Hastighedsbøde
Fra : numzie@gmail.com

Dato : 21-02-06 08:50

Bummer - blev nuppet i en byzone i dag - 50 km/t. Speedometeret stod
ca. på 63, og det viser ca. 5 for højt, så jeg havner på ca 58
km/t.

Nogen der ved, hvor meget de trækker fra? Er det 3 km/t under 100 km/t
og 3% derover?

Og er de kolde overfor om det er en lille overskridelse og sender
automatisk bøder ud, eller kan man håbe, de ikke fanger en for de
mindre overskridelser?

Det var den måneds oddset-forbrug :(

/Kenneth

Fra : Uffe Ravn

Dato : 21-02-06 08:54

numzie@gmail.com wrote:

> Bummer - blev nuppet i en byzone i dag - 50 km/t. Speedometeret stod
> ca. på 63, og det viser ca. 5 for højt, så jeg havner på ca 58
> km/t.

> Det var den måneds oddset-forbrug :(

Til gengæld kan du glæde dig over at have deltaget i fartlotteriet, og denne
gang fået gevinst i form af et billede.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 21-02-06 09:04

numzie@gmail.com wrote:
> [...]
>
> Og er de kolde overfor om det er en lille overskridelse og sender
> automatisk bøder ud, eller kan man håbe, de ikke fanger en for de

Min far blev fotograferet til 56 km/t for en uge siden. De trak 3 km/t
fra, så han blev "snuppet" til 53 km/t. Der kom et brev med et billede i
ret dårlig kvalitet, så jeg tror ikke engang det kan bruges til pasfoto
næste gang det skal fornyes. Men derfor skal bøden nok betales
alligevel. :(

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-02-06 09:37

numzie@gmail.com skriver:

> Nogen der ved, hvor meget de trækker fra? Er det 3 km/t under 100 km/t
> og 3% derover?

-3 km/t, så du ender på en 55-56 stykker

> Og er de kolde overfor om det er en lille overskridelse og sender
> automatisk bøder ud, eller kan man håbe, de ikke fanger en for de
> mindre overskridelser?

Det er en overskridelse, så de sender bøden. En lille overskridelse
giver også en bøde

> Det var den måneds oddset-forbrug :(

Surt, men så kan du måske lære at holde farten efter skiltene ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : martin

Dato : 21-02-06 10:06

">
> Surt, men så kan du måske lære at holde farten efter skiltene ?
>
> Klaus
orgh.. klap I

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-02-06 10:21

martin skriver:

> orgh.. klap I

Næh - det er sådan set det der er meningen med bøderne.

Jeg har selv fået et par stykker og det hjælper på ens fart.

Fra : martin

Dato : 21-02-06 10:28

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> [...]
>
> Klaus
> Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:

jah ja, fint nok.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-02-06 11:09

martin skriver:

> jah ja, fint nok.

Her snup een:
www.kinagrill.dk

Fra : Ivar

Dato : 21-02-06 23:06

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Jeg har selv fået et par stykker og det hjælper på ens fart.

Okay!!!!
Hvor meget giver det på toppen?

Ivar Magnusson

--
Se her, hvad den gratis MesNews kan:
http://home20.inet.tele.dk/did/MesNews/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-02-06 06:11

Ivar skriver:

> Okay!!!!
> Hvor meget giver det på toppen?

Negativt ned til lige omkring de gældende fartgrænser (i et stykke tid).

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-02-06 21:46

Klaus D. Mikkelsen explained on 22-02-2006 :
> Negativt ned til lige omkring de gældende fartgrænser (i et stykke tid).

Så skal du jo bare aftale med PO at de kommer og holder øje med dig med
"et stykke tids" mellemrum ;)

"Advertising is the art of convincing people to spend money they don't
have for something they don't need." - Will Rogers

Fra : Ivar

Dato : 22-02-06 22:57

Henrik Stidsen skrev:

> Så skal du jo bare aftale med PO at de kommer og holder øje med dig med "et
> stykke tids" mellemrum ;)

Alternativt kan han jo blot sende os andre en tusse, hver gang han
kører
for stærkt, politiet har jo også andre opgaver

Ivar Magnusson

--
Prøv MesNews: http://home20.inet.tele.dk/did/MesNews/

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-02-06 08:42

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Alternativt kan han jo blot sende os andre en tusse, hver gang han kører
> for stærkt, politiet har jo også andre opgaver

Har de det ... det ser man ikke meget til ...

--
Per, Esbjerg

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-02-06 19:34

After serious thinking Per Henneberg Kristensen wrote :
> Har de det ... det ser man ikke meget til ...

Så prøv at anskaffe dig en radioscanner, så skal du høre at de har
noget at lave :)

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-02-06 23:54

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

> Så prøv at anskaffe dig en radioscanner, så skal du høre at de har noget
> at lave :)

Jeg har lige haft en hjemme på prøve ... den virkede ikke godt nok så jeg
tænkte jeg ville lade politiet lege uden min hjælp ...
:)

--
Per, Esbjerg

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-02-06 00:20

Per Henneberg Kristensen brought next idea :

> Jeg har lige haft en hjemme på prøve ... den virkede ikke godt nok så jeg
> tænkte jeg ville lade politiet lege uden min hjælp ...

Formentlig en eller flere af tre muligheder:
Dårlig antenne (f.eks.for lille)
Dårlig placering
For ringe scanner

Jeg hører masser af snak med min UBC280xlt scanner - Esbjerg PO er
vældig aktive :)

"Age is something that doesn't matter, unless you are a cheese."
- Luis Bunuel

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-02-06 02:51

Henrik Stidsen skrev:
> [...]
> Dårlig placering
> For ringe scanner
> Jeg hører masser af snak med min UBC280xlt scanner - Esbjerg PO er

Ja, det hører vi næsten daglig i radioen.

Og der grues for om den relative fred vi har her omkring bliver ødelagt
når sammenlægningerne kommer til at betyde at det hele styres fra
Esbjerg.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-02-06 03:07

Finn Guldmann formulated on lørdag :
> Og der grues for om den relative fred vi har her omkring bliver ødelagt når
> sammenlægningerne kommer til at betyde at det hele styres fra Esbjerg.

De er jo i træning - de styrer allerede Ribe og halvdelen af Vejen (?)
politikreds efter "fyraften" (mener det er ved 23 tiden på hverdage og
hele weekenden).

"The secret of staying young is to live honestly, eat slowly, and lie
about your age." - Lucille Ball

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 02-03-06 02:09

> For ringe scanner

Den manglede en eller anden afkodning ...

> Jeg hører masser af snak med min UBC280xlt scanner - Esbjerg PO er vældig
> aktive :)

Hvor langt kan man høre dem væk med en håndscanner .. jeg bor et stykke fra
Esbjerg ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-03-06 20:30

> Hvor langt kan man høre dem væk med en håndscanner .. jeg bor et stykke fra
> Esbjerg

Kommer an på din antenne ;)

"Is this now?" - Agatha, The Minority Report

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 21-02-06 12:51

"martin" <nej@mail.dk> skrev i en meddelelse

> orgh.. klap I

Hørt!

/Kim

Fra : Bagdad Bob

Dato : 21-02-06 18:01

"martin" <nej@mail.dk> skrev i en meddelelse

> ">

> orgh.. klap I

Kunne ikke have sagt det bedre selv!

/Abildgaard

Fra : numzie@gmail.com

Dato : 21-02-06 11:09

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> martin skriver:

> Næh - det er sådan set det der er meningen med bøderne.
>
> Jeg har selv fået et par stykker og det hjælper på ens fart.

Jaeh - jeg kører normalt ikke stærkt overhovedet. Men kombineret ned
ad bakke med at bilen lige kunne nå i 5. gear, så nåede den
desværre lidt over 50.

Bare de så bruger pengene ordentligt og ikke hælder dem væk på
endnu et håbløst offentligt IT-system...

/Kenneth

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-02-06 11:11

numzie@gmail.com skriver:

> Jaeh - jeg kører normalt ikke stærkt overhovedet. Men kombineret ned
> ad bakke med at bilen lige kunne nå i 5. gear, så nåede den
> desværre lidt over 50.

Bare ærgerligt....

> Bare de så bruger pengene ordentligt og ikke hælder dem væk på
> endnu et håbløst offentligt IT-system...

Med så billig en bøde tvivler jeg på at der overhovedet bliver overkud
på din bøde....

Fra : Thomas J.

Dato : 21-02-06 11:19

Den Tue, 21 Feb 2006 11:10:59 +0100 sendte "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> følgende røgsignaler:

Så ka' de (politiet) lær' det !

--
Thomas J.