En lille piben, grund til bekymring eller.~
Fra : Dak

Dato : 23-02-06 15:08

Min bil er begyndt at pibe en anelse når man giver den gas, især i starten
af en køretur. Altså kun når koblingen ikke er trådt ned. Skal jeg bekymre
mig? det har nemlig ikke været der før og kom for en måneds tid siden.

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-06 16:19

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> af en køretur. Altså kun når koblingen ikke er trådt ned. Skal jeg bekymre
> mig? det har nemlig ikke været der før og kom for en måneds tid siden.

Kunne det lyde som en rem der glider?

Fra : Dak

Dato : 24-02-06 17:02

> Kunne det lyde som en rem der glider?

Den knirker ihvertfald når jeg trykker skråt ned på den?

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-06 17:43

> [...]
> af en køretur. Altså kun når koblingen ikke er trådt ned. Skal jeg bekymre
> mig? det har nemlig ikke været der før og kom for en måneds tid siden.

Kør bare til koblingen ikke virker mere. Den skal nok fortælle det ganske
tydeligt
Kunne godt tyde på at noget kører på sidste vers i koblingen, men måske kan
det holde et halvt år endnu.

PS: Man KAN godt skifte gear uden brug af kobling, den dag hvor det går helt
galt

--
Tom

Fra : Dak

Dato : 24-02-06 17:03

> Kør bare til koblingen ikke virker mere. Den skal nok fortælle det ganske
> tydeligt
> Kunne godt tyde på at noget kører på sidste vers i koblingen, men måske
> kan det holde et halvt år endnu.

fandt ud af at den også gør det når man ikke har koblingen nede, gør det
nogen forskel?

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-06 19:34

> fandt ud af at den også gør det når man ikke har koblingen nede, gør det
> nogen forskel?

Hvordan ved du så at det er relateret til koblingen?

Det kan vel lige så godt være et leje i generatoren som koblingen

--
Tom

Fra : Dak

Dato : 24-02-06 20:37

> Hvordan ved du så at det er relateret til koblingen?

Det gør det jo hellere ikke efter den sidste observation.

> Det kan vel lige så godt være et leje i generatoren som koblingen

okay, og sådan en er vel dyr at skifte?

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-06 21:09

> Det gør det jo hellere ikke efter den sidste observation.

> okay, og sådan en er vel dyr at skifte?

Nej, men du er nød til at gå ud og lytte godt efter hvor lyden kommer fra,
det kan være mange andre ting

---
Tom

Fra : The MANN

Dato : 24-02-06 22:12

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
> Min bil er begyndt at pibe en anelse når man giver den gas, især i starten
> af en køretur. Altså kun når koblingen ikke er trådt ned.

hvis lyden forsvinder når du jogger koblings pedalen i bund er det nok
udrykkerlejet som trænger til at blive skifted , men man kan godt køre med
det i et stykke tid ! indtil at radioen ikke mere kan overdøve lyden !!

The MANN