karakter - så også der
kom det til at virke når man erstattede en kortslutningsbøjle med et relæ.

På en kollegas Octavia - samme type problem - og løsning

så min konklution - de sjusker fælt når de skal klargøre en bil til de
danske kunder.

Mvh Allan

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-02-06 16:30

" Allan Jensen (2750)" <mail@mail.dk> skrev i en meddelelse

> På mine Golf 3 biler - havde importøren glemt at erstatte en
> kortslutningsbøjle i relæbox med et relæ,
> så derfor kunne man ikke slukke for kørelys når tågelys blev aktiveret.

Kunne man lige trække lidt erfaring?

Jeg mangler at fortælle min autoradio at det er blevet nat. Kørelys er inkl.
instrumentbelysning, - derfor er det lidt problematisk.

Har du en løsning på det?

Som det er nu går jeg ind i menuen på radioen for at fortælle at den godt
kan dæmpe sig (på lyset).

--
Per, Esbjerg

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-02-06 16:49

Per Henneberg Kristensen skriver:

> Har du en løsning på det?

Skru ned for instrumentbelysningen når det er dag...

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-02-06 17:31

> Per Henneberg Kristensen skriver:

> Skru ned for instrumentbelysningen når det er dag...

Det er selvfølgelig en mulighed. Men har du en der virker uden manuel
indblanding? :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-02-06 17:55

Per Henneberg Kristensen skriver:

> Det er selvfølgelig en mulighed. Men har du en der virker uden manuel
> indblanding? :)

Det var den jeg brugte i min 3'er. Det ga samtidigt den mulighed at jeg
kunne ændre på lysstyrken i radio under kørsel, hvis jeg havde lyst...

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?