Olierester på topdækslet
Fra : Tue Jensen

Dato : 17-02-06 08:36

Da jeg ville efterfylde olie på GOLF'en(IV 2.0), opdagede jeg at der sidder
brunt/mælkefarvet olierester på topdækslet, er det normalt eller, trænger
den til en laaaang tur for at få evt. vand ud af olien? Det er et ½ år og
5-6000 km siden den fik skiftet olie.

--
Tue

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-06 14:16

"Tue Jensen" <tuesjensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> den til en laaaang tur for at få evt. vand ud af olien? Det er et ½ år og

hvor meget kølervæske bruger den?

--
Tom

Fra : Tue Jensen

Dato : 17-02-06 14:23

On Fri, 17 Feb 2006 14:16:11 +0100, Tom wrote:

> "Tue Jensen" <tuesjensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
>

> hvor meget kølervæske bruger den?

Har aldrig tjekket kølervæsken(måske en fejl i min opdragelse) men jeg vil
lige se efter. Det skal nævnes at bilen hovedsageligt køre korte ture, dvs.
under 5 km
--
Tue

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-02-06 19:35

Tue Jensen wrote:

> Har aldrig tjekket kølervæsken(måske en fejl i min opdragelse) men
> jeg vil lige se efter. Det skal nævnes at bilen hovedsageligt køre
> korte ture, dvs. under 5 km

Og det er de korte tures skyld, at du nu har mayonaise i maskinrummet.
Der udvikles meget kondens når motoren ikke bliver ordentligt gennemvarmet.
Derfor en god lang tur ind i mellem (så den kan blive gennemvarmet) og så
lidt hyppigere olieskift (jeg ville max køre 5000 km mellem skift under de
betingelser).

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Tue

Dato : 19-02-06 16:12

Umiddelbart også min holdning. Men det er en 2½ år gammel
golf(30kkm) på longlife service, hvilket betyder at værkstedet, når
vi spørger til olieskift, spørger om vi ikke har noget bedre at bruge
pengene til?

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 19-02-06 19:16

"Tue" <TueSJensen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Men det er en 2½ år gammel
golf(30kkm) på longlife service, hvilket betyder at værkstedet, når
vi spørger til olieskift, spørger om vi ikke har noget bedre at bruge
>pengene til?

Det er da frivilligt at køre på longlife, det kan skiftes til normalt
interval - 15.000 km, som er mere end det jeg vil køre!!. Jeg skifter heller
ikke bil hver 3-4 år - eller har brug for et værksted til at komme frisk
olie på sæderne ;).