Expert i Mondeo diesel
Fra : Søren

Dato : 23-02-06 15:11

Jeg vil høre om der er en ekspert i Mondeo diesel der vil hjælpe mig. Jeg
har i øjeblikket en Mondeo TD HO stående hos min mekaniker. Den startede i
morges som den plejer men gik ud igen efter 5 sek. Derefter ville den ikke
starte igen. Efter jeg havde tømt batteriet måtte jeg ringe efter vejhjælp.
De kunne heller ikke få den igang igen, og slæbte den ud til min mekaniker
som jeg har et fint forhold til. Men han er fortrinsvis VW mand.
Han siger at dieselpumpen virker fint, men at dyserne ikke åbner for
brændstoffet. Så han tror det kan være noget med styringen at gøre. Altså
computeren. Muligvis en sensor et eller andet sted der blokerer.
Er der en der kan sige hvilken, og hvad der ellers kan være galt ?

Fra : Christopher S

Dato : 23-02-06 16:26

Søren wrote:
> [...]
> computeren. Muligvis en sensor et eller andet sted der blokerer.
> Er der en der kan sige hvilken, og hvad der ellers kan være galt ?

du bør få en fejlkodeudlæsning foretaget da det kan være så meget

Fra : Søren

Dato : 24-02-06 10:29

> du bør få en fejlkodeudlæsning foretaget da det kan være så meget

Det er nu gjort, den melder elektriskfejl på styringsmodulet til
indsprøjtningen. (mener jeg at min mekaniker sagde)
Desuden kan han se at den springer en sikring (15A), når han skifter den
starter bilen men springer sikringen efter 5 sek. og så går bilen istå igen.
Han afventer nu at få et lednings diagram så han kan måle ledningerne
igennem. Det kan muligvis også være en kortslutning i styringsboxen, hvilket
jeg ikke håber det er, da det lyder dyrt.

Fra : Søren

Dato : 24-02-06 14:14

fejlen er fundet det var en ekstra stelledning der løb op til batteriet der
sad løs.