/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hader kværnede skruer. >:-( og pivende rem~
Fra : Dak


Dato : 27-02-06 16:20

Nu lykkedes det mig at frembringe atter en k-skrue. Jeg skulle jo som de
fleste gange "bare" havde strammet den rem som kører rundt ude på motoren.
Ja det er jo 2 skruer/møtrikker som skal løsnes og så ellers trække i
alternatoren/generatoren så den strammes ud og spænde til.

Men ak og ve, den øverste skrue er blev kværnet da jeg prøvede at skrue den
af men heldigvis kom den af lige inden den blev kværnet helt. :-/ så jeg
kunne godt stramme den igen men det hjalp ikke så meget på remmen, så
krydser fingre på at den ikke hopper af eller piber for meget inden jeg kan
få den på værksted. Håber det kun tager en time da det jo kun er
udskiftning af skrue og ny rem på.

Nogen som ved prisen på sådan en rem fætter?


Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap




 
 
Per Beer Hansen (27-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 27-02-06 17:04

Dak wrote:
> Nu lykkedes det mig at frembringe atter en k-skrue. Jeg skulle jo som
> de fleste gange "bare" havde strammet den rem som kører rundt ude på
> motoren. Ja det er jo 2 skruer/møtrikker som skal løsnes og så ellers
> trække i alternatoren/generatoren så den strammes ud og spænde til.

Din bil har da automatisk remstrammer til rib-remmen.
Du skal ikke løsne noget ved generatoren for at spænde remmen, den spændes
af det fjederbelastede remhjul ca. i midten af det hele.

>
> Men ak og ve, den øverste skrue er blev kværnet da jeg prøvede at
> skrue den af men heldigvis kom den af lige inden den blev kværnet
> helt. :-/ så jeg kunne godt stramme den igen men det hjalp ikke så
> meget på remmen, så krydser fingre på at den ikke hopper af eller
> piber for meget inden jeg kan få den på værksted. Håber det kun
> tager en time da det jo kun er udskiftning af skrue og ny rem på.
>
> Nogen som ved prisen på sådan en rem fætter?

Skift den selv (nok noget af det nemmeste man kan lave på en Sierra DOHC) og
køb den f.eks. hos Onkel Høyer, mener at den koster under en hund.
Bare husk at sige om din bil f.eks. har servo eller aircondition, som også
drives af rib-remmen.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer



Dak (27-02-2006)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 27-02-06 20:23


> Din bil har da automatisk remstrammer til rib-remmen.
> Du skal ikke løsne noget ved generatoren for at spænde remmen, den spændes
> af det fjederbelastede remhjul ca. i midten af det hele.
>

Der tror jeg faktisk du er forkert på den. Min har hverken servo eller air.
og det er kun i tilfælde man har de ting at der også er en autostrammer på.

Dette står der i haynes:
DOHC models

12 Three different types of drivebelt arrangement are used, depending on
model (see illustrations). On models without power steering, the drivebelt
is tensioned by moving

the alternator. On models with power steering, the power steering pump is
also driven by the coolant pump/alternator drivebelt and an automatic belt
tensioner is fitted (see

illustration). On models with air conditioning, the drivebelt drives the
alternator, coolant pump, power steering pump and air conditioning
compressor, and an automatic

belt tensioner is fitted.

Så sådan noget nymodens stads som en automatisk strammer har jeg ikke.



>Skift den selv (nok noget af det nemmeste man kan lave på en Sierra DOHC)
og
> køb den f.eks. hos Onkel Høyer, mener at den koster under en hund.
> Bare husk at sige om din bil f.eks. har servo eller aircondition, som også
> drives af rib-remmen.
>

Ja, det er jo noget af det letteste meeeeeen.... min bil er ikke som alle
andres. Som sagt så er den/gevindet kværnet og jeg kan højst sandsynligt
ikke få den ud igen og jeg kan bare ikke komme til selve skruen med noget
værktøj såsom en bidetang.

Desuden så skal den have en ny køler i og det koster alligevel kassen.
er begyndt at kunne se på vandstanden at hullet har udvidet sig en
lillebitte anelse.



Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap












Per Beer Hansen (27-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 27-02-06 22:00

Dak wrote:
>>
>
> Der tror jeg faktisk du er forkert på den. Min har hverken servo
> eller air. og det er kun i tilfælde man har de ting at der også er en
> autostrammer på.
> Så sådan noget nymodens stads som en automatisk strammer har jeg
> ikke.

Ja det kan jeg sq godt se, det er da noget pjat jeg har forsøgt at bilde dig
ind så
Sorry.

>
> Ja, det er jo noget af det letteste meeeeeen.... min bil er ikke som
> alle andres. Som sagt så er den/gevindet kværnet og jeg kan højst
> sandsynligt ikke få den ud igen og jeg kan bare ikke komme til selve
> skruen med noget værktøj såsom en bidetang.

Hvis du lige har haft den skruet løs, så sidder den vel ikke så pokkers fast
allerede igen ?

>
> Desuden så skal den have en ny køler i og det koster alligevel
> kassen. er begyndt at kunne se på vandstanden at hullet har
> udvidet sig en lillebitte anelse.

Ja det er desværre nogen gange dyrt at have bil

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer



Dak (28-02-2006)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 28-02-06 16:29


> Hvis du lige har haft den skruet løs, så sidder den vel ikke så pokkers
> fast
> allerede igen ?
>

Jo, fordi af en mærkelig grund så har jeg jo kun kværnet den i den retning
som man skruer når man skal have den af. Når jeg skal stramme den så gik det
fint nok. Så når jeg prøver at skrue den af så "smutter" den.


Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste