Attn.: Jan W.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-02-06 12:10

Jeg har kigget lidt på Opels info om sådan en Vectra-ting.

Kan det virkelig have sin rigtighed, at tankkapaciteten kun er 52
liter?

Det tager IMHO lidt af glansen af den fine bil som motorvejslokomotiv.

Ved konstant høj motorvejshastighed må man regne med et forbrug på
under 10 km/l., hvilket betyder under 500 km. pr. tankning.

Helvedes renderi på tankstationer synes jeg.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 19-02-06 12:14

> Helvedes renderi på tankstationer synes jeg.

Fortæl lidt om hvor langt en lasterbil kan køre på en tankfuld!

--
Per, Esbjerg

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-02-06 12:29

On Sun, 19 Feb 2006 12:13:33 +0100, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>Fortæl lidt om hvor langt en lasterbil kan køre på en tankfuld!

>--

Hvornår er det at du finder på at spørge om ting der umiddelbart er
til at svare på?

Det kommer s'gu da an på hvor stor en tank truck'en er udstyret med.

På de biler vi har er der ca. 1000 liters tankkapacitet, og det er ret
almindeligt for de fleste chauffører at der køres ca. 3.3 km. pr.
liter.

Vi kører sjældent med tung last.

Det giver i runde tal en aktionsradius på 3300 km.

Hvis du så Finn Guldmanns indlæg om hans eskapader i Spanien, ville du
erfare at hans truck var bygget op til en anden form for kørsel.

Han havde så hudt jeg visker kun 3-400 liter med.

Det kan skyldes mange ting.

Hvis bilen også kan køre med tip, skal der være en tank til
hydraulikolie. Det kan være at der er prioriteret mere plads til
f.eks. skabe til opbevaring af forskellige ting. Osv. osv.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-02-06 14:02

Folmer Rasmussen skrev:
> [...]
> hydraulikolie. Det kan være at der er prioriteret mere plads til
> f.eks. skabe til opbevaring af forskellige ting. Osv. osv.

Det var da heldigvis kun den samme tur. Og der var 450 l i tanken.

Det skal så også lige med at en stor del af skylden for de mange
tankbesøg var at vi ikke havde en oversigt over tanksteder. Så vi kunne
ikke planlægge, men blev nødt til at køre efter at vi ikke viste hvornår
vi kunne tanke næste gang.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-02-06 14:19

On Sun, 19 Feb 2006 14:01:33 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

> [...]
>tankbesøg var at vi ikke havde en oversigt over tanksteder. Så vi kunne
>ikke planlægge, men blev nødt til at køre efter at vi ikke viste hvornår

Jaså!?

Er man kørt hjemmefra uden at have lavet sit hjemmearbejde?

Enhver anstændig brændstofproducent udgiver da en oversigt over, hvor
produkterne kan købes. Sådan en oversigt bør forefindes i vognen,
eller alt. hentes på vognmandens kontor inden afgang.

Jeg har aldrig hørt noget lignende.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-02-06 14:40

Folmer Rasmussen skrev:
> Jaså!?
> Er man kørt hjemmefra uden at have lavet sit hjemmearbejde?

Næ, man var blevet sat på en bil som 2. mand. Bilen var en "lånebil"
hvorfor der ikke var de ting i den der normalt er i en vognmands biler.

Vi var så sent af sted med to tankkort, hvoraf det ene bliver lukket da
vi 1. bruger den kode vi har fået med som er forkert, 2. bruger den kode
vi så får opgivet da vi ringer hjem og 3. samme som 2 blot endnu engang. :-/

> Enhver anstændig brændstofproducent udgiver da en oversigt over, hvor
> produkterne kan købes. Sådan en oversigt bør forefindes i vognen,
> eller alt. hentes på vognmandens kontor inden afgang.

Det er sommetider en kamp at få lov at få de bøger med. Hos ham jeg
kørte for sidst fik jeg den, men den viste sig at være fejlagtig i sine
oplysninger. Og så er man jo lige vidt.

> Jeg har aldrig hørt noget lignende.

Så godt den smiley.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-02-06 14:53

On Sun, 19 Feb 2006 14:40:20 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

> [...]
>vi så får opgivet da vi ringer hjem og 3. samme som 2 blot endnu engang. :-/

Skift den vognmand ud.

> [...]

>Det er sommetider en kamp at få lov at få de bøger med. Hos ham jeg
>kørte for sidst fik jeg den, men den viste sig at være fejlagtig i sine

Det må man sige.

>--

>Så godt den smiley.

>--

Så har jeg ikke sat den forgæves.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-02-06 16:03

Folmer Rasmussen skrev:
> Skift den vognmand ud.

Jeg gik nu den anden vej, og fik fast bil.

> Det må man sige.

Det var en Shell, hvor Lokeren ikke er nævnt. :-?

I stedet var et nærliggende sted nævnt hvor der godtnok var en Shell
station, men hvor man skulle være ret kreativ for at få tanket et træk.
Samtidig med at man "lukkede" halvdelen af stationenmens man var der.

Kiggede dem efter jeg kendte til, og der var flere af dem der var
forkert placeret, eller havde andre fejl.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 19-02-06 16:52

> Enhver anstændig brændstofproducent udgiver da en oversigt over, hvor
> produkterne kan købes. Sådan en oversigt bør forefindes i vognen,
> eller alt. hentes på vognmandens kontor inden afgang.

Kan du sige ... GPS?

:)
--
Per, Esbjerg

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-02-06 13:30

Per Henneberg Kristensen skrev:
> Fortæl lidt om hvor langt en lasterbil kan køre på en tankfuld!

2200-2800 km, afhængig af hvor hen og hvormeget der er læsset på den.

Ja, i de gode tilfælde kan den runde 3000 km på en tank.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 19-02-06 12:47

> Kan det virkelig have sin rigtighed, at tankkapaciteten kun er 52
> liter?

Nej, den har et tankindhold på 61 ltr.

Det er ikke fantastisk meget - men jeg vil tro, man reelt kan klemme 64 ltr
i den - det kan man i min nuværende Vectra, der er sat til det samme.

Det ville være fint med endnu større tank - men det er ok, synes jeg.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 19-02-06 15:10

> Det tager IMHO lidt af glansen af den fine bil som motorvejslokomotiv.
>
> Ved konstant høj motorvejshastighed må man regne med et forbrug på
> under 10 km/l., hvilket betyder under 500 km. pr. tankning.

Du skal over 150 km/t, inden den ryger under 10 km/l.

Knald & Luffe - Dét rykker!

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-02-06 15:50

On Sun, 19 Feb 2006 15:09:46 +0100, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>Du skal over 150 km/t, inden den ryger under 10 km/l.

>--

Konstant høj motorvejshastighed i min bog er ikke under 180 km/t.

Så er der ikke mange 2 liters eller mere, der kan holde over 10 i
snit.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Karsten Andersen

Dato : 19-02-06 16:41

Sun, 19 Feb 2006 15:50:04 +0100, skrev Folmer Rasmussen, på 25 linier,
i <181hv15a6909b1d4cvemcj7v1mtgrl6iio@4ax.com>, :

>Konstant høj motorvejshastighed i min bog er ikke under 180 km/t.
>
>Så er der ikke mange 2 liters eller mere, der kan holde over 10 i
>snit.

Ja nu ved vi andre jo ikke hvilken 2,0 Jan køre/kørte i
Men min gamle havde ca 60 liter og kunne vel køre >800 km på en tank.
Selv med 180 på klokken.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Mogens...

Dato : 19-02-06 17:45

"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> Ja nu ved vi andre jo ikke hvilken 2,0 Jan køre/kørte i

Vectra

> Selv med 180 på klokken.

Men næppe i gennemsnit !!

Netop hjemvendt fra en hurtig tur/retur til Jylland, må jeg konstatere,
at BMW'en kørte 11,9 km/l - ingen tankninger (stadig 150 km i tanken)
samt med en gennemsnitsfart jvf. computeren på lige knap 130 km/t...

Fra : Karsten Andersen

Dato : 20-02-06 00:14

Sun, 19 Feb 2006 16:45:06 GMT, skrev Mogens..., på 17 linier, i
<mg1Kf.45401$d5.201869@newsb.telia.net>, :

>"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse

>Vectra
Ja der er jo nogle forskellige 2,0 modeller
lige fra en død slæde til en med turbo og 4wd

>Men næppe i gennemsnit !!

Næ det er svært i en bil der kun render 208 på toppen og i den trafik
der er mellem landsdelene

>Netop hjemvendt fra en hurtig tur/retur til Jylland, må jeg konstatere,
>at BMW'en kørte 11,9 km/l - ingen tankninger (stadig 150 km i tanken)
>samt med en gennemsnitsfart jvf. computeren på lige knap 130 km/t...

Med den gennemsnits fart, kørte jeg 18km/l

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Bagdad Bob

Dato : 19-02-06 15:56

> "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal over 150 km/t, inden den ryger under 10 km/l.

> [...]
Forkert. Allerede ved 110 km/t kører den knap 10 km/l. Ved 150 km/t er den
nede omkring 8-9 stykker. Har selv en.

/Abildgaard

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 19-02-06 18:35

> Forkert. Allerede ved 110 km/t kører den knap 10 km/l. Ved 150 km/t er den
> nede omkring 8-9 stykker. Har selv en.

Hvilken en..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : Bagdad Bob

Dato : 19-02-06 22:29

> Hvilken en..?
>
> --
> /Jan W Nielsen
Vectra 2,0T

/Abildgaard

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 19-02-06 23:18

> Vectra 2,0T

En Vectra C med 175 hk..?

(Der er jo andre og ældre Vectra 2,0 med turbo)

Jeg læste ellers en test i en avis, hvor de skrev, at motoren var økonomisk
ved "danske" hastigheder - men at den godt nok var tørstig, når der blev
gået til vaflerne.

P.S: Jeg betaler ikke selv dråberne, så jeg hænger mig ikke voldsomt i
forbruget.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Mogens...

Dato : 19-02-06 23:20

> (Der er jo andre og ældre Vectra 2,0 med turbo)

Ab fabrik? - åh, du mener sikkert 4x4 turbo

> P.S: Jeg betaler ikke selv dråberne, så jeg hænger mig ikke voldsomt i
> forbruget.

Næ, men det er jo pisse irriterende at skulle holde ind for at tanke "hele
tiden" :)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 19-02-06 23:45

> Næ, men det er jo pisse irriterende at skulle holde ind for at tanke "hele
> tiden" :)

Korrekt - men det er ok, hvis man bare har 600 km's kørsel i tanken - ved
kørsel i Danmark.

På Autobahn kan jeg godt leve med at skulle tanke for hver 500 km, hvis man
kører 200 km/t - eller hurtigere.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-06 13:03

"Jan W Nielsen" <mailto:intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Attn.: Jan W."

> På Autobahn kan jeg godt leve med at skulle tanke for hver 500 km, hvis man
> kører 200 km/t - eller hurtigere.

Jeg kører mindst 700 km på en tankfuld ved den hastighed...

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:149.226.255.200)

Fra : Bagdad Bob

Dato : 20-02-06 18:14

> [...]
> der blev gået til vaflerne.
>
> P.S: Jeg betaler ikke selv dråberne, så jeg hænger mig ikke voldsomt i

Yeps, det er "Saab" Vectra'en. Den er det største benzin-svin jeg nogensinde
har kørt i - inklusive en 3-liters PSA V6'er som kørte længere på literen
end to-literen i Vectra'en. Måske hvis der var tale om en
"kør-langt-på-literen" konkurrence kunne man måske få den op på 11-13 km/l -
i daglig brug vil den dog ligge omkring/under 10.

Betaler heller ikke selv suppen, og synes det er en overordentlig harmonisk
motor. God (afdæmpet) lyd og solidt bundtræk samtidigt med fin top-effekt.
Det er tæt på at Vectraen er min favoritbil hidtil og jeg har vel kørt en
10-12 biler i 3-400K kroner klassen (efter flåderabat).

/Abildgaard

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-02-06 18:46

> Yeps, det er "Saab" Vectra'en. Den er det største benzin-svin jeg
> nogensinde har kørt i - inklusive en 3-liters PSA V6'er som kørte længere
> på literen

Tests skriver, at den er ganske økonomisk ved økonomisk kørsel - men også at
den er overordentligt tørstig ved høj fart.

Du holder formentlig af motorens træk, hvorfor den i dine hænder er mere end
tørstig.

> Det er tæt på at Vectraen er min favoritbil hidtil og jeg har vel kørt en
> 10-12 biler i 3-400K kroner klassen (efter flåderabat).

Hvorfor er bilen så god - efter din mening..?

(Evt både på "særlige ting" og i det samlede hele)

....og har du fået din tunet af Hirsch eller andre - så bliver den vistnok
noget mere voldsom...

--
/Jan W Nielsen

Fra : Bagdad Bob

Dato : 20-02-06 21:36

> [...]
>
> (Evt både på "særlige ting" og i det samlede hele)
>
> ...og har du fået din tunet af Hirsch eller andre - så bliver den vistnok

Nixen - kører ikke specielt hårdt til dagligt - det er jo heller ikke muligt
i trafikken omkring Kbh.. Når den får nogen over nakken så går det helt
galt. Efter 55.000km siger kørecomputeren at jeg har kørt 9.8km/l i snit -
kørecomputere plejer ikke ligefrem at overdrive benzinforbruget.. Skal et
smut til sydfrankrig i påsken - så skal vi nok få set hvor kort den kan køre
pr liter

Det er især kombinationen af egenskaber, der gør bilen til min favorit. Som
professionel billist er der en række punkter man lærer at sætte pris på
efter mange tusind kilometer ;

Sæder og ergonomi - SKAL bare være i orden. Volvo, Saab, Ford, Opel og
nyere VW produkter (dog ikke forrige generation af Octavia) har gode sæder.
Mange japanere og især Koreanerne har rigtig dårlige sæder - det duer bare
ikke. Forhold mellem rat, pedaler, gear og hvad man ellers skal bruge er i
orden.

Støj - Vectraen har fint lavt støjnivau - også når det går stærkt. Cruiser
perfekt ved 160 i 6 gear - for den sags skyld også ved 180 km/t.

Motor - Bundtrækket fra en diesel og effekten fra en Benzin. Og så har den
en rigtig fin motorgang - man kunne næste forledes til at tro den har flere
cyllindre end tilfældet er.

Plads - fornem plads. Særligt i St. car som har oceaner af plads overalt.

Kvalitetsindtryk. Finish er rigtig nydelig, god lyd i stereo'en, døren giver
den rigtige "klunk" lyd. Godt med anvendeligt udstyr. Synes selv at den
indvendige belysning er meget lækker. Få den eventuelt med beige sæder - det
giver efter min mening et mere eksklusivt udtryk.

Køreegenskaber. Meget forudsigelige, kan køre ligeud i blæsevejr uden at man
skal korrigere ret meget, kan også køre stærkt ligeud uden det føles
anstrengende. Knap så inspirerende i sving som f.eks. en Mondeo. En meget
velfungerende ESP fungerer super i glat føre.

Hvis du kan få sådan en til en beskatning omkring 320-340K så tror jeg sku
ikke man kan få bedre for pengene. Ingen tuning her, mangler egentligt ikke
noget i den afdeling.

/Abildgaard

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-02-06 22:29

> Skal et smut til sydfrankrig i påsken - så skal vi nok få set hvor kort
> den kan køre pr liter

*ROFL*

Jeg skal samme vej - så kan vi lave en konkurrence om at køre kortest - det
kan jeg være ret god til, når det tager mig.. ))

> [...]
> den indvendige belysning er meget lækker. Få den eventuelt med beige
> sæder - det giver efter min mening et mere eksklusivt udtryk.

Lyder lækkert - jeg har bestilt en sort 5-dørs 2,0 T uden at prøve den, da
forhandlerne i Kbh ikke havde andet end 2,2' ere hjemme. Jeg har bestilt med
sportsudstyr og businesspakke, hvilket vil sige bizone-klima mm.

> [...]
> anstrengende. Knap så inspirerende i sving som f.eks. en Mondeo. En meget
> velfungerende ESP fungerer super i glat føre.

Lyder lækkert.

> Hvis du kan få sådan en til en beskatning omkring 320-340K så tror jeg sku
> ikke man kan få bedre for pengene. .

Kan få den "mit alles drum und dran" til lige under 360.000 kroner, så det
er fint.

Jeg glæder mit vitterligt som en 10-årig dreng til næste onsdag, hvor jeg
håber, den er kommet.

P.S: Er din ene wagon eller en 5-dørs, og hvor længe har du haft den..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : Bagdad Bob

Dato : 20-02-06 23:17

> [...]
> håber, den er kommet.
>
> P.S: Er din ene wagon eller en 5-dørs, og hvor længe har du haft den..?

Wagon årgang 04 (12 måned).

Bliver beskattet af 365k

Super til formålet - altså lang tur sydpå. Og megen rødvin med hjem

/Abildgaard

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-06 19:41

"Bagdad Bob" <Darknatur@web.de> skrev i en meddelelse

> Yeps, det er "Saab" Vectra'en. Den er det største benzin-svin jeg
> nogensinde har kørt i - inklusive en 3-liters PSA V6'er som kørte længere
> på literen end to-literen i Vectra'en.

Så kan jeg varmt anbefale en tur en en Chevy Astro Van med tomatkasse. Jeg
har flere gange skulle til tyskland i sådan en kasse......den næsten altid
med et gennemsnit på 5 Km/l benzin efter lidt motorvejskørsel

--
Tom

Fra : Karsten Andersen

Dato : 20-02-06 00:15

Sun, 19 Feb 2006 22:29:18 +0100, skrev Bagdad Bob, på 15 linier, i
<43f8e330$0$199$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, :

>"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse

>Vectra 2,0T
>
>/Abildgaard

Hmmm det lyder ikke af meget..
Er det 4wd udgaven?

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Bagdad Bob

Dato : 20-02-06 18:16

> Sun, 19 Feb 2006 22:29:18 +0100, skrev Bagdad Bob, på 15 linier, i
> [...]

Mig bekendt findes der ingen 4WD udgave?? det er derimod en stationcar
hvilket måske trækker en deciliter eller to ekstra pr. 100km.

/Abildgaard

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-02-06 18:47

> Mig bekendt findes der ingen 4WD udgave?? det er derimod en stationcar
> hvilket måske trækker en deciliter eller to ekstra pr. 100km.

Jo, Vectra A blev også produceret med en 2,0 turbo og 204 hk standard - og
4WD.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Karsten Andersen

Dato : 21-02-06 08:27

Mon, 20 Feb 2006 18:47:00 +0100, skrev Jan W Nielsen, på 10 linier, i
<43f9fffc$0$155$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, :

>Jo, Vectra A blev også produceret med en 2,0 turbo og 204 hk standard - og
>4WD.

Tak Jan kunne ikke lige huske ydelsen på den.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : BJ

Dato : 19-02-06 15:18

KLIP

> Ved konstant høj motorvejshastighed må man regne med et forbrug på
> under 10 km/l., hvilket betyder under 500 km. pr. tankning.

Pjat, jeg tanker 80 liter af højeste oktan og kan nemt (hvis ellers alle de
sløve padder kan humme sig) komme under de 500 km per optankning.

> Helvedes renderi på tankstationer synes jeg.

Pjat, man skal da også ud og strække benene.

Det skulle efter sigende højne trafiksikkerheden, når der køres lange
strækninger..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-02-06 15:47

On Sun, 19 Feb 2006 15:18:28 +0100, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

>KLIP

>Pjat, jeg tanker 80 liter af højeste oktan og kan nemt (hvis ellers alle de
>sløve padder kan humme sig) komme under de 500 km per optankning.

>--

Derom hersker der næppe tvivl.

Os der er lidt gammeldags opdraget, har lært at man kan hvad man vil.

> [...]

>Pjat, man skal da også ud og strække benene.
>
>Det skulle efter sigende højne trafiksikkerheden, når der køres lange

Det gør det sikkert også, men det behøver da ikke koste 500.00
kr............................hver gang. *LOL*

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 19-02-06 16:22

KLIP

> Det gør det sikkert også, men det behøver da ikke koste 500.00
> kr............................hver gang. *LOL*

Pjat ... det er jo en ren lise, hver gang det lykkedes (i vores alder)..)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : John Sahl

Dato : 19-02-06 15:45

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
> Ved konstant høj motorvejshastighed må man regne med et forbrug på
> under 10 km/l., hvilket betyder under 500 km. pr. tankning.
>
> Helvedes renderi på tankstationer synes jeg.

Passer da fint med sådan en ældre herres blæreindhold

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-02-06 16:06

On Sun, 19 Feb 2006 15:45:11 +0100, "John Sahl"
<spamnet@mandezonen.dk> wrote:

>Passer da fint med sådan en ældre herres blæreindhold

>--

Det er ikke et problem............................endnu.

Det er i reglen trangen til tobak der afgør hvornår pauserne lægges.

Min pointe er bare at det ikke behøver at koste 500.00 kr.
+.............................................hver gang.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 19-02-06 16:23

KLIP

> Min pointe er bare at det ikke behøver at koste 500.00 kr.

Pjat, de unge og politikkerne er jo af den fulde overbevisning, det grå guld
har numsen fuld...))

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~