> Din bil har da automatisk remstrammer til rib-remmen.
> Du skal ikke løsne noget ved generatoren for at spænde remmen, den spændes
> af det fjederbelastede remhjul ca. i midten af det hele.
>
Der tror jeg faktisk du er forkert på den. Min har hverken servo eller air.
og det er kun i tilfælde man har de ting at der også er en autostrammer på.
Dette står der i haynes:
DOHC models
12 Three different types of drivebelt arrangement are used, depending on
model (see illustrations). On models without power steering, the drivebelt
is tensioned by moving
the alternator. On models with power steering, the power steering pump is
also driven by the coolant pump/alternator drivebelt and an automatic belt
tensioner is fitted (see
illustration). On models with air conditioning, the drivebelt drives the
alternator, coolant pump, power steering pump and air conditioning
compressor, and an automatic
belt tensioner is fitted.
Så sådan noget nymodens stads som en automatisk strammer har jeg ikke.
>Skift den selv (nok noget af det nemmeste man kan lave på en Sierra DOHC)
og
> køb den f.eks. hos Onkel Høyer, mener at den koster under en hund.
> Bare husk at sige om din bil f.eks. har servo eller aircondition, som også
> drives af rib-remmen.
>
Ja, det er jo noget af det letteste meeeeeen.... min bil er ikke som alle
andres.
Som sagt så er den/gevindet kværnet og jeg kan højst sandsynligt
ikke få den ud igen og jeg kan bare ikke komme til selve skruen med noget
værktøj såsom en bidetang.
Desuden så skal den have en ny køler i og det koster alligevel kassen.
er begyndt at kunne se på vandstanden at hullet har udvidet sig en
lillebitte anelse.
Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap