bonk ved gearskift
Fra : Barfly.

Dato : 21-02-06 16:49

min bil nr 2 en punto fra 1995 (km 120.000), siger bonk ved tilkoblingen når
man har skiftet fra 1. til 2., og det kan også mærkes i rattet, og jeg
syntes ikke det er blevet værre bare irriterende (det har været der i lang
tid), dog har jeg skiftet et par gummiophænget på gearkassen og motor, det
hjalp ikke, problemet er mest når man kobler til i 2. gear, ved tilkobling
til 3. er det der også, men kun hvis man kører hårdt!, jeg har mistanke til
en trækaksel ved inderste led mod gearkassen, hvis jeg igangsætter samtidigt
med at bilen drejer så siger den ikke bonk ved tilkobling i 2. gear forudsat
at jeg stadigvæk har drejet rattet.

Der er eller intet med bilen, den siger ikke noget når jeg kører over bump
etc, kun ved tilkoblingen i 2. gear, og jo de bagerste svingarme er skiftet
, bilen gik rent gennem syn i sommers, selvom de vred i både svingarme og
forreste hjulophæng!.

Hvis det er det inderste kryds der er slidt,er det dumt at køre vider med,
eller er det mest bare en 'lyd'??

jeg har også hørt at feks Palioer kan give et knald ved skift i 2.gear og
det er 'normalt'