Blokeret hjul
Fra : lg

Dato : 24-02-06 15:46

Jeg har haft det ene baghjul blokeret, men kunne få det løsnet ved at banke
let på hjulboltne. Jeg går du fra det var bremsen der havde sat sig.
Problemet er jeg kører til Norge på søndag, så jeg vil lige høre om det er
noget der skal lave med det samme, eller kan jeg roligt køre og få det
lavet efter ferien.

Mvh Lars G.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-02-06 16:22

lg wrote:
> [...]
> sig. Problemet er jeg kører til Norge på søndag, så jeg vil lige høre
> om det er noget der skal lave med det samme, eller kan jeg roligt

Har bilen stået stille længe?
Den har formentlig tromler bagi, ikk?

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-02-06 16:58

lg wrote:
> [...]
> sig. Problemet er jeg kører til Norge på søndag, så jeg vil lige høre
> om det er noget der skal lave med det samme, eller kan jeg roligt

Jeg ville ikke køre til Norge (eller andre steder hen), med en defekt
bremse.
Har du selv mulighed for det, så hiv baghjul og tromle af i morgen og tjek
hvad der er galt (nedslidte bremser eller hvad ?).

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Mikkel Lund

Dato : 24-02-06 16:59

lg skrev:
> [...]
> Problemet er jeg kører til Norge på søndag, så jeg vil lige høre om det er
> noget der skal lave med det samme, eller kan jeg roligt køre og få det

Der skal ikke bankes let, den skal _bare_ ha' med gummihammeren.

Hilsen Mikkel

Fra : Bruno lind

Dato : 24-02-06 17:45

hvis det er tromlebremse kunne det være bremsebelægningen der har sluppet
bakkerne!!! Så få hellere checket de bremser...

mvh b.l

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 24-02-06 17:56

Bruno lind wrote:
> hvis det er tromlebremse kunne det være bremsebelægningen der har sluppet
> bakkerne!!! Så få hellere checket de bremser...

De skal checkes ja... men umiddelbart vil jeg sige at der er større
risiko for at det blot er håndbremsen der har sat sig og lige skulle
'overbevises'.

Bremserne bør dog checkes igennem og evt. renses inden længere køreture,
men at male fanden på væggen er måske også lidt overkill.

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-06 19:43

"lg" <larsgantzhorn@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Problemet er jeg kører til Norge på søndag, så jeg vil lige høre om det er
> noget der skal lave med det samme, eller kan jeg roligt køre og få det

Jeg tror ikke du skal bekymre dig over det. Det sker ofte med tromlebremser
når der kommer vand i tromlen og bakkerne ruster fast. Man kan også få det
løsnet ved at give godt med gas og så slippe koblingen hårdt i 1. gear.
Det er slet ikke sikkert at der er noget som helst at se i tromlen, da denne
rust bliver slidt væk ved bare et par opbremsninger

--
Tom

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-02-06 22:51

Tom wrote:

> [...]
> helst at se i tromlen,
> da denne rust bliver slidt væk ved bare et par opbremsninger

Ville du køre på ferie/langtur med en muligvis defekt bremse ?
Jeg gad ikke holde i Norge (eller nogen andre steder ) med en
defekt/hængende bremse, så ville det være noget nemmere at tjekke/ordne det
hjemmefra inden turen..

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport