Mondeo lås & rust
Fra : Jesper Mathiesen

Dato : 23-02-06 17:13

Hejsa.

2 små spørgsmål

På min mondeo fra 97 opfører centrallåsen sig mærkligt så snart temperaturen
er under 5 grader. Når der låses op fra førerdøren reagerer centrallåsen
ikke. Altså forbliver andre døre låst. Hvis der derimod låses op i
passagersiden åbner alle døre. Hvis låser op i førersiden og sætter sig ind
og kører åbner de andre døre typisk inden for 5 minutter når bilen begynder
at blive varm. Har givet låse mekanismen olie osv, men lige lidt hjælper
det. Selve styringens kontakterne til centrallåsen sidder åbentbart halv
godt gemt så de er vist ikke lige at komme til.... eller hvad?

2. problem. i bunden af tankdækslet lige der hvor en gummipakning slutter
ind mod karosserikanten er der begyndt at komme lidt rust. Det er ikke meget
men der er 2 små områder. Har i noget bud på hvad det koster at få noget
sådanne lavet? Skal ikke have hele skærmen omlakeret. Blot dette lille bitte
område på 2X5 mm fikset og malet.

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-06 17:34

"Jesper Mathiesen" <mathiesen@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hjælper det. Selve styringens kontakterne til centrallåsen sidder
> åbentbart halv godt gemt så de er vist ikke lige at komme til.... eller

Der er ingen styring til kontakterne, de er bare forbundet indbyrdes med
hinanden. Det et sikkert kontakten eller mekanikken til kontakten i
føresiden det er galt med. Er rimelig besværlig at komme ind til...(men det
finder du nok ud af)

> [...]
> noget sådanne lavet? Skal ikke have hele skærmen omlakeret. Blot dette
> lille bitte område på 2X5 mm fikset og malet.

Ca. 2000 Kr er mit bud.
Det er en speciel Ford feature, det med rusten....glæd dig det bliver MEGET
værre

--
Tom

Fra : Michael D Clarke

Dato : 23-02-06 19:04

havde næsten samme problem. Fandt ude af at stikken i døren havde suget lidt
fugt til sig. Efter bilen bliver varm så virker den bedre. Afmonteret renset
og smurt....nu kører det bare.

Fra : Jens

Dato : 24-02-06 07:59

"Michael D Clarke" <clarke_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
lidt
> fugt til sig. Efter bilen bliver varm så virker den bedre. Afmonteret

Hej
Jeg (rettelse - min kone) har nøjagtigt samme problem i vores Mondeo - må
vist heller få skildt døren ad i weekenden, jeg trorede det var selve låsen
der var syg.....
Er det korrekt forstået, at det var i førersiden du rensede og smurte ?

Jens

Fra : Michael D Clarke

Dato : 25-02-06 16:16

yes my boiz, den er go' nok.