Flere bilister bruger sele
Fra : Mikael Mortensen

Dato : 23-02-06 19:41

http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=700626/

"Politiet giver klippekortet æren for den positive udvikling"

Mig bekendt giver det da ikke klip at køre uden sele??

/Mikael

Fra : Leonard

Dato : 23-02-06 19:52

"Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> wrote:

>Mig bekendt giver det da ikke klip at køre uden sele?

Næh, men det ved folk ikke. Mange tror at politiet uddeler klip for
altmuligt og det har både en positiv og negativ indvirkning på deres
opførsel i trafikken.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : The MANN

Dato : 23-02-06 22:33

"Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=700626/
>
> "Politiet giver klippekortet æren for den positive udvikling"
>

> Mig bekendt giver det da ikke klip at køre uden sele??
>

> /Mikael

Jo! hvis de ikke fastspændte er under 15 år ! (klip til føreren)

The MANN

Fra : Per O.

Dato : 25-02-06 12:54

> [...]
>
> "Politiet giver klippekortet æren for den positive udvikling"
>

> Mig bekendt giver det da ikke klip at køre uden sele??

bare det gjorde .. så slap vi for nogen af de unge mennesker som dør af et
simpelt uheld med bilen, bare fordi de forlader bilen igennem et af
vinduerne undervejs, eller bliver kvast mod indersiden af bilen, når den
rulle rundt.

Som en bilkonstruktør sagde for en del år siden:
Det hjælper jo ikke meget at vi laver bilerne mere og mere sikre mod
påvirkninger udefra, når passagererne undlader at bruge selerne og bliver
slået ihjel ved at blive kastet omkring inde i bilen. Som det er nu kan man
godt opleve en bil som udvendigt er relativt ubeskadiget efter et uheld, men
hvor passagererne er dræbt af at blive kastet rundt i kabinen, da de ikke
havde sikkerhedsseler på.

Så på med selen ....

Per O.