13-polet tilslutningsstik og fast strøm - ~
Fra : fwh

Dato : 17-02-06 17:16

Er det mon sådan, at man ved levering af fabriksmonteret anhængertræk
automatisk får fast strøm ud i anhængertræksstikket eller skal den ledning
eftermonteres?

--
e-post: finn-willum.hansen"snabelA"post.tele.dk

Fra : Kim Olsen

Dato : 17-02-06 17:56

Min erfaring er desværre, at man ikke får mere end det, de ville levere til
et 7 polet stik.

Jeg har ovenikøbet været ude for at et 13 polet stik monteret af aut.
forhandler i forbindelse med køb af en KIA´var monteret med et kabelsæt til
et 7 polet stik.

Men få det da skrevet ned i papirerne hvis det er i forbindelse med en
handel, så SKAL de jo løse det.

Hilsen
Kim
olsen

Fra : fwh

Dato : 08-03-06 20:19

Ja, så har jeg svaret:

Fabriksmonteret træk med 13-polet stik indeholder fast strøm

og bilen er leveret med aftageligt træk, som overhovedet ikke kan ses, når
trækkrogen ikke er monteret.
Nu bliver det spændende at få Adriaen (Adiva 502) på krogen og se om Touran
er en bedre trækker end Octavia 1,9 TDI (90 HK) ..... men vinteret skal lige
forsvinde før det sker ...............

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-06 22:41

> [...]
> Touran er en bedre trækker end Octavia 1,9 TDI (90 HK) ..... men vinteret
> skal lige forsvinde før det sker ...............

Du skal dog nok forvente at det kun er fast strøm i pin 10 som er monteret
og IKKE ladestrøm i pin 9
og sætter du en omformer til 7 pol i dit 13 pol stik får du ikke din
faststrøm ud på pin 2

1 - Venstre blink - 1,5 mm2
2 - Tågebaglygter - 1,5 mm2
3 - Stelforbindelse for ben 1 til 8 - 2,5 mm2
4 - Højre blink - 1,5 mm2
5 - Lys i højre side, for/bag/side - 1,5 mm2
6 - Bremselys - 1,5 mm2
7 - Lys i venstre side, for/bag/side - 1,5 mm2
8 - Baklys - 1,5 mm2
9 - 12V til lys m.v. i campingvogn - 2,5 mm2
10 - Opladning af akk samt køleskab - 2,5 mm2
11 - Stelforbindelse til ben 10 - 2.5 mm2
12 - Ledig
13 - Stelforbindelse til ben 9 og 12 - 2,5 mm2

Fra : fwh

Dato : 09-03-06 18:52

I betjeningsvejledningen til min bil står ud for stikben 9: Strømforsyning
(konstant plus) med fodnote: )Egnet til tilslutning af elektriske forbrugere
i anhængeren. Konstant plus er også til rådighed, når tændingen er afbrudt.
og ud for stikben 10, 11 og 12: Ledig.

Mon ikke, jeg har strøm både til lys og køleskab. Lys, når vogntoget er
parkeret og til køleskab, når det kører.

Mvh
Finn