Spg. til Ford Escort
Fra : Jan

Dato : 15-02-06 12:45

Hej

Jeg har anskaffet mig en Ford Escort 1,6i fra '98 med startspærre hvor der
kun fulgte den røde "kodenøgle" med.
Hvem kan lave nye nøgler, udover Ford der sikkert tager +30% mere end
nødvendigt.
Såvidt jeg har læst kan man "bare" købe ekstranøgler, og så selv programmere
dem via tændingen, men eftersom jeg ikke har nogen instruktionsbog, så kan
jeg ikke bekræfte dette.

Det leder mig så til mit andet spørgsmål; er der nogen der ligger inde med
en instruktionsbog til en '98 Ford Escort 1,6i Stationcar? Jeg har prøvet
Birgers Billige Bøger uden held. Ligger Ford inde med disse halvgamle bøger
(ja, jeg kunne godt ringe til dem men jeg skal alligevel på værksted på
mandag).

På forhånd tak
- Jan

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-06 13:31

"Jan" <io@exodus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Birgers Billige Bøger uden held. Ligger Ford inde med disse halvgamle
> bøger (ja, jeg kunne godt ringe til dem men jeg skal alligevel på værksted

Ford har ingen gamle bøger og gider heller ikke være behjælpelig med at
fremskaffe dem. Men metoden er den samme på alle Ford med PARTS startspærre.
Jeg har også en rød nøgle til min som man kan bruge til at programmere op
til 5 eller 10 ekstra nøgler med.
Husker ikke lige hvordan man gør men det er noget med at sætte tænding på 3
gange med den røde nøgle og så bruge den nye uprogrammerede nøgle..........

--
Tom

Fra : Jan

Dato : 15-02-06 15:01

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> [...]
> Husker ikke lige hvordan man gør men det er noget med at sætte tænding på
> 3 gange med den røde nøgle og så bruge den nye uprogrammerede

Og man køber vel nøglerne hos Ford?

Fra : Martin Vollert

Dato : 15-02-06 14:51

Jan skrev:
> [...]
> (ja, jeg kunne godt ringe til dem men jeg skal alligevel på værksted på

Jeg mener ikke jeg gav mere end 400kr for en nøgle incl kodning og
batteri til min Mondeo ved Nellemand i Randers. Ang. instruktionsbog
kan du jo prøve ved en hugger.

--
Hilsen Martin.

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : Jan

Dato : 15-02-06 15:03

"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> wrote in message

> Jeg mener ikke jeg gav mere end 400kr for en nøgle incl kodning og batteri
> til min Mondeo ved Nellemand i Randers. Ang. instruktionsbog kan du jo
> prøve ved en hugger.

Og jeg glemte lige at skrive at jeg bor på midtsjælland

Huggeren i slagelse prøvede jeg uden held. Jeg ved ikke om det er så
forfærdelig mange biler fra '98 der allerede skrottes, andet end ved uheld.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-02-06 15:16

Jan skrev:

> Jeg har prøvet Birgers Billige Bøger uden held.

Har lige bestilt en Haynes til Carinaerne hos Køsters Motorboglager i
Randers - tlf: 86426613
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 15-02-06 21:04

Jan skrev:
> [...]
> kun fulgte den røde "kodenøgle" med.
> Hvem kan lave nye nøgler, udover Ford der sikkert tager +30% mere end

Ham her kan lave din nøgle http://www.lock.dk/ har brugt ham flere gange
med held
--
Keld Rasmussen

Fra : Jan

Dato : 15-02-06 21:41

"Keld Rasmussen" <tridentrider@gmail.com> wrote in message

> Ham her kan lave din nøgle http://www.lock.dk/ har brugt ham flere gange
> med held

Det' jo bare super; dem må jeg lige ringe til imorgen. Jeg skulle have vidst
det i mandags, da jeg købte bilen i Rødovre

- Jan