Antenne-stik i Volvo 240 st. car 1983 ?
Fra : Lars

Dato : 22-02-06 01:37

Er der nogen Volvo-ejere til stede - nogen med en (næsten) lige så
gammel model, som min brors fra 1983?

Jeg skal forære ham en ny bilstereo i gave på lørdag - og det er tanken,
at vi sammen skal installere den på søndag. Men da bilen aldrig haft
andet end den originale radio, er jeg ikke sikker på, at vi har alle de
rette materialer til formålet.

Bilstereoen er udstyret med ISO-stik og jeg har allerede fået fat i en
adapter dertil.
Men hvad med antennestikket - kan jeg forvente at det umiddelbart kan
forbindes, eller skal jeg have en eller anden form for adapter dertil?
(og i så fald hvilken?)

pft

Lars

Fra : Christian Raaby

Dato : 22-02-06 08:40

> Men hvad med antennestikket - kan jeg forvente at det umiddelbart kan
> forbindes, eller skal jeg have en eller anden form for adapter dertil? (og
> i så fald hvilken?)

Mon ikke du skal snuppe sådan en her med:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=661422189&n=1200266493&pn=1220716706

Så er du på den sikre side, og den koster mindre end en isvaffel.

Mvh.
Christian

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-02-06 08:44

"Christian Raaby" <raabydenmarkFJERN_DETTE@hotmail.com> skrev :

>Mon ikke du skal snuppe sådan en her med:
>http://www.thansen.dk/product.asp?c=661422189&n=1200266493&pn=1220716706

er det ikke mere den omvendte ved - altså fra gammel stiktype til den
man bruger på autoradioer i dag ?

--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside

Fra : LarsJ

Dato : 22-02-06 18:23

jan@stevns.net skrev:

> er det ikke mere den omvendte ved - altså fra gammel stiktype til den
> man bruger på autoradioer i dag ?

Det er fra den gamle antenne til den nye radio - men hvad der er hun og
hvad der er han, ved jeg ikke.

Lars

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-02-06 23:52

LarsJ <jubija@yahoo.dk> skrev :

>Det er fra den gamle antenne til den nye radio - men hvad der er hun og
>hvad der er han, ved jeg ikke.

Så er det sådan en fætter her du skal bruge
http://www.biltema.dk/products/product.asp?iSecId=375&iItemId=78615