så kan de lære det, kan de
Fra : .\(5750\)giller

Dato : 16-02-06 08:19

sådan et tiltag burde gælde hele landet, evt sammen med en direkte
skrotning,
http://www.fyens.dk/article/602481

--
Hilsen Gilbert
( . ) ( . )

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-02-06 08:31

".(5750)giller" <gilbert@roen(remove)have.dk> skrev i en meddelelse
> sådan et tiltag burde gælde hele landet, evt sammen med en direkte
> skrotning,
> http://www.fyens.dk/article/602481

Jeg synes nu godt policen kan være søde, hvis de kan se det er en velholdt
bil. Det er ikke alle der har tid lige til at syne bil når myndighederne har
lyst.

Ducking and running away.avi

:)

--
Per, Esbjerg

Fra : Jesper

Dato : 16-02-06 08:48

> Jeg synes nu godt policen kan være søde, hvis de kan se det er en velholdt
> bil. Det er ikke alle der har tid lige til at syne bil når myndighederne
> har lyst.

Næh og jeg har ikke lyst til at betale skat når myndighederne har lyst !
Dit argument holder ikke en meter, så ville ingen jo køre til syn, for hvor
mange har lyst til det.

Typisk dagens danskere der tror samfundet er til for dem alene - egoismen
leve !

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-02-06 09:24

"Jesper" <Jesper@fjerndettestorming.dk> skrev i en meddelelse

> Næh og jeg har ikke lyst til at betale skat når myndighederne har lyst !
> Dit argument holder ikke en meter, så ville ingen jo køre til syn, for
> hvor mange har lyst til det.

Vent du nu til du - og din bil - bliver gamle nok til at de skal til syn -
og lad os se hvor god tid du har.

Så hellig du er bør du jo køre til syn når de 4 år er gået og ikke vente til
når indkaldelsen kommer. Der er jo ingen grund til at belaste samfundet med
at din bil skal til syn.

> Typisk dagens danskere der tror samfundet er til for dem alene - egoismen
> leve !

Nemlig ja. Til syn med dig! Husk glorien når du kører ind i synshallen på
din bils 4-års fødselsdag!

:)
--
Per, Esbjerg

Fra : Jesper

Dato : 16-02-06 10:09

> Nemlig ja. Til syn med dig! Husk glorien når du kører ind i synshallen på
> [...]
Stakkels lille dig - det må være svært at leve i et samfund hvor man skal
tage hensyn til andre.

FUT dk.snak.mudderkastning

Fra : Leonard

Dato : 16-02-06 10:16

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>Så hellig du er bør du jo køre til syn når de 4 år er gået og ikke vente til
>når indkaldelsen kommer. Der er jo ingen grund til at belaste samfundet med
>at din bil skal til syn.

Min bil blev indkaldt til syn ca. 3 mdr. før den havde fødselsdag, men
derfor kørte jeg da til syn så hurtigt som muligt alligevel. Og svjh
har man ret god tid til at få det overstået.

Det eneste jeg savner i dette tiltag er at klipningen af pladerne
følges op af en fjernelse af bilen efter 24 timer, der står allerede
rigeligt af uindregistrede bilvrag rundt omkring på veje og p-pladser.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Kent Glerup

Dato : 16-02-06 11:11

>Jeg synes nu godt policen kan være søde, hvis de kan se det er en velholdt
>bil. Det er ikke alle der har tid lige til at syne bil når myndighederne har
>lyst.

He he!
Det vil sige at der går et lille barnligt "rebel gen" op i dig?!?

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 16-02-06 21:57

> [...]
> bil. Det er ikke alle der har tid lige til at syne bil når myndighederne

Der er så lige noget her jeg ikke forstår. KOmmer det som en overraskelse
for bilejere, når deres bil bliver 4 år, og skal til syn første gang, og
kommer det så bag på dem igen, når den skal til syn igen, når den bliver 2
år ældre, og igen hvert andet år derefter ?? Jeg tvivler på det. Man har så
også stadig ca. 3 mdr. til at få det gjort i, og kan man ikke lige finde en
tid der, må man jo tage fri fra et af alle de gøremål der åbenbart er igang,
for lige at få den lille sag ordnet.

Jeg kan derfor heller ikke se, hvorfor det ikke bare skulle være sådan, at
man rent teknisk indfører, at overskrider bilen sidste godkendelses dato, og
den ikke har været til syn, så må ejere betale de ekstra 1000 kr. helt
automatisk. Jeg vil så lige pointere, at det er kun såfremt bilen IKKE HAR
VÆRET fremstillet til syn. Bliver den kasseret, skal den ekstra afgift ikke
lægges ovenpå, da man har forsøgt, at syne bilen.

Bare min idé.

Jesper

Fra : -=JF=- arb

Dato : 16-02-06 11:16

> Det er ikke alle der har tid lige til at syne bil når myndighederne har
> lyst.

Så må de finde tiden til det!!! That's it, and that's all.
Det er jo heller ikke sådan at man får at vide at man skal komme 'på onsdag
kl. 10'
Man har rigelig elastik til både at lave aftalen, og at finde et tidspunkt
man kan få knebet ind.

Og nej, det er ikke fordi jeg er arbejdsledig, eller har halvdagsjob at jeg
siger sådan.
Jeg har selv en travl hverdag med arbejdsdage der kan trække længe ud,
tilkald på mystiske tider - for slet ikke at tale om at køre børn til og fra
aktiviteter samt køre til egne fritidsinteresser.

> Ducking and running away.avi

Ka' jeg godt forstå )

Mvh John

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 16-02-06 11:43

..(5750)giller wrote:
> sådan et tiltag burde gælde hele landet, evt sammen med en direkte
> skrotning,
> http://www.fyens.dk/article/602481

Man kunne forstå den hårde linie, hvis det faktisk var sådan at en
signifikant del af færdselsuheldene skyldes fejl på bilerne - fejl der
ville blive opdaget i synshallen. Men sådan er det ikke, vel?

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 16-02-06 13:03

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Vent du nu til du - og din bil - bliver gamle nok til at de skal til syn -
> og lad os se hvor god tid du har.

Så er det altså heller ikke værre. Det er jo ikke noget større
problem at få ændret synstiden til noget man kan bruge - og da slet
ikke hvis man har adgang til internettet.

> Nemlig ja. Til syn med dig! Husk glorien når du kører ind i synshallen på
> din bils 4-års fødselsdag!

Jeg har to i år: Feliciaen bliver 10 år i september og Xsaraen skal
til sit første syn i december. No big deal.

Ebbe

Fra : Bagdad Bob

Dato : 16-02-06 17:38

".(5750)giller" <gilbert@roen(remove)have.dk> skrev i en meddelelse
> sådan et tiltag burde gælde hele landet, evt sammen med en direkte
> [...]

Ja for søren da. Lad os endelig få mere kontrol og mindre frihed.

/Abildgaard

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 17-02-06 01:17

> Ja for søren da. Lad os endelig få mere kontrol og mindre frihed.

Præcist! Det er også min mening, altså set fra et ironisk vinkel...

Mvh

Emil

Fra : Jesper

Dato : 17-02-06 08:50

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> Præcist! Det er også min mening, altså set fra et ironisk vinkel...
>
> Mvh
>
> Emil

Desværre er det sådan at danskere godt vil have mere frihed men ikke det
ansvar der følger med.

Lad os indføre at man slet ikke skal syne sin bil , men bliver man stoppet
og der er noget i vejen med den så er det 10 års fængsel ! Det kan I jo ikke
have noget imod for I ville jo aldrig køre I en bil der ikke kunne synes
????
Tror du selv at ALLE bilister ville holde deres bil i orden hvis der ikke
var syn ? Eller ville der ikke være nogle uheldige individer som ville køre
alligevel i en dårlig bil ?

Jeg har oplevet alle at hver gang vi slækker på reglerne i den tro at folk
er voksne nok til at opføre sig ansvarlig, så er der ALTID nogle der
misbruger tingene. Og derfor er man desværre nødt til at have kontrol.

Så kontrollen er til for at styre de få men desværre på bekostning af alle
ordentlige mennesker - men hvad er alternativet ? Hvordan ville du have det
hvis din datter blev kørt ihjel af en bilist der ikke lige havde tid til at
lave sine bremser ?

Mvh Jesper

Fra : Bagdad Bob

Dato : 17-02-06 15:12

> [...]
> ordentlige mennesker - men hvad er alternativet ? Hvordan ville du have
> det hvis din datter blev kørt ihjel af en bilist der ikke lige havde tid

Stil ham op og skyd ham ned hvis det sker. Lad være med at genere de 99% af
befolkningen, der godt kan finde ud af det. Idioten, der pløjer folk ned vil
sikkert skide på periodisk syn alligevel - bilen er formentligt stjålet.

Man må altid balancere fordele og ulemper ved kontrol. Med den slags absolut
argumentation du fremfører skulle vi bare forbyde al bilkørsel
,cigaretrygning, togtrafik, usikker sex, madlavning i eget køkken,
fremstiling af stiger over 2 meter, fremstilling af mad med piskefløde -
bliv selv ved.

/Abildgaard

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 18-02-06 00:20

> [...]
> ,cigaretrygning, togtrafik, usikker sex, madlavning i eget køkken,
> fremstiling af stiger over 2 meter, fremstilling af mad med piskefløde -

Nemlig. Mange ting starter som en god idé, men bliver så en glidebane hvor
idéen bliver forvrænget og til gene for mange mennesker. Klippekort
ordningen til kørekortet som jo blev søsat efter lang og grundig
forberedelse, har (endnu) den pointe at straffe folk hvor det gør mest ondt,
nemlig ved at fratage kørekortet efter _alvorlige_ færdselsforseelser. Nu
snakker politikere (for at bringe sig i fokus og vise at de er
konsekvensfulde og score stemmer) om at indføre flere færdselsforseeleser på
klippekortordningen, som så nu bliver udvandet, for nu skelnes der ikke
mellem alvorlige og mindre alvorlige forseelser. Folk mister respekten for
klippekortordningen, eller i hvertfald for politikerne når det går op for
dem hvad det medfører. Det ender med at et p-afgift giver et klip hvis den
glidebane forsætter.

Mvh

Emil

Fra : JBH

Dato : 16-02-06 20:36

".(5750)giller" <gilbert@roen(remove)have.dk> skrev i en meddelelse
> sådan et tiltag burde gælde hele landet, evt sammen med en direkte
> skrotning,
> http://www.fyens.dk/article/602481

Ja.

Der er mange steder i samfundet hvor man kunne ønske en hurtigere sanktion
overfor kriminelle elementer og inddragelse af nummerplader fra biler som
mangler periodesyn må absolut være en Politimessig opgave som kræver
topprioritet og så kan vi forhindre alle disse mange ulykker som skyldes
biler som ikke er blevet synet til tiden.

mvh
JBH