ALD Bilsalg - erfaringer ?
Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 23-02-06 22:27

Eller bare rygter - Nej, helt alvorligt: holder de den kvalitet, de lover
og gør de virkeligt så meget ud af at bruge FDM-atteste, som de avertere med
på deres side ?

På nogle måder lyder ideen jo helt fornuftig - hvis de fører den ud i livet
!

Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 23-02-06 22:39

"Jesper Hedegaard" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> avertere med på deres side ?
>
> På nogle måder lyder ideen jo helt fornuftig - hvis de fører den ud i

Hej

Jeg købte bil hos ALD og det holder! De lavede alt hvad FDM-rapporten sagde.

Peter Brandt Jørgensen
peterFJERNES@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 1000 vitser og sprogblomster!!!)

Fra : Thomas Krath

Dato : 24-02-06 00:38

> [...]
> de avertere med på deres side ?
>
> På nogle måder lyder ideen jo helt fornuftig - hvis de fører den ud i

Det er et af Danmarks største leasingselskaber. Vi leaser biler af ALD og
der er aldrig problemer.

--
Mvh/TK
http://www.tkrath.dk/forum/dfb/performance-vectra.wav

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-02-06 11:22

Jesper Hedegaard wrote:
> Eller bare rygter -

Nej ALD Bilsalg er meget seriøse.
Jeg kender lidt til dem og ved at de yder en god service ifm bilsalg.
I øjeblikket har de også ca. 1200 biler stående til salg, så det burde være
muligt at finde bare én, som man kan bruge

> Nej, helt alvorligt: holder de den kvalitet,
> de lover og gør de virkeligt så meget ud af at bruge FDM-atteste, som
> de avertere med på deres side ?

Stort set alle deres brugte biler, er jo tidligere leasingbiler og er derfor
passet og plejet på værksteder efter alle kunstens regler.
Og så hjælper det jo også lidt, at FDM har lejet sig ind i deres bygning, så
de ikke har så langt til dem for test

> På nogle måder lyder ideen jo helt fornuftig - hvis de fører den ud i
> livet !

Det gør de.
Skulle jeg købe en nyere bil, så ville jeg overhovedet ikke betænke mig med
at handle der.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Henning

Dato : 24-02-06 11:55

>Stort set alle deres brugte biler, er jo tidligere leasingbiler og er derfor

Leasingbil = firmabil. Og vi ved jo godt hvordan de fleste firmabiler
bliver kørt! En FDM-test afslører ikke fejl og slidtage i
motor/kobling/gearkasse.

Fra : C. Caspersen

Dato : 24-02-06 12:57

"Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> skrev i en meddelelse

> Leasingbil = firmabil. Og vi ved jo godt hvordan de fleste firmabiler
> bliver kørt! En FDM-test afslører ikke fejl og slidtage i
> motor/kobling/gearkasse.

Det er dig og mig, som er ansat i firmaerne. Jeg ved ikke med dig, men jeg
behøver ikke at ødelægge biler, bare fordi det ikke er min egen personligt.

At firmabiler pr. definition bliver pint er noget ævl. Jeg vil endda gå så
langt som at sige, at firmabiler bliver bedre vedligeholdt end
gennemsnitsbilen, fordi brugeren ikke skal tænke på værksteds- pg
vaskeregninger.

/Caspersen

Fra : J.L.

Dato : 24-02-06 13:14

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> wrote in message
> [...]
> langt som at sige, at firmabiler bliver bedre vedligeholdt end
> gennemsnitsbilen, fordi brugeren ikke skal tænke på værksteds- pg

Lad være med at være så "blå-øjet" at tro på at de bliver passet meget bedre
end alle andre biler ....... leasingselskaberne LEVER af at "udleje" bilerne
incl. varetage vedligeholdelsen af bilerne. Og det er alene et spørgsmål om
at holde udgifterne så langt nede som overhovedet muligt, hvilket giver ALD
et bedre forretningsgrundlag ......

Jeg har fra min tid som mekaniker haft med AVIS leasing-biler at gøre (jeg
ved godt at det ikke er ALD !!!) ..... og der måtte ikke laves noget som
helst ekstra på bilerne, uden at det var strengt nødvendigt ....... det
ville de simpelthen ikke betale for .......

Derudover havde man lavet en aftale med Mobil1, som havde lavet et elelr
andet "salgsgimmick" om at deres motorolie kunne køre 100.000 km alene med
efterfyldning !!!!!!! ... selvfølgelig med filterskift, og KUN efterfyldnig.

Viskerblade .... glem det ..... medmindre de hang i laser !!!

og sådan kunne jeg faktisk blive ved .....

Så spørger du mig ...... SÅ VILLE JEG IKKE RØRE EN TIDLIGERE LEASINGBIL
.......... med en fremmed mands p.. på en ti meter lang stage !!!!

Mvh J.L

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 24-02-06 13:40

J.L. wrote:

> [...]
> efterfyldning !!!!!!! ... selvfølgelig med filterskift, og KUN efterfyldnig.

Kan du lige forklare mig hvordan man skifter filter på en
gennemsnits-personbilsmotor, uden at skulle tappe olien af?

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : J.L.

Dato : 24-02-06 13:50

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in message

> Kan du lige forklare mig hvordan man skifter filter på en
> gennemsnits-personbilsmotor, uden at skulle tappe olien af?

Hvad er det du vil vide ??? ..... du skruer filteret af og sætter et nyt på
........ derefter fylder du ca. 1/4 - 1/2 liter ny olie på motoren !!!!

Man skal ikke have olien af motoren for at kunne skifte filteret !! .....

Mvh J.L

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 24-02-06 15:43

J.L. wrote:

> [...]
> ....... derefter fylder du ca. 1/4 - 1/2 liter ny olie på motoren !!!!
>
> Man skal ikke have olien af motoren for at kunne skifte filteret !! .....

Jeg ville bare tro at olien pissede ud?

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-02-06 16:11

Lars L. Hansen skrev:

> Jeg ville bare tro at olien pissede ud?

Kun det der er i filteret - hvis man er uheldig
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Henrik B.

Dato : 26-02-06 15:09

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg ville bare tro at olien pissede ud?

Nope, det ligger nede i bundkarret.

Knald & Luffe - Dét rykker!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-02-06 13:44

"J.L." <JL@ingenting.dk> wrote in

> Så spørger du mig ...... SÅ VILLE JEG IKKE RØRE EN TIDLIGERE
> LEASINGBIL ......... med en fremmed mands p.. på en ti meter lang stage

Bare rolig - du er ikke ene.

Personligt skal jeg heller ikke have fat i en tidligere leasing/firmavogn.

Fuld servicebog er ikke lig med vedligeholdt bil.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Fra : C. Caspersen

Dato : 24-02-06 16:30

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse

> Fuld servicebog er ikke lig med vedligeholdt bil.

Nej, men udover de personer som færdes i denne nyhedsgruppe, og som jo ved
alt om biler, findes den grå masse, som ikke ved en skid, og troligt kører
deres bil til service når de skal og ikke en disse mere, medmindre en eller
anden advarselslampe lyser.

Det drejer sig om 99% af den danske bilpark - det er dem vi alle køber af,
når vi køber brugt.

/Caspersen

Fra : Henrik B.

Dato : 26-02-06 15:10

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse

> Bare rolig - du er ikke ene.
>
> Personligt skal jeg heller ikke have fat i en tidligere leasing/firmavogn.

Fordi? Hvis en bil ikke kan tåle at blive "brugt", så skal jeg under alle
omstændigheder ikke eje den.

Knald & Luffe - Dét rykker!

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-02-06 16:52

J.L. wrote:

> [...]
> noget som helst ekstra på bilerne, uden at det var strengt nødvendigt
> ....... det ville de simpelthen ikke betale for .......

Og jeg har fra min tid som mekaniker haft en del med ALD (tidligere AXUS)
bilsalg at gøre og kan fortælle dig, at der åbenbart er stor forskel på AVIS
og ALD.
Jeg kender intet til AVIS, andet end det du skriver, og kan ud fra det
konkludere, at ikke alle leasing/leje selskaber bliver drevet på samme måde.

> Så spørger du mig ...... SÅ VILLE JEG IKKE RØRE EN TIDLIGERE
> LEASINGBIL ......... med en fremmed mands p.. på en ti meter lang
> stage !!!!

Som jeg allerede har nævnt, så ville jeg overhovedet ikke betænke mig ved at
købe bil hos ALD, tværtimod.
Jeg kender også efterhånden til nogle stykker, som har købt bil der og de er
ovenud tilfredse.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Henrik B.

Dato : 26-02-06 15:09

"J.L." <JL@ingenting.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> andet "salgsgimmick" om at deres motorolie kunne køre 100.000 km alene med
> efterfyldning !!!!!!! ... selvfølgelig med filterskift, og KUN

Ja og? Der er flere amerikanske biler der kører 60.000 miles på et
olieskift.

Knald & Luffe - Dét rykker!

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-02-06 16:55

C. Caspersen wrote:

> [...]
> gå så langt som at sige, at firmabiler bliver bedre vedligeholdt end
> gennemsnitsbilen, fordi brugeren ikke skal tænke på værksteds- pg

Det er også min opfattelse, at folk generelt ikke bare "sviner" med en bil,
blot fordi det ikke er deres egen.
Jeg har ikke selv fast firmabil, men kører ofte i firmaets forskellige biler
og jeg kunne da aldrig drømme om, at behandle dem anderledes end min egen
private bil.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Bo Velschow

Dato : 25-02-06 12:48

"Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> skrev i en meddelelse

> Leasingbil = firmabil. Og vi ved jo godt hvordan de fleste firmabiler
> bliver kørt! En FDM-test afslører ikke fejl og slidtage i

Véd "vi jo godt det"?? Jeg så da ingen som helst grund til at behandle min
firmabil anderledes, end jeg ville have behandlet min egen bil?! I øvrigt er
der typisk den fordel ved firmabiler, at alle service bliver overholdt, og
at man selvfølgelig kører bilen på værksted, såfremt der er et eller andet
galt (hvilket måske ikke helt er reglen med "private" biler).

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Hans Jensen

Dato : 24-02-06 19:27

jeg har haft 2 biler fra ALD.

En Focus og en Mondeo begge var helt OK

De fejl jeg påpegede ved køb var ordnet ved leveringen .

Mvh Hans

Fra : Mogens...

Dato : 25-02-06 10:41

> [...]

> Eller bare rygter - Nej, helt alvorligt: holder de den kvalitet, de
> lover og gør de virkeligt så meget ud af at bruge FDM-atteste, som de

Jeg ville personligt aldrig købe en leasingbil, hvis ikke der var udført
dokumenteretfuld service. Europcar eksempelvis får aldrig udført
service på deres biler - kun olieskifte.
Jeg ved det, fordi jeg gennem tiden har leaset et hav af biler hos
firmaet...

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-02-06 14:15

Mogens... wrote:

> Jeg ville personligt aldrig købe en leasingbil, hvis ikke der var
> udført dokumenteretfuld service. Europcar eksempelvis får aldrig
> udført service på deres biler - kun olieskifte.

Og lige netop på det punkt, adskiller ALD sig åbenbart fra mange andre
leasingselskaber, da der er fuld servicebog på stort set alle deres brugte
biler.
Det fremgår også af deres hjemmeside.
http://www.aldbilsalg.dk/154_3.asp

--