Mercedes Vito spørgsmål
Fra : Martin Jensen

Dato : 24-02-06 18:40

Hej

Jeg har et lille spørgsmål til mercedes vito kender

Jeg mener bestemt at mercedes vito modelerne havde problemer med motor el.
gearkassen da de første modeller kom frem,
var der ikke nogle modeller som stod af ? eller er jeg ved at blive gammel
og dement

Er der noget man skal tage højde for hvis man invistere i sådan en bil?

Mvh
Martin

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 24-02-06 19:11

"Martin Jensen" <fisdan@fisdan.dk> skrev i en meddelelse

> Er der noget man skal tage højde for hvis man invistere i sådan en bil?

Som med alt andet Mercedes: Rust :(. Især de først rustede som en midt-80'er
Fiat.

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-06 19:47

> [...]
> og dement
>
> Er der noget man skal tage højde for hvis man invistere i sådan en bil?

Man skal gå i en STOOOR bue uden om Vito. Det er det værste skrammel
Mercedes nogensiden har sendt ud af døren.
- Den ruster som et ondt dyr.
- Autogearkassen er det værste, de går MEGET ofte i stykker, nogle har
endda skiftet kassen flere gange
- En masse andre fejl

Den er simpelthen ikke værd at købe, find et andet mærke i stedet for

Mercedes burde hjemkalde alle der Vito'er

--
Tom

Fra : Anders

Dato : 24-02-06 20:30

"Martin Jensen" <fisdan@fisdan.dk> wrote in message
> [...]
> og dement
>
> Er der noget man skal tage højde for hvis man invistere i sådan en bil?

Jeg har selv haft en Vito og været yderst godt tilfreds.

Eneste anke jeg har ved den var rust.
Kig i bunden af døre + bagklap. Den fuge der er lagt imellem pladedelene må
ikke være ved at løfte sig.
Kig efter rust ved skinnen ved skydedøren.
Kig efter rust under det gummi der sidder ved dørhåndtag.

Problemmet med motorerne var at toppakningen røg + at det dyserne kunne
brænde fast så de praktisk var umulige at få skiftet uden hele topstykket
skulle skiftes.

Vito'en kører godt og bedre, syntes jeg, end Hiace og Transporter(T4)
Min gik i snit 12km/l og jeg kørte vel med 1-200 kg bagi.

De ting jeg måtte lave på 4 år /150KKM
Skifte kabel der går ud i døren ( ledninger knækket )
Ny kobling ved 180kkm ( selvforskyldt..... )
Ny bagpotte ved 170kkm
Bremseklodser
Drivaksler (lavet på garanti MB skiftede begge selvom kun 1 var deffekt !!)

Mvh
Anders

Fra : TDN

Dato : 24-02-06 21:00

> [...]
> og dement
>
> Er der noget man skal tage højde for hvis man invistere i sådan en bil?

Hermed FDM brugtbilstest:

http://www.fdm.dk/motor/pdf/11-2001/brugtbiltest.pdf

Den er vist ikke uden problemer.....

Mvh
Thomas

Fra : Mogens...

Dato : 25-02-06 11:32

> [...]

> gearkassen da de første modeller kom frem,
> var der ikke nogle modeller som stod af ? eller er jeg ved at blive gammel

Man skal jvf, Autobild gå langt uden om dén bil - de fejler alt muligt
mærkeligt, hvilket også har været nævnt hér i gruppen. Husker bl.a. om
een, som fik ny motor efter 75 km...

> Er der noget man skal tage højde for hvis man invistere i sådan en bil?

Lars Vestman skriver:
Som nogen (måske) har bemærket så kører jeg p.t. i en MB Vito på mit
arbejde. Den kan under ingen omstændigheder anbefales.

I den station jeg kører fra har vi 17 varevogne, 14 HiAce´er og 3
Vito´er. Jeg har kørt i HiAce i over 3 år, men har de sidste 2 måneder
kørt i Vitoen. Mage til elendig kvalitet skal man lede længe efter...
At de så samtidig er væsentlig ringere mht. ergonomi er så noget
andet.

Kan det være rigtigt at de alle 3 nu er behæftet med ligeså mange fejl
(hvis ikke flere) end alle HiAce´erne tilsammen... - jeg mener man
(firmaet - ikke jeg) betaler da for noget som gerne skulle være ud
over det sædvanlige.

Af latterlige fejl kan nævnes:
Knækkede lyskontakter i skydedøre
Skinneføringsarm i skydedør bliver løs (igen) efter ca. 5.000 km´s
brug
(bykørsel)
Ustandseligt brændte pærer
Poltergeist i det originale c.-låsesystem
Bagrudeviskere standser ofte ikke i hvilestilling
Armlæn på førersæde med meget svag montering
Bagdør med "jammet" åbnehåndtag
Elspejle virker når de selv har lyst
O.s.v.

Det skal understreges at ovennævnte fejl er konstateret på alle 3
Vito´er. De har hver især andre fejl.

Jeg har ladet mig fortælle at det udelukkende skyldes at den er bygget
i Vittoria i Spanien, men man skulle da tro at den kørte gennem samme
kvalitetes-kontrolprogram som en tysk MB...?

Nu mener I måske at jeg burde skrive alt dette på en-eller-anden
bilbrokke-side, men jeg håber bare på at kunne forhindre en af Jer i
måske at anskaffe en Vito en dag.

--
M.v.h.
Lars Vestman

Fra : Mogens...

Dato : 25-02-06 14:24

UHA -> www.mandagsbil.dk/asp/oversigt/oversigt_modeller.asp?BilmodelId=413

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-06 20:36

> "Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> UHA -> www.mandagsbil.dk/asp/oversigt/oversigt_modeller.asp?BilmodelId=413

Ja det er temmelig uhyggelig læsning med alle de motor og gearkasseproblemer

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-02-06 16:31

Martin Jensen skriver:

> [...]
> og dement
>
> Er der noget man skal tage højde for hvis man invistere i sådan en bil?

Rust.

Ud over det, kører de fortrinligt. Den nyeste model er baghjulstrukket
og noget mere retningsstabil end den gamel. Har i de sidste 1½ år kørt i
en 115CDI af nyeste aftapning. Dog har jeg pladsproblemer, jeg har sædet
helt tilbage i skinnerne og kunne alligevel godt bruge lidt mere plads.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : kenneth T

Dato : 26-02-06 22:44

> Er der noget man skal tage højde for hvis man invistere i sådan en bil?

Jeg har en, og er godt tilfreds.
Min er fra før misundelses afgiften som kom i 06/98.
Den kører fint nok, den har lidt rust, men det har de fleste kassevogne jo
når de bliver 9år.
Jeg valgte mellem Transporter og Vito, de er tilsyneladende ca lige angrebne
i den aldersgruppe, men vitoen koster det samme som en transporter der er
nogle år ældre.

-
MVH
Kenneth