Er prisen på fartpilot til mondeo tyveri??
Fra : Lars Hansen

Dato : 19-02-06 19:54

Hej i Gruppen

Mine forældre købte i sommers en Ford Mondeo 1.8 Stationcar fra starten af
2004 uden fartpilot.
Da min far dengang spurgte til eftermontering af fartpilot ville Ford have
20.000 kroner for det.
Behøver jeg at sige at han takkede pænt nej....

Ved et service-besøg for nylig spurgte han igen og fik en pris på 6500,-.

Jeg synes det lyder meget dyrt da jeg formoder en sådan krikke er forberedt
til det og det kun er et spørgsmål om at få armen monteret og softwaren
aktiveret...

Hvad siger I??

MVH
Lars Hansen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-02-06 19:57

Lars Hansen wrote:
> Hvad siger I??

Aner ikke, om den er forberedt til det.
Men hvis den ikke er, monterer vi for ca. 4.000 kr.

Fra : ct

Dato : 19-02-06 19:57

hvis det skal gøres 'officielt' skal der helt nyt rat i - derfor 20.000,-

mange værksteder kan et trick med at eftermontere ved at skære i plasticcen
i rattet så der bliver plads til knapperne - er de dygtige kan du slet ikke
se forskel.

jeg fik en pris på omkring 4000,- da jeg spurgte Ford i Horsens

claus

Fra : Niels Bengaard

Dato : 19-02-06 20:06

> [...]
>
> Jeg synes det lyder meget dyrt da jeg formoder en sådan krikke er
> forberedt til det og det kun er et spørgsmål om at få armen monteret og

Måske var fartpilot en del af en udstyrspakke der ialt kostede 20.000, det
lyder ikke usandsynligt.

Niels

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 19-02-06 21:45

> [...]
>
> Jeg synes det lyder meget dyrt da jeg formoder en sådan krikke er
> forberedt til det og det kun er et spørgsmål om at få armen monteret og

Hos Autohuset Vestergård i Kolding, står der et rat i udstilling med et pris
skildt om tilbud på fartpilot til 2995.- incl mont. og det er med moms

Ved dog ikke om det kun gjaldt diesel modeller, men det var da værd at prøve
at spørge dem

Jeg forspugte dem bagefter på en mail, og gik til min egen Ford pusher som
blev lidt bleg om næbbet, han ville lige regne lidt på det, og ringede mig
op 2 dage efter at de kunne de godt, havde ellers fået en pris på 5000 kr
for en uorg og ca 10000 kr for en org

Ved denne løsning bruger de også det gamle rat og saver ud i det, i
hvertfald i ved min Ford pusher, fik ikke spurgt ved Autohuset Vestergård

Mvh Jesper

Fra : Christopher Stein

Dato : 19-02-06 23:42

> [...]
> til det og det kun er et spørgsmål om at få armen monteret og softwaren

Ved ikke med de nye, men min mondeo var ikke forberedt til det..

Jeg har købt nyt rat, selve enheden der driver gaskablet,
pedelkontakter, ratkontakt (den bag rattet) osv... så brugte jeg en dag
på at montere det...

men jeg kunne forestille mig at det afhænger meget af hvilken model det
er (hvor meget ledningsnet der sidder i bilen), jeg måtte personligt
trække alle ledninger selv..

Fra : Kasper Christensen

Dato : 20-02-06 14:34

Lars Hansen skrev:
> [...]
> Behøver jeg at sige at han takkede pænt nej....
>
> Ved et service-besøg for nylig spurgte han igen og fik en pris på 6500,-.

Utroligt. Jeg gav 2500 Kr inkl. alt i min Fabia. Er ford så dyr i
reservedele.

Mvh

Kasper

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-02-06 15:17

Kasper Christensen skriver:

> Utroligt. Jeg gav 2500 Kr inkl. alt i min Fabia. Er ford så dyr i
> reservedele.

Utroligt, jeg gav 1500 incl alt til min Golf. Er Skoda så dyr i
reservedele ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Lars Frandsen

Dato : 20-02-06 15:23

> Kasper Christensen skriver:

> Utroligt, jeg gav 1500 incl alt til min Golf. Er Skoda så dyr i
> reservedele ?

Utroligt, jeg gav kr. 0,- incl. alt til min Octavia (det var standard!). Er
VW så dyr i reservedele?

--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-02-06 15:41

Lars Frandsen skriver:

> Utroligt, jeg gav kr. 0,- incl. alt til min Octavia (det var standard!). Er
> VW så dyr i reservedele?

Nej, det er gangske standard på en VW i dag, som på en Skoda....

Fra : Lars Frandsen

Dato : 21-02-06 05:38

> Lars Frandsen skriver:

> Nej, det er gangske standard på en VW i dag, som på en Skoda....

Det er da rart at høre, at VW har fundet ud af, at der skal lidt udstyr i
bilerne for at forsvare den forholdsvis høje pris.
Dermed siger jeg ikke, at Skoda er decideret billige længere.

--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-02-06 06:24

Lars Frandsen skriver:

> Det er da rart at høre, at VW har fundet ud af, at der skal lidt udstyr i
> bilerne for at forsvare den forholdsvis høje pris.

Faktisk er VW ret veludstyret for tiden som standard - modsat tidligere.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Brian

Dato : 21-02-06 19:38

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Faktisk er VW ret veludstyret for tiden som standard - modsat
> tidligere.

Enig, men priserne er vist også blevet det højere end de øvrige
i de respektive klasser, end de var før ?

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-02-06 20:40

Brian skriver:

> Enig, men priserne er vist også blevet det højere end de øvrige
> i de respektive klasser, end de var før ?

Nope..

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 20-02-06 15:23

> [...]
> reservedele ?
>

> Klaus
> Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:

Som jeg kan læse det, er mondoens fartpilot med ratbetjning - hvilket jeg
ikke mener en vw er - det gør det jo nok lidt dyrere - men også 30% federe
at betjene. (som jeg husker det fra min chrysler)

--
Mvh,

Martin (K)Rise Christensen
Work is for people that don't know how to ski

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-02-06 15:43

Martin Rise Christensen skriver:

> Som jeg kan læse det, er mondoens fartpilot med ratbetjning - hvilket jeg
> ikke mener en vw er - det gør det jo nok lidt dyrere

Ingen tvivl....

> men også 30% federe
> at betjene. (som jeg husker det fra min chrysler)

Hvordan det ?

Er det ikke bare 2 knapper til at trykke på ?

Om de sidder på enden af afviserarmen, eller på rattet er for mig lige
meget, men sidder det som på den nye Passat på en seperat arm, jo, så
har du ret. Så er ratbetjening 30% federe....

Fra : Niels Bengaard

Dato : 20-02-06 16:22

> Hvordan det ?
>
> Er det ikke bare 2 knapper til at trykke på ?

Jeg har flere knapper, en skydeknap med off, on og resume og så en vippeknap
med + og hastighed.

Niels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-02-06 16:24

Niels Bengaard skriver:

> Jeg har flere knapper, en skydeknap med off, on og resume og så en vippeknap
> med + og hastighed.

Av hvor avanceret. Jeg har en skyde/drejeknap med on/off (overflødigt,
den står altid på on) og en vipeknap med set/resume/+/- i et.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Lars Frandsen

Dato : 21-02-06 05:36

> Niels Bengaard skriver:

> Av hvor avanceret. Jeg har en skyde/drejeknap med on/off (overflødigt,
> den står altid på on) og en vipeknap med set/resume/+/- i et.

Ja, jeg har heller ikke forstået ideen med off-indstillingen. Sålænge man
ikke har aktiveret fartpiloten _er_ den jo "off", medmindre ens
Parkinson-diagnose gør, at man uforvarende kommer til at trykke på alle
knapper i kabinen!
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-02-06 06:23

Lars Frandsen skriver:

> [...]
> ikke har aktiveret fartpiloten _er_ den jo "off", medmindre ens
> Parkinson-diagnose gør, at man uforvarende kommer til at trykke på alle

ROFL...

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Lars Hansen

Dato : 22-02-06 08:10

> [...]
>
> Jeg synes det lyder meget dyrt da jeg formoder en sådan krikke er
> forberedt til det og det kun er et spørgsmål om at få armen monteret og

Hej i gruppen

Takker for de mange svar.
Den gamle har nu truffet valget og tager imod tilbuddet på de 6500,-.

MVH
Lars Hansen